Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera

    een hele poos geleden sinds ik hier geweest ben
    maar ik heb de smaak weer te pakken
    zo erg zelfs dat ik een nieuwe camera wil (hoewel dit momenteel echt niet het moment is eigenlijk wegens verbouwingen)

    enfin, toch heb ik er mn zinnen op gezet
    en nu zeker , daar we binnen 2 weken nr venetië gaan

    momenteel heb ik een oude camera, de minolta dimage z1 (oud ik weet het)
    nu als ik die van de hand krijg, mag ik van mn wederhelft ne nieuwe camera kopen
    oorspronkelijk viel mn oog op de panasonic fz28 maar ondertussen zou ik voor de sony a200 gaan

    max bedrag 350 euro

    graag reacties en bevindingen

    met de minolta z1 lukt het mij totaal niet op bv portret fotos te maken en de achtergrond wazig te krijgen (ook al neem ik een zo klein mogelijk diafragmagetal)
    insecten trekken lukt eveneens niet, hopelijk lukt dit ietwat beter met deze cam
    Panasonic dmc fz28

  • #2
    Re: nieuwe camera

    tja....denk toch dat je budget niet voldoende is, maar misschien de tweedehands markt een optie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      tja....denk toch dat je budget niet voldoende is, maar misschien de tweedehands markt een optie.
      grt,bouk.
      Bij Konijn Sony DSLR-A200 + 18-70mm € 318,26

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera

        Oorspronkelijk geplaatst door skank Bekijk bericht
        met de minolta z1 lukt het mij totaal niet op bv portret fotos te maken en de achtergrond wazig te krijgen (ook al neem ik een zo klein mogelijk diafragmagetal)
        insecten trekken lukt eveneens niet, hopelijk lukt dit ietwat beter met deze cam
        Wat je ook kan proberen is helemaal inzoomen, en veel verder gaan staan

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Wat je ook kan proberen is helemaal inzoomen, en veel verder gaan staan
          dan heb ik niks meer scherp
          Panasonic dmc fz28

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
            bedankt vr de tip
            Panasonic dmc fz28

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera

              Oorspronkelijk geplaatst door skank Bekijk bericht
              dan heb ik niks meer scherp
              't is nochtans één van de manier om dit te bekomen hoor!
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera

                Wat wil je vooral fotograferen en hoe "streng" ben je voor jezelf qua foto's? Als je nu al vanjezelf weet dat je nooit echt van plan bent om constant te wisselen van lens, en daarbij ook niet kan beslissen wat je op het eigenste moment wil fotograferen, is de Panasonic een pracht van een toestel. Mijn vrouw heeft het nu een kleine 2 weken. Heb ondrtussen men eigen testen ermee gedaan, en moet toegeven dat het prachtige foto's afleverd.
                Wil je echter meer uit je fotografie halen zoals prachtige vliegende vogels, of andere iets snellere objecten, ... Dus het iets "hogere" werk ga dan voor een DSLR naar je eigen hart. Want daar gaat de panasonic niet aankunnen.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera

                  wat ik wil? inderdaad vogels, mooie landschappen en uiteraard macro's van insecten, bloemen enz

                  daarnaast mooie portretten waarbij de achtergrond mooi wazig wordt, en eindelijk een deftige camera om savonds mooie fotos mee te nemen

                  ook daar lukt het nu met die Z1 totaal niet, zowel zonder flits met lange sluitertijd, als met flits (zelfs op statief) krijg ik ofwel volledig onscherpe foto's of onnatuurlijke fotos waarbij het te licht is (en eigenlijk niet de sfeer die er heerst

                  loont het de moeite om eventueel te wachten op de a230

                  binnen 2 weken vertrek ik dus nr venetië en zou hem zo graag hebben tegen dan..
                  Panasonic dmc fz28

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door skank Bekijk bericht
                    wat ik wil? inderdaad vogels, mooie landschappen en uiteraard macro's van insecten, bloemen enz

                    daarnaast mooie portretten waarbij de achtergrond mooi wazig wordt, en eindelijk een deftige camera om savonds mooie fotos mee te nemen

                    ook daar lukt het nu met die Z1 totaal niet, zowel zonder flits met lange sluitertijd, als met flits (zelfs op statief) krijg ik ofwel volledig onscherpe foto's of onnatuurlijke fotos waarbij het te licht is (en eigenlijk niet de sfeer die er heerst

                    loont het de moeite om eventueel te wachten op de a230

                    binnen 2 weken vertrek ik dus nr venetië en zou hem zo graag hebben tegen dan..
                    Als je dit allemaal tegelijk wil hebben binnen 2 weken tegen dat budget kan je enkel maar een bridge kopen. Want een dslr met al de nodige lensen gaat veeel duurder uitkomen.

