Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3S

    Heeft er iemand ervaring met de nieuwe Nikon D3S?
    Ik ben niet geïnteresseerd in de filmfunctie, wel in de kwaliteit van de beelden bij hoge resoluties.
    Ik werk met de Nikon D3, is er een groot verschil of is het verschil maar zeer beperkt?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Nikon D3S

    Voorbeeldje van de filmkwaliteit van de D3s.

    Volgens mij de 2 grootste verschillen: film en hoge isoos en als je hem beetpakt merk je denk ik geen verschil Bij de test in WDC konden ze bijna geen verschil in ontwerp zien, behalve LV knop en andere plaats info knop.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3S

      Wie heeft reeds practische ervaring met het toestel.

      Spanjaart mischien.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3S

        Ik heb er wel wat ervaring mee maar heb niets toe te voegen aan wat Dpreview erover schrijft, ik zou dat niet eens kunnen.
        Veel beter kun je je niet wensen.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3S

          De test van dpreview is vrij uitgebreid, ook het geluid dat hij maakt staat er netjes in mp3 bij. Klinkt ongeveer hetzelfde als de D3, misschien net een tikje zachter en hij heeft ook een extra zachte stand als het geluid niet mag storen.
          Wat ik in de test niet terugvind is de aanpassing aan de AA filter, dit lijkt iets minder sterk te zijn, waardoor de camera iets meer detail geeft.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3S

            Hi,


            Thom Hogan heeft ook een zeer degelijke, vergelijkende review geschreven over de D3S:


            http://www.bythom.com/nikond3sreview.htm

            Ik weet het, het is geen hands on ervaring van mij, maar wel heel grondige informatie,

            Greetz,

            JD

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3S

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              De test van dpreview is vrij uitgebreid, ook het geluid dat hij maakt staat er netjes in mp3 bij. Klinkt ongeveer hetzelfde als de D3, misschien net een tikje zachter en hij heeft ook een extra zachte stand als het geluid niet mag storen.
              Wat ik in de test niet terugvind is de aanpassing aan de AA filter, dit lijkt iets minder sterk te zijn, waardoor de camera iets meer detail geeft.
              Kortom, de beste 12 Mp camera ter wereld dus, bedankt Spanjaart.

              Alleen nog jammer dat je er blijkbaar nog steeds geen grid in je zoeker kan weergeven, of heb ik dat verkeerd.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3S

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Kortom, de beste 12 Mp camera ter wereld dus, bedankt Spanjaart.

                Alleen nog jammer dat je er blijkbaar nog steeds geen grid in je zoeker kan weergeven, of heb ik dat verkeerd.
                Neen dat heb je niet verkeerd,bij geen enkele van de d1-2 en 3reeks trouwens

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3S

                  De AF punten mochten ook wel wat feller, zoals bij de D700, maar verder vind ik het zoekerbeeld geweldig en je hebt altijd nog de ingebouwde waterpas om alles recht te zetten.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3S

                    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                    Neen dat heb je niet verkeerd,bij geen enkele van de d1-2 en 3reeks trouwens
                    Inderdaad, maar is dat nu zo moeilijk een grid te voorzien, zoals bij de D700 bv.

                    Het zal wel zijn redenen hebben waarschijnlijk, al kan ik niet bedenken wat het probleem zou kunnen zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3S

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Het zal wel zijn redenen hebben waarschijnlijk, al kan ik niet bedenken wat het probleem zou kunnen zijn.
                      Het is geen probleem, maar een echte pro heeft de waterpas ingebouwd in zijn handen......
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3S

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Het is geen probleem, maar een echte pro heeft de waterpas ingebouwd in zijn handen......
                        Je bedoelt waarschijnlijk dat ze geleerd hebben achteraf de ruler tool te gebruiken in PS .
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3S

                          Ik moet zeggen dat ik het ook kan in mijn D90 maar ik gebruik het NOOIT het is te beperkend en daardoor ga je composities niet maken omdat je denkt dat het niet goed is.
                          DUS ik zou daar echt niet op verkijken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3S

                            Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            Ik moet zeggen dat ik het ook kan in mijn D90 maar ik gebruik het NOOIT het is te beperkend en daardoor ga je composities niet maken omdat je denkt dat het niet goed is.
                            DUS ik zou daar echt niet op verkijken.
                            Ja, ik zeg ook niet dat het een noodzaak is, maar meer een gewoonte, ik fotografeer sinds méér dan 30 jaar, en bijna altijd had ik een rastermatglas in mijn camera zitten, bij architectuur met een shiftobjectief bv. is het toch gemakkelijker werken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3S

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Het is geen probleem, maar een echte pro heeft de waterpas ingebouwd in zijn handen......
                              't Zal dat zijn wat ik en misschien enkele anderen missen.... Daarom dat het voor mij gemakkelijk is, zo'n waterpas.

                              Comment

                              Working...
                              X