Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlandse handleiding D70-incident!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by frankonl
    Wat Nikon doet is volledig ONWETTIG.

    Elke fabrikant is verplicht van bij zijn product een gebruiksaanwijzing mee te leveren IN DE MOEDERTAAL VAN DE GEBRUIKER (sorry voor de hoofdletters, ik weet dat dit gelijkstaat met roepen, maar het zit me echt hoog).

    ...

    Cheers,
    Frank
    Sorry Frank, maar ik ga hier toch even een kleine rechtzetting moeten doen. Het is reeds 2 maal duidelijk vermeld in dit topic, maar de mensen blijven er dus overkijken...

    Er zit dus een gedrukte versie in het nederlands bij!!! Tot zover dus alles in orde!
    Het gaat er echter over dat Nikon geen electronische versie van de handleiding in het nederlands wil aanbieden, zogezegd omdat deze
    a) niet beschikbaar "zou" zijn
    b) wel beschikbaar, maar niet aangeboden om een zogezegde grijze markt te vermijden

    Ze bieden de electronische versie echter wel aan in het Duits, Frans, Engels, gelooft Nikon nu echt dat er alleen een grijze markt zou zijn in Belgie/Nederland??? Maar dus duidelijk niet in D/E/F want die talen bieden ze wel gratis aan op hun site....
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #32
      Originally posted by BlackAdder
      Maak je toch niet zo druk man.

      Als jouw boekje toch al uitelkaar valt, haal die belangrijke pagina's er dan uit en plastificeer die! Voor thuisgebruik schaf je dan een nieuw exemplaar aan via de Nikon importeur.

      't Is maar een idee.

      Succes Don Sailor met je kruistocht tegen de Nikonwindmolen....

      gert
      Scoon serietje apparatuur heb jij daar BlackAdder!

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        @Pol:
        Scoon serietje apparatuur heb jij daar BlackAdder!
        Haha, thnx! De tekstuele aparatuur is daadwerkelijk aanwezig en de fotografische voorstelling geeft de geschiedenis van camerabezit aan : van Fujica tot D70... Oh wat nog mist is een Pentax Espio die we vanaf '93 als P&S cameraatje gebruiken..
        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

        Comment


        • #34
          Hi D70-ers allemaal,

          Wie van jullie heeft de vraag gesteld aan Nikon-Europe of de importeur?
          Ikke wel!
          Hopelijk dinsdag een antwoord!
          Doen jullie mee?
          Lid: BD 0249BE
          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

          Comment


          • #35
            wat een gedoe! voor een pdf'ke
            dirk panier
            www.travelling.be

            Comment


            • #36
              Serieus incident precies
              Danny's Photosite

              Comment


              • #37
                je had mijn bemerkingen reeds opgenomen in de bloemlezing... 'k wacht nu even af OF en HOE ze reageren. Ik heb een paar weken geleden naar De Beukelaer gemaild om te vragen naar een officiele stellingname van Nikon betreffende de kleine onvolkomenheden... Of er gewerkt wordt aan een firmware-update, of het misschien gewoon iets is waar een prosumer het mee moet doen, maar ik kreeg tot op heden geen reactie. Dus ik vraag me af of ze zich uberhaupt wel iets van hun basis aantrekken, of ze dat allemaal gewoon naast zich neerleggen en zich pas zorgen zouden beginnen maken indien daardoor de verkoop niet zou vlotten... (tot nu toe nemen veel mensen deze dingen er blijkbaar graag bij, zelfs zonder belofte op updates). Met technologie in ontwikkeling, of meer technologie voor minder geld, loop je altijd een risico...

                Maar uiteindelijk vind ik de REDEN die ze geven om geen nederlandse handleiding digitaal te verspreiden veel groffer dan het feit op zich dat ze dat niet doen.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by dirk panier
                  wat een gedoe! voor een pdf'ke
                  Onthou je dan van commentaar!
                  Beleefde groeten.
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Koen_vervoort
                    je had mijn bemerkingen reeds opgenomen in de bloemlezing... 'k wacht nu even af OF en HOE ze reageren. Ik heb een paar weken geleden naar De Beukelaer gemaild om te vragen naar een officiele stellingname van Nikon betreffende de kleine onvolkomenheden... Of er gewerkt wordt aan een firmware-update, of het misschien gewoon iets is waar een prosumer het mee moet doen, maar ik kreeg tot op heden geen reactie. Dus ik vraag me af of ze zich uberhaupt wel iets van hun basis aantrekken, of ze dat allemaal gewoon naast zich neerleggen en zich pas zorgen zouden beginnen maken indien daardoor de verkoop niet zou vlotten... (tot nu toe nemen veel mensen deze dingen er blijkbaar graag bij, zelfs zonder belofte op updates).

