Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

    Hoe bevestig je dat ding op je EOS??

    Comment


    • #17
      Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
      Ziezo MarcFoto,

      De uitvergrote bakstenen zijn een crop uit het rode kader.
      Het zijn van die Brugse bakstenen en die hebben zo'n geel/grauwige/groenige kleur als er weinig zon is.

      Groetjes

      Skitch







      http://www.pbase.com/skitch/image/34165881.jpg

      Skitch,
      dat zijn overtuigende resultaten: scherp is ie wel. Dat had ik nooit verwacht voor een 6x6 objectief.
      allez, nóg een lens op mijn verlanglijstje...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #18
        Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

        Als ik het goed begrijp,maakt deze adaptor deel uit van de lens,en is er geen optisch element nodig is om tot oneindig te kunnen scherpstellen?Anders is het eigenlijk een soort overloopring,waardoor je oneindig kunt vergeten.
        Wat is de leveringstermijn voor deze lens?

        Comment


        • #19
          Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

          Skitch,
          ik had nog één vraagje: hoe werkt het diafragma? Is dat met preselectie of op een nog andere manier?
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #20
            Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

            Kan even niet meer volgen.Welke lens gebruik je nu?? 45 mm?? of 80 mm?
            De prijzen volg ik ook niet meer.Op de website zijn deze prijzen toch hoger??

            Comment


            • #21
              Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

              Misschien wel erg laat, maar ik heb sinds kort een 85 2.8 shift.
              In tegenstelling tot eerdere posts kan ik zeggen dat deze lens wel degelijk goed op de dlsr werkt.
              Ik heb zelf de d2h.
              Voor architectuur is de lens gewoon te lang (den k aan 1.5 factor)
              maar voor macro werk en zeker bij portretten zijn zeeeeer mooie effecten te bewerkstelligen.

              Duur maar zeer mooi speelgoed

              groeten

              alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

              Comment


              • #22
                Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom Bekijk bericht
                wil ik je even meedelen, tilt en shift lenzen zijn zowat nutteloos op een DSLR, je kan dus je perspectief veranderen in photoshop en je verliest idd een stuk van de foto maar als je bv op 17mm trekt hou je nog steeds meer over dan met een tilt en shift lens, want de kortste is een 28mm.

                het enige wat je er wel mee ken bereiken is een heel grote scherptediepte.
                Even een oud topicje uit de vooraad trekken.

                Mijn vraag gaat over de bovenstaande reactie.
                Krijg ik met een perspectiefcorrectie in photoshop dezelfde resultaten als met een shiftlens (qua correctie, niet qua scherpte)

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom Bekijk bericht
                  wil ik je even meedelen, tilt en shift lenzen zijn zowat nutteloos op een DSLR, je kan dus je perspectief veranderen in photoshop
                  Dan waren ze op een gewone camera net zo nutteloos, want daar kun je het perpectief corrigeren met de vergroter of natuurlijk ook gewoon met PS.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                    eu,ben ook in dit oud topic verzeild geraakt maar wat is dat steeds weer --groetjes Skitch ?-zonder iets-
                    en die links --missing files?
                    gr, eb

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                      Leuk als zo'n oud topic weer leeft. Je kunt met dit soort lenzen zeker op een D200 en hoger mooie resultaten behalen, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je het licht LANGS de sensor gaat richten, m.a.w. dit soort lenzen vloekt met de regel dat de beste resolutie wordt bereikt bij een invalshoek van 90 graden.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Leuk als zo'n oud topic weer leeft.
                        Moest veel vaker gebeuren.
                        Zoekfunctie gebruiken en op oude topic doorgaan ipv steeds nieuwe te maken.
                        Dan krijg je vaak ook meer reacties terug omdat iedereen die in het topic reageerde dam mail krijgt.

                        Gr Kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                          Nog maar eens de vraag: kent iemand Nikon-compatibele breedhoek tilt/shift objectieven????? Ik vind hier zéér weinig over....
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo Bekijk bericht
                            Nog maar eens de vraag: kent iemand Nikon-compatibele breedhoek tilt/shift objectieven????? Ik vind hier zéér weinig over....

                            Yep: den deze:

                            Schneider PC 28/2.8 Super Angulon
                            "The Schneider PC-Super-Angulon is a high-quality wide-angle lens with "perspective Control" for 35 mm SLR cameras. Its large image circle diameter and specifically designed mechanism allow the optical axis to be displaced by 11 mm in the horizontal and vertical directions and by 9.5 mm in a diagonal direction. With this lens it is therefore possible to avoid unwanted perspective effects due to converging verticals or parallels."

                            Tilt op een groothoek lijkt me overkill.

                            Misschien heb je ook wat aan deze sites:


                            of
                            This website is for sale! zoerk.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, zoerk.com has it all. We hope you find what you are searching for!


                            NB. Ik gebruik gewoon een TC op dia. Véél goedkoper.

                            -M-
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              .../...
                              NB. Ik gebruik gewoon een TC op dia. Véél goedkoper.

                              -M-
                              sorry...maar wat is een TC ????
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                              BD0323BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?

                                Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo Bekijk bericht
                                sorry...maar wat is een TC ????
                                Een Technische Camera. Ik gebruik een Sinar F2.

                                -M-
                                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                                Comment

                                Working...
                                X