                    Nu ff redelijk antwoorden.
                    Als je gewoon mooie foto's wil hebben kun je dit perfect met een bridge toestel. Buiten de vogels misschien, Ik weet dat de panasonic FZ28 volledig uitgezoomed ongeveer overeen met mijn 100-400 volledig uitgezoomd. Maar wat het qua beeld gaat geven heb ik geen gedacht van. Voor grotere dieren is het geen extreem verschil. Ik heb een foto getrokken van een jachtluipaard in de zoo met mijn 100-400 en met de FZ28 van men vrouw. En het dier stond er inderdaad even groot op.
                    Dus als je alles handig bij een wil hebben en een mooi fotoboek will maken om aan vrienden te laten zien bij een goed glaasje op teras thuis is een bridge perfect.
                    Wil je echter iets meer, zoals de iets extremere hobbyisten (waaronder ik) en profs die uit elke situatie gaan proberen het perfecte uit te halen moet je voor een DSLR gaan.
                    Het enige nadeel dat je dan NU op dit moment hebt is dat je niet alles gaat hebben in 2 weken want voor elk iets heb je een andere lens nodig. Die elks hun eigen prijskaartje hebben. Dus wil je toch voor het laatste kiezen zul je er op reis ook voor moeten kiezen niet alles te kunnen fotograferen.
                    Nu persoonlijk klinkt Venetïe mij in de oren voor mooie portret en landschap foto's.
                    Je kan bv toestel + 18-55 lens voor 318€ kopen. Ik denk niet de het een topglas gaat zijn. Maar je kan wel verder op reis en sparen voor goede glazen. Er is ook een kit waar 18-55 en 70-300 bijzit, maar deze is 478€. Hier weer hetzelfde. geen topglas maar je kan starten voor een "laag" budget op korte tijd en dan verder sparen voor goed glas.

                    Hopelijk heeft dit je kunnen helpen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe camera

                      Ho bijna vergeten. Kijk ook eens opde 2e handsmarkt. Soms kom je er wel goede instap toestellen tegen met net iets betere lens als een standaard kitlens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe camera

                        tunie je doet me weer twijfelen tss die panasonic he
                        lol
                        maar langs de andere kant denk ik idd van, ik ga die sony nemen met kitlens (+- zelfde prijs) ,zodat ik voorlopig genoeg heb(ook in venetië) en dan kan ik later nog uitbreiden
                        Panasonic dmc fz28

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe camera

                          ohja met panasonic kan ik mijn oude sd-kaartjes gebruiken
                          met de sony moet ik nieuwe CF-kaartjes hebben
                          Panasonic dmc fz28

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe camera

                            Voor mij persoonlijk zou het verschil liggen wat je qualitatief wil.

                            DSLR: KAn je meer uithalen, sneller voor bewegende "modellen", voor elke iets een lens en meestal qualitatief betere resultaten. Nadeel, veel meer materiaal mee te "sleuren" en meest belangrijke van al: duurder

                            Bridge: Alles compact bij elkaar, mooie resultaten voor niet "geobsedeerde" perfectionisten, beperkt in snelheid qua foto's nemen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door skank Bekijk bericht
                              ohja met panasonic kan ik mijn oude sd-kaartjes gebruiken
                              met de sony moet ik nieuwe CF-kaartjes hebben
                              Maar geheugenkaartjes vind je nu voor een appel en een ei tegenwoordig é
                              Daar kan je het toch niet laten van af hangen Daarb;ij, de kans dat je geheugenkaartjes wat weinig capaciteit hebben voor je panasonic is ook groot...

                              Voor Venetië zou ik zeggen: neem de panasonic, je hebt meer mogelijkheden en kansen voor goede foto's dan met een DSLR + kitlens

                              Anderzijds, als je van plan bent je fotografie (een beetje) uit te breiden, dan is de A200 op dit moment een uitstekende keuze! 286 euro body alleen bij konijn en ik geloof 302 euro met kitlens op redcoon.be (wel maar 1 jaar garantie dacht ik)

                              Comment

                              Working...
                              X