Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 - de ultieme test ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Inderdaad een camera die uitzonderlijke beelden voortbrengt Geert. Wat mij altijd al heeft aangetrokken naar de Fuji camera zijn de prachtige ietwat gesatureerde, zachte, aangename en toch nog natuurlijke kleuren. Deze camera zie ik voor mijzelf enkel als tweede camera, maar mijn D800E met topobjectieven zal ongetwijfeld mijn préféré blijven.
    100% gelijk Pol, maar voor mij hoeft het niet meer, al dat gewicht, verleden week een weekje rondgewandeld in Frankrijk, ( waarbij bovenstaande fotootjes gemaakt) ik heb mij echt geamuseerd met de Fuji, lekker licht en terug het nostalgische gevoel van fotograferen, de X-T1 zoeker is natuurlijk geen optische zoeker, wat wat wennen is, maar daarentegen krijg je een enorme hoeveelheid info in je zoeker, zoals live histogram, mooi bedachte horizon, scherptediepte weergave via een verkleurende lijn scherpstelpunten over je ganse beeld die je bovendien heel simpel in grootte kan aanpassen enz. eenmaal je dat wat gewoon bent, toch een fameus ding vind ik, en alles steekt heel logisch in elkaar, ook de WiFi bediening via mijn Ipad werkt formidabel, kortom, dat ding overtreft nog steeds mijn verwachtingen, dat in tegenstelling tot mijn Sony Nex7.
    Ook de hoge iso is van een zeer hoog niveau, ik ben er in ieder geval super tevreden mee, nu nog een goed RAW verwerkings programma vinden á la Nikon Capture.

    Comment


    • #62
      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      100% gelijk Pol, maar voor mij hoeft het niet meer, al dat gewicht, verleden week een weekje rondgewandeld in Frankrijk, ( waarbij bovenstaande fotootjes gemaakt) ik heb mij echt geamuseerd met de Fuji, lekker licht en terug het nostalgische gevoel van fotograferen, de X-T1 zoeker is natuurlijk geen optische zoeker, wat wat wennen is, maar daarentegen krijg je een enorme hoeveelheid info in je zoeker, zoals live histogram, mooi bedachte horizon, scherptediepte weergave via een verkleurende lijn scherpstelpunten over je ganse beeld die je bovendien heel simpel in grootte kan aanpassen enz. eenmaal je dat wat gewoon bent, toch een fameus ding vind ik, en alles steekt heel logisch in elkaar, ook de WiFi bediening via mijn Ipad werkt formidabel, kortom, dat ding overtreft nog steeds mijn verwachtingen, dat in tegenstelling tot mijn Sony Nex7.
      Ook de hoge iso is van een zeer hoog niveau, ik ben er in ieder geval super tevreden mee, nu nog een goed RAW verwerkings programma vinden á la Nikon Capture.
      En laat mij zeker weten als je dat programma hebt gevonden hé Geert. Groetjes,
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

        Geert,

        Ik gebruik Adobe Raw Converter en Photoshop CC - en ben zeer te spreken over de resultaten.
        Maar ja, voor elk is de workflow wel wat anders ...

        Jaja

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ook de hoge iso is van een zeer hoog niveau, ik ben er in ieder geval super tevreden mee, nu nog een goed RAW verwerkings programma vinden á la Nikon Capture.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #64
          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

          Ik volg de discussie over de Fuji XT-1 al een een tijdje, want hij is ook niet aan mijn aandacht ontsnapt.
          Ik gebruik al jaren Nikon tot grote tevredenheid, maar de resultaten dat dit pluimgewicht neerzet zijn op zijn minst indrukwekkend.
          Ik weet dat Geert niet zomaar een camera koopt, die moet gewoonweg goed zijn. Zijn beelden tonen eens te meer hoe je een aantal mensen de mond snoert in plaats van oeverloos te zitten kankeren. Helaas heb ik op de Amerikaanse forums maar heel weinig goede beelden gezien, maar dat ligt aan de fotografen natuurlijk.
          Na heel veel gelezen hebben over dit toestel weet ik intussen wat zijn kwaliteiten zijn, maar ik blijf wat zitten met zijn nadelen: geen deftige RAW-converter zoals Nikon, beperkte autonomie van de batterij (300 beelden ?) en heel weinig info over deftige flitsresultaten (waar bvb Nikon wel heel sterk scoort).
          Het blijft hoe dan ook een aantrekkelijk pakket. Vooral de kwaliteit van de Fuji-lenzen lijkt mij indrukwekkend.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #65
            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

            Qua flitsen zie ik geen probleem tenzij je TTL wil gebruiken. Een PocketWizard PlusX gebruiken in combinatie met een manuele flitser of gewoon de bijgeleverde hotshoe Fuji flitser gebruiken om een manuele flitser via optische slave te triggeren.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #66
              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

              Binnenkort zou deze beschikbaar zijn voor Fuji X : nissin i40



              klein maar krachtig?

              Comment


              • #67
                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                nu nog een goed RAW verwerkings programma vinden á la Nikon Capture.
                Adobe LR werkt hier heel goed?
                Of Aperture, Capture One, Iridient,...

