Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Houden/Verkopen >> Sony of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Houden/Verkopen >> Sony of Canon

    Ik heb al sinds jaar en dag gefotografeerd met Minolta. Altijd heel tevreden geweest van, zeker van die ik van mijn vader had gekregen, 40 jaar oud, maar man wat een sublieme scherpte. Jammer dat die objectieven niet meer passen.

    Toen ik dan fotografie ging studeren kocht ik mij een Dynax 7D, ik wou bij mijn merk blijven en daarwel tevreden van ook door de 17-35mm 77mm objectief.

    Nu ben ik op zoek naar iets anders. En aan de ene kant wil ik mijn 17-35mm niet kwijt, maar dan zou ik naar Sony moeten gaan voor een nieuwe body, en het kan tussen mijn oren zitten, maar ik ben geen fan van die alpha's buiten dan hun ingebouwd stabilisator. Die ook in mijn dynax zat.
    Maar ik ben ook aan het twijfelen om heel het boeltje te verkopen, body, battery pack, 2 batterijen, 2 lenzen etc... Om dan te switchen naar een Canon 50D met daar een nieuwe lens bij en mss later ook nog een fish eye.

    Maar nu weet ik niet goed van wat ik moet doen, en hoeveel ik van mijn oud toestel nog zou krijgen, jullie soms tips?

  • #2
    Re: Houden/Verkopen >> Sony of Canon

    Ik ben om nostalgische redenen naar Sony gegaan, daarvoor was het hier ook met Minolta te doen. Mocht ik vandaag voor de keuze staan, dan zou die vrij snel gemaakt zijn: geen Sony.

    Goed toestel, daar niet van, maar het voordeel van reeds een paar bruikbare lenzen te hebben, weegt minder zwaar door dan het gemak van het vinden van accessoires voor Canon of Nikon én het veel grotere aanbod van lenzen.
    Dat je goede 2de hands Minolta lenzen kan aanschaffen, is wel een punt, maar je moet eraan geraken!

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: Houden/Verkopen >> Sony of Canon

      Canon en Nikon hebben meer eigen lenzen en accessoires, maar de meeste producten van andere merken (Sigma, Tamron) zijn ook beschikbaar voor Sony.
      Verder is Sony het enige merk met Carl Zeiss autofocus lenzen in het aanbod.

      Het aanbod van tweedehandsmateriaal voor Sony (Minolta) is wel niet zo groot, heb de indruk dat de vraag enorm gestegen is.

      Voor de 7D gok ik op zo'n €250-€300.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Houden/Verkopen >> Sony of Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Voor de 7D gok ik op zo'n €250-€300.
        Voor enkel de body of heel het boeltje?
        Ik denk dat ik voor de canon 50D ga gaan. Kan ik weer een aantal jaartjes mee

        Comment


        • #5
          Re: Houden/Verkopen >> Sony of Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen37 Bekijk bericht
          Voor enkel de body of heel het boeltje?
          Enkel de body . Tweedehands prijzen van lenzen kan je vrij makkelijk vinden op dyxum trouwens.
          about.me/stijnv

          Comment

          Working...
          X