                    Maar uiteindelijk vind ik de REDEN die ze geven om geen nederlandse handleiding digitaal te verspreiden veel groffer dan het feit op zich dat ze dat niet doen.
                    Prachtige samenvatting Koen! Ook ik ben benieuwd of ik reactie zal krijgen van Nikon-Europe en/of De Beuckelaer!
                    Vrolijk Paasfeest!
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                    Comment


                    • #40
                      Ik heb alles wat van op afstand gevolgd. Ben het volledig eens dat wij recht hebben op Nederlandstalige handleidingen, dat wij steeds gediscrimineerd worden.
                      Ik heb twee DELL computers, de begeleidende handboeken zijn te kiezen: frans, duits, engels! Wanner ik naar Nederlandstalige boeken vraag wil men zelfs niet antwoorden! Ik zit in de wereld van 3D-ontwerp, (CAD, CAD-CAM) de programma's zijn in alle talen behalve Nederlands. Wij zijn wereldwijd met 25 miljoen nederlandstaligen.... Ik kan het voorbeeld van Microstation aanhalen: voor ons in het Engels, voor taalgroep van 6 miljoen werd alles vertaald. Als ik dat aanhaal tegenover de BENELUX-verantwoordelijken (Nederlanders) wordt ik uitgelachen!!!!
                      Wij zijn machteloos zolang wij geen respect voor onze taal afdwingen en vooral zolang wij daarin niet gesteund worden door duidelijke wetgevingen die de bedrijven verplichten Onze Taal te respecteren! Hetgeen in bijvoorbeeld Tsechië enz wel gebeurd.
                      Ons geld moet goed zijn, waarom dan geen greintje respect????
                      MDB-VL
                      Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                      Comment


                      • #41
                        Heb topic nu pas gelezen, op 3 april zond ik volgende vraag naar nikon:
                        "Beste,
                        is het mogelijk om de nederlandse handleiding in pdf formaat te ontvangen? ik wens deze mee te nemen op m'n draagbare computer. De gedrukte versie is daarbij ook al uit mekaar aan het vallen (slecht gelijmd!). Hartelijk dank,

                        mvg,rik cloet"

                        het antwoord was hetzelfde als het begin van deze topic:
                        "Beste Nikon gebruiker

                        Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat er geen handleidingen in PDF formaat worden gegeven, enkel in papierformaat. Deze handleidingen kunt u bestellen bij uw winkel of fotohandelaar in België en deze zal u dan ook de prijs van deze handleiding meedelen.

                        Met vriendelijke groeten

                        Mario Ceustermans
                        Digital Service Department

                        Boomsesteenweg 77,B-2630 Aartselaar,Belgium"

                        ewel, bedankt!
                        handleiding is vreselijk slecht gelijmd, valt echt uit elkaar (en heb die nu echt nog niet zoveel gebruikt...time

                        hoop echt dat ze die toch nog ter beschikking stellen, anders vraag ik om mijn oude handleiding op HUN kosten terug te sturen en een nieuwe, goed gelijmde in de plaats, met een cd'tje met de PDF

                        ps: trouwens grappig hoor, in het european support centre staat er nu naast mijn vraag dat ze "opgelost" is. Bwuuurk!

                        Comment


                        • #42
                          Ben juist eens gaan kijken naar de status van mijn vraag --> staat op SOLVED!!!

                          Ik heb echter geen reactie gekregen, geen telefoontje, geen mail, geen antwoord, kortom gewoonweg NIKS!

                          Als dat de manier is hoe Nikon met zijn klanten omgaat
                          Schandalig gewoon. Waar Rik nog een antwoord krijgt (OK, een belachelijk antwoord maar toch reactie) wordt mijn vraag dus gewoon genegeerd!

                          Sailor, jij al enige reactie gehad, of status ook solved zonder verdere commentaar??
                          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                          Comment


                          • #43
                            Je vraag is idd gesolved:

                            http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7639&&p_sid=zGfQeI8h&p_lva=939 1&p_sp=cF9zcmNoPSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjI 1JnBfcGFnZT0x&p_li=

                            Let op de datum: 08/04/2004
                            D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Manta99
                              Je vraag is idd gesolved:

                              http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7639&&p_sid=zGfQeI8h&p_lva=939 1&p_sp=cF9zcmNoPSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjI 1JnBfcGFnZT0x&p_li=

                              Let op de datum: 08/04/2004
                              Lees ik daar: "Handleidingen voor actuele producten zijn ook niet beschikbaar in het Nederlands."

                              Nu vraag ik me af... Hoelang blijft een product actueel? En bestaat een grijze markt enkel in België en Nederland? Niet in Frankrijk? Niet in Duitsland en Polen en weet-ik-veel-waar?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Manta99
                                Je vraag is idd gesolved:

                                http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7639&&p_sid=zGfQeI8h&p_lva=939 1&p_sp=cF9zcmNoPSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjI 1JnBfcGFnZT0x&p_li=

                                Let op de datum: 08/04/2004
                                Ik quote (vanaf de link)
                                "U kunt een verzoek om een gebruikshandleiding in een andere taal indienen via dit European Support Centre. Ga hiervoor naar het onderdeel Stel een vraag."

                                Dat is dus exact wat ik gedaan heb..... ze sluiten het gewoon af alsof er niets aan de hand is! Smerig nietwaar?
                                Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                                Comment

                                Working...
                                X