Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d60 of fujifilm finepix s100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d60 of fujifilm finepix s100fs

    hallo,

    ik ben daarstraks naar de winkel geweest, ik wilde mij een nikon d60 aanschaffen, nu raad die verkoper mij de fuji finepix s100fs heel erg hard aan!
    er zit een prijsverschil van bijna 200 euro tussen de twee toestellen

    ik weet gewoon niet meer welk kiezen

    wat wil ik vooral fotograferen, mijn kids en heel heel veel hondensport, dus veel bewegende beelden.

    NIKON is de goedkoopste
    maar volgens verkoper is de fuji veel beter van kwaliteit

    GRAAG VEEL RAAD

  • #2
    Re: nikon d60 of fujifilm finepix s100fs

    Welkom op dit verslavende forum. Nu wat jouw vraag betreft. Ik wel niet onvriendelijk doen, maar op dit forum bestaat een zeer goede zoekfunctie. Voor de beide types van camera waarin je geïnteresseerd bent, staat er een massa van informatie op het forum.
    In dit draadje bijvoorbeeld over de fuji: http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...fs-207795.html
    In het draadje verwijst men naar een Franstalig artikel op het web waarin men de fuji finepis s100fs vergelijkt met de nikon d60: http://www.erenumerique.fr/bridge_fu...rt-1953-1.html
    En verder zijn er nog tig draadjes op het forum over de voor- en nadelen van bridgecamera's zoals de fuji finepix s100fs en spiegelreflexen. Om een goede keuze te maken zijn niet alleen de onderwerpen die je wil fotograferen belangrijk, maar andere zaken zoals te besteden budget (bridge is vrij compleet als systeem, bij een spiegelreflex koop je meestal meerdere objectieven, een externe flits, etc...), draagbaarheid, gewicht, ergonomie van het toestel, bedieningsgemak, kennis van fotografie, enz...
    En verder: het zijn beide zeer goede toestellen

    Veel plezier met het kiezen en vooral met het fotograferen.
    Chris
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: nikon d60 of fujifilm finepix s100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
      Welkom op dit verslavende forum. Nu wat jouw vraag betreft. Ik wel niet onvriendelijk doen, maar op dit forum bestaat een zeer goede zoekfunctie. Voor de beide types van camera waarin je geïnteresseerd bent, staat er een massa van informatie op het forum.
      In dit draadje bijvoorbeeld over de fuji: http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...fs-207795.html
      In het draadje verwijst men naar een Franstalig artikel op het web waarin men de fuji finepis s100fs vergelijkt met de nikon d60: http://www.erenumerique.fr/bridge_fu...rt-1953-1.html
      En verder zijn er nog tig draadjes op het forum over de voor- en nadelen van bridgecamera's zoals de fuji finepix s100fs en spiegelreflexen. Om een goede keuze te maken zijn niet alleen de onderwerpen die je wil fotograferen belangrijk, maar andere zaken zoals te besteden budget (bridge is vrij compleet als systeem, bij een spiegelreflex koop je meestal meerdere objectieven, een externe flits, etc...), draagbaarheid, gewicht, ergonomie van het toestel, bedieningsgemak, kennis van fotografie, enz...
      En verder: het zijn beide zeer goede toestellen

      Veel plezier met het kiezen en vooral met het fotograferen.
      Chris
      oke dank je ik zal het eens nalezen

      Comment


      • #4
        Re: nikon d60 of fujifilm finepix s100fs

        Hoi,
        eigenlijk zouden dit twee verschillende werelden moeten zijn die je gaat vergelijken.
        Sensorgrootte van de Nikon is 23,6 mm x 15,8 mm, pixeldichtheid 2,7 Mp/cm².
        Sensorgrootte van de Fuji 8,80 mmx 6,60 mm, pixeldichtheid 19 Mp/cm².
        (bron www.dpreview.com)
        De Nikon zou -zoals iedere spiegelreflex- een beter, gedetailleerder, ruisvrijer beeld op moeten leveren. Zeker in moeilijkere lichtomstandigheden.
        De prijs van een Nikon combinatie wordt natuurlijk ook mede bepaald door welke lenzen je erbij aanschaft.

        Doe vooral ook aan prijsvergelijking op het Internet.

        Succes
        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: nikon d60 of fujifilm finepix s100fs

          Onderstaand plaatje is van DPReview. Kun je zelf ruis en detaillering beoordelen.



          Hieronder zie je de resolutie getallen van respectievelijk de S100FS vs E510 en een Nikon D200 met 18-200 VR objectief.





          En hieronder een voorbeeld van de resolutie van de S100FS in een 100% crop van de linkerbovenhoek, hier zie je gelijk een groot nadeel van de S100FS, namelijk chromatische aberratie en in dit specifieke geval.... "purple fringing"!!!



          en hier hetzelfde plaatje maar dan behandeld voor wat betreft die paarse randjes in een fotobewerkingsprogramma met standaard instellingen.



          Deze paarse randjes komen hoofdzakelijk voor bij contrastrijke scènes en zeer korte brandpuntsafstanden.

          Foto's van resolutie testkaarten zeggen lang niet alles voor wat betreft de dagelijkse praktijk, maar liegen doen ze ook niet.

          Voor wat betreft snelheid van scherpstellen en de afdrukvertraging zal de D60 beter presteren wanneer je er een goeie lens op hebt geschroefd. Neem je honden en kinderen mee naar de fotowinkel en probeer het zelf even uit. Met beide camera's en vergelijkbare lenzen uiteraard.
          Het gaat er niet om welke camera sneller is, dat is wel duidelijk, maar of de snelheid die je koopt voldoende is.
          Sterkte met je keuze!

          Comment

          Working...
          X