Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

    Af en toe maak ik nog foto's en meestal is dat met de digitale camera Canon Powershot S2. (Aw, zo'n ouwe...)

    Onlangs heb ik mogen 'oefenen' met de Canon EOS 350D. Mijn indruk is dat de kwaliteit van de foto's daarbij stukken beter is, dat je er meer foto's mee kan maken achter elkaar en dat je ook in het donker degelijke plaatjes kan schieten.

    'k Heb gezien dat de 350D alleen nog maar '2dehands' te verkrijgen is. Wat is de opvolger?

    Lieven

    p.s. Vraag gerust wat ik belangrijk vind aan zo'n toestel. Ik antwoord met plezier. Eén van die dingen is degelijke binnenfoto's kunnen maken zonder flits...
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

    450D, zou allesinds een perfecte instap camera moeten zijn.

    Houdt er wel rekening mee dat de eigenaar van de 350D waarschijnlijk een lichtserke lens erop had staan.

    Comment


    • #3
      Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

      de 400d, de 450d, 500d en 550d om ze allemaal te noemen

      de 450 is nog beschikbaar vermoed ik en de 550d zeker want die is nog maar net uit
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        450D, zou allesinds een perfecte instap camera moeten zijn.

        Houdt er wel rekening mee dat de eigenaar van de 350D waarschijnlijk een lichtserke lens erop had staan.
        Dus voor goeie foto's moet je een lichtsterke lens gebruiken?

        Comment


        • #5
          Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Dus voor goeie foto's moet je een lichtsterke lens gebruiken?
          Als je met 'goede foto's' scherpe foto's bedoelt is een lichtsterke (2.8 of minder) lens geen vereiste. Lichtsterk wordt eigenlijk mee bedoeld dat in situatie's waar weinig licht is, het toestel toch nog behoorlijke foto's kan maken. (in mensentaal, enige nuance).

          om te weten te komen wat een goede lens is voor een beginner, kan je de zoekfunctie gebruiken met als termen: "beginner", "instapmodel" etc.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            450D, zou allesinds een perfecte instap camera moeten zijn.

            Houdt er wel rekening mee dat de eigenaar van de 350D waarschijnlijk een lichtserke lens erop had staan.
            'k Zal 't hem eens vragen, maar volgens mij was 't gewoon een 55-200. De foto's zijn dan ook allemaal nogal donker, maar wel scherp en er is wat van te maken met fotobewerkingsprogramma's.

            Voor die lenzen zal ik dan idd nog eens verder moeten kijken, maar mijn budget laat maar een stap-voor-stap aankoop toe, dus eerst graag een goed basismodel.

            Lieven
            De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

            Comment


            • #7
              Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Livino Bekijk bericht
              'k Zal 't hem eens vragen, maar volgens mij was 't gewoon een 55-200. De foto's zijn dan ook allemaal nogal donker, maar wel scherp en er is wat van te maken met fotobewerkingsprogramma's.

              Voor die lenzen zal ik dan idd nog eens verder moeten kijken, maar mijn budget laat maar een stap-voor-stap aankoop toe, dus eerst graag een goed basismodel.
              Dan heb je nog een mooie weg voor de boeg, want behalve Canon met zijn 450;500;550
              heeft ook Nikon, Sony, Pentax en Olympus heel wat fraais in de instap aanbieding...

              Comment


              • #8
                Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Dan heb je nog een mooie weg voor de boeg, want behalve Canon met zijn 450;500;550
                heeft ook Nikon, Sony, Pentax en Olympus heel wat fraais in de instap aanbieding...
                Aiai, klinkt ingewikkeld. Nu doe je me twijfelen...

                Ik zal dus eerst internet eens moeten bezoeken? Anderzijds ben ik altijd al tevreden geweest met Canon fototoestellen, dus zie niet direct een reden om te veranderen...

                Lieven
                De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Livino Bekijk bericht
                  Anderzijds ben ik altijd al tevreden geweest met Canon fototoestellen, dus zie niet direct een reden om te veranderen...
                  das alvast een probleem minder, en vereenvoudigd het zoeken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

                    Canon heeft verschillende reeksen voor fototoestellen.

                    De 1000D is het instapmodel.

                    De 450D/500D/550D zijn iets uitgebreider

                    De 40D/50D zijn camera's voor de gevorderde amateur (Hoewel ook veel prof's deze gebruiken)

                    Tot slot heb je nog de camera's met een nog betere kwaliteit zoals de 7D

                    5DMKII voor natuur en studio werk en de 1D/1ds serie voor reportages.

                    Als je een 350D plezierig vond werken ga je de opvolgers misschien wat kein vinden. De body van de opvolgers zijn wat kleiner gemaakt. Zelf heb ik nog een 350D in de kast liggen, maar de 400D/450D vond ik iets te klein.

                    Bij deze camera's kijk ook hoe deze in je hand liggen. Als je kiest voor het laatste model uit de "opvolger van 350D" reeks, de 550D dan is de prijs niet zo heel veel lager dan een 50D. Maar natuurlijk alles wat het meer kost kun je niet nog een keer aan iets anders uitgeven....
                    Photoshop en The Gimp voor beginners

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

                      Als ik jou was, dan zou ik eens naar een grote winkel gaan waar je de toestellen kunt vasthouden.
                      Als je bij Canon blijft, hou eens een 1000D, een 450D/500D/550D en een 50D vast. Het belangrijkste is eigenlijk dat je het goed vasthouden vind, het zijn allemaal goede camera's die goede foto's kunnen nemen

                      Als je bvb een 50D het best vasthouden vind, maar het is wat te duur, dan kun je gaan kijken naar een tweedehands 40D (rond de 500€), dat is een erg goede camera. Dan koop je daar een 18-55IS bij en je kunt beginnen schieten voor iets onder de 600€
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nakomeling van Canon EOS 350D gezocht

                        Thx voor de tips.

                        Ik heb die ene keer niet of nauwelijks rondgelopen met de 350D. Dat wil ik zeker nog een keer gaan proberen. Ik was vooral gecharmeerd door de kwaliteit van de meeste foto's, ook in vrij donkere omstandigheden.

                        Ik heb toen zowel de lens 18-55 en de 55-200 gebruikt en zou, bij een instapmodel, deze ook allebei willen aanschaffen. Ik heb gezien dat ik voor een 550D dan al gauw tegen de 1000 euro aanhik.

                        Lieven
                        De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                        Comment

                        Working...
                        X