                Comment


                • #68
                  Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Adobe LR werkt hier heel goed?
                  Of Aperture, Capture One, Iridient,...
                  Volledig akkoord, LR werkt ook hier zeer goed, maar ik wil die mappen en al die rommel daar niet rond,
                  gewoon een recht toe recht aan programma, zoals Nikon Capture NX2 ik wil het beheer van mijn mappen
                  namelijk zelf blijven bijhouden en aanmaken, zoals ik dat reeds jaren gewoon ben, wat raad U mij dan aan?

                  Comment


                  • #69
                    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    maar ik wil die mappen en al die rommel daar niet rond
                    Moet eerlijk toegeven dat ik daar ook niet zo voor ben...

                    2 programma's die je eventueel dan eens kan bekijken (zouden zeer goede raw-conversie doen voor x-trans)
                    Windows: Photo Ninja (kan je installeren en uittesten maar niet saven... je kan wel een 14 day trial license aanvragen bij hen via mail)
                    MAc: Iridient (kan je ook als trial installeren)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Ik volg de discussie over de Fuji XT-1 al een een tijdje, want hij is ook niet aan mijn aandacht ontsnapt.
                      Ik gebruik al jaren Nikon tot grote tevredenheid, maar de resultaten dat dit pluimgewicht neerzet zijn op zijn minst indrukwekkend.
                      Ik weet dat Geert niet zomaar een camera koopt, die moet gewoonweg goed zijn. Zijn beelden tonen eens te meer hoe je een aantal mensen de mond snoert in plaats van oeverloos te zitten kankeren. Helaas heb ik op de Amerikaanse forums maar heel weinig goede beelden gezien, maar dat ligt aan de fotografen natuurlijk.
                      Na heel veel gelezen hebben over dit toestel weet ik intussen wat zijn kwaliteiten zijn, maar ik blijf wat zitten met zijn nadelen: geen deftige RAW-converter zoals Nikon, beperkte autonomie van de batterij (300 beelden ?) en heel weinig info over deftige flitsresultaten (waar bvb Nikon wel heel sterk scoort).
                      Het blijft hoe dan ook een aantrekkelijk pakket. Vooral de kwaliteit van de Fuji-lenzen lijkt mij indrukwekkend.
                      Wel Ivan, ik sta op het punt er eentje aan te schaffen om ook zoals Geert bij bepaalde gelegenheden wat minder bagage te moeten verslepen. Ik heb om één of andere reden steeds een binding gehad met Fuji. Onze Franciskine kan daar ook van meespreken hé.
                      Last edited by enero; 20 augustus 2014, 09:46.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #71
                        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                        Dat is voor mij ook een hindernis Geert.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #72
                          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Wel Ivan, ik sta op het punt er eentje aan te schaffen om ook zoals Geert bij bepaalde gelegenheden wat minder bagage te moeten verslepen. Ik heb om één of andere reden steeds een binding gehad met Fuji. Onze Franciskine kan daar ook van meespreken hé.
                          Idd Pol, het gewicht van 1 Fuji body met 3 lenzen komt nog op geen 2 kg. Op reis een zegen ipv een zucht.
                          Enkel de software moet nog beter, want ik heb geen zin om 10 verschillende programma's uit te proberen.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Ik volg de discussie over de Fuji XT-1 al een een tijdje, want hij is ook niet aan mijn aandacht ontsnapt.
                            Ik gebruik al jaren Nikon tot grote tevredenheid, maar de resultaten dat dit pluimgewicht neerzet zijn op zijn minst indrukwekkend.
                            Ik weet dat Geert niet zomaar een camera koopt, die moet gewoonweg goed zijn. Zijn beelden tonen eens te meer hoe je een aantal mensen de mond snoert in plaats van oeverloos te zitten kankeren. Helaas heb ik op de Amerikaanse forums maar heel weinig goede beelden gezien, maar dat ligt aan de fotografen natuurlijk.
                            Na heel veel gelezen hebben over dit toestel weet ik intussen wat zijn kwaliteiten zijn, maar ik blijf wat zitten met zijn nadelen: geen deftige RAW-converter zoals Nikon, beperkte autonomie van de batterij (300 beelden ?) en heel weinig info over deftige flitsresultaten (waar bvb Nikon wel heel sterk scoort).
                            Het blijft hoe dan ook een aantrekkelijk pakket. Vooral de kwaliteit van de Fuji-lenzen lijkt mij indrukwekkend.
                            Voor goeie beelden met xt-1 moet je hier zijn

                            User opinions, specifications and photos taken with the Fujifilm X-T1, a mirrorless camera with APS-C (1.5x) sensor and 16.3 megapixels manufactured from 2014 to 2016 (discontinued). The range of sensitivities, including...


                            Scroll naar onderen / vooral beelden van alberto panizza redelijk goed.
                            Deze fotograaf maakt beelden met canon Fuji en nikon, beste bewijs dat het vooral gaat om het mannetje achter het toestel
                            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                            Comment


                            • #74
                              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                              Deze fotograaf maakt beelden met canon Fuji en nikon, beste bewijs dat het vooral gaat om het mannetje achter het toestel
                              Inderdaad, ik heb nog veel te leren.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #75
                                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                                En de meer dan gewone, doch niet storende saturatie, op voorwaarde dat niet gepostprocessed is, valt hier toch weer op.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X