Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslaten rubberen bekleding D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Loslaten rubberen bekleding D200

    Bij mijn D200 is al twee keer de rubberen bekleding vervanvangen, omdat die losliet. Waar liet dit los:
    1 rechtsboven rechts en links van het keuze wile
    2 rechtsonder precies op de voorkant van de greep
    3 linksonder op de hoek

    En nu is opeens de achterkant net onder het keuze wil los.

    Hebben andere D200 en misschien ook wel D2 bezitters hierook last van?
    Ik heb ook geen zin mijn camera hiervoor voor de derde keer terug te sturen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

  • #2
    Re: Loslaten rubberen bekleding D200

    Op dpreview zijn er regelmatig vermeldingen van het loslaten van de bekleding bij de D200. Je bent dus zeker niet alleen.

    Comment


    • #3
      Re: Loslaten rubberen bekleding D200

      Ik heb ongeveer 3/4 jaar de D200 en gebruik hem vrij intensief. Geen probleem met loszittende bekleding.
      Voor het eerst lees ik nu dit probleem. Op welke dpreview staan er nog meer opmerkingen over dit probleem.
      Mijn D200 behoort volgens mij tot de eerste serie, waarmee soms aanloopproblemen kunnen zijn.
      AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

      Comment


      • #4
        Re: Loslaten rubberen bekleding D200

        Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
        Ik heb ongeveer 3/4 jaar de D200 en gebruik hem vrij intensief. Geen probleem met loszittende bekleding.
        Voor het eerst lees ik nu dit probleem. Op welke dpreview staan er nog meer opmerkingen over dit probleem.
        Mijn D200 behoort volgens mij tot de eerste serie, waarmee soms aanloopproblemen kunnen zijn.
        www.dpreview.com ga maar eens in de forums kijken. Maar het is niet echt een D200 probleem hoor meer een nikon probleem. Maar dat betekent natuurlijk niet dat iedereen er last van heeft. Het komt alleen wat vaker voor dan het zou mogen.

        Comment


        • #5
          Re: Loslaten rubberen bekleding D200

          mijn D2x heeft daar ook soms in mindere mate last mee, gewoon terugplakken....
          www.loft6.be

          Comment


          • #6
            Re: Loslaten rubberen bekleding D200

            Mijn 7D heeft daar ook last van, ik moet de verklaring niet ver zoeken. Ik doe constant concerten waar het behoorlijk warm word door de grote mensenmassa. Dus ja...
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #7
              Re: Loslaten rubberen bekleding D200

              Heeft een kunststof body dan toch voordelen?

              Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Heeft een kunststof body dan toch voordelen?

                Gr's, Wim
                Misschien wel op mijn d70, gebruikt in de tropen, en mijn huidige backup D50 heb ik nog geen problemen gehad.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Bij mijn D200 is al twee keer de rubberen bekleding vervanvangen, omdat die losliet. Waar liet dit los:
                  1 rechtsboven rechts en links van het keuze wile
                  2 rechtsonder precies op de voorkant van de greep
                  3 linksonder op de hoek

                  En nu is opeens de achterkant net onder het keuze wil los.

                  Hebben andere D200 en misschien ook wel D2 bezitters hierook last van?
                  Ik heb ook geen zin mijn camera hiervoor voor de derde keer terug te sturen.
                  Bij Nikon leren ze het blijkbaar nooit: bij mijn analoge F90 uit 1989 verpulverde toen het rubber ook al binnen een jaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                    Bij mijn oude D50 idem, rubber onder het wieltje achter.
                    Een hoop ouwe zooi
                    www.rbfoto.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                      Het rubber is bij mijn D200 niet echt los aan het laten, maar er zit wel speling op waardoor het voorste instelwiel (oa diafragma in te stellen) beknelt zit. Ik kan de body op laten sturen, maar dan ben ik hem dus 3 à 4 weken kwijt. Het enige wat Nikon doet is opnieuw vastplakken, nou ja dat kan ik dan zelf ook nog wel.
                      Als ik het rubber een stukje terugduw kan ik het instelwiel weer probleemloos gebruiken. Dit schijnt wel een Nikon probleem te zijn. Ik heb er al meer mensen over gehoord.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                        Ik vind het zowieso rotrubber, mijn duim is na een dag fotograferen helemaal zwart!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                          Het is al lang geweten dat ze bij Nikon slechte colle hebben !
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Typisch Nikon probleem,

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Bij mijn D200 is al twee keer de rubberen bekleding vervanvangen, omdat die losliet. Waar liet dit los:
                            1 rechtsboven rechts en links van het keuze wile
                            2 rechtsonder precies op de voorkant van de greep
                            3 linksonder op de hoek

                            En nu is opeens de achterkant net onder het keuze wil los.

                            Hebben andere D200 en misschien ook wel D2 bezitters hierook last van?
                            Ik heb ook geen zin mijn camera hiervoor voor de derde keer terug te sturen.




                            Bij mij laat hij los onder het instelwiel vooraan rechts,en tussen grip en objectief in .Inderdaad onaanvaardbaar voor een semi-pro camera. Gekend Nikon probleem.Hebben ze daar alleen Pritt stiftjes of zo ,ik weet het niet.




                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Loslaten rubberen bekleding D200

                              Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                              Het rubber is bij mijn D200 niet echt los aan het laten, maar er zit wel speling op waardoor het voorste instelwiel (oa diafragma in te stellen) beknelt zit. Ik kan de body op laten sturen, maar dan ben ik hem dus 3 à 4 weken kwijt. Het enige wat Nikon doet is opnieuw vastplakken, nou ja dat kan ik dan zelf ook nog wel.
                              Als ik het rubber een stukje terugduw kan ik het instelwiel weer probleemloos gebruiken. Dit schijnt wel een Nikon probleem te zijn. Ik heb er al meer mensen over gehoord.
                              Heb hetzelfde probleem op één van mijn toestelen
                              Nikon materiaal

                              Comment

                              Working...
                              X