Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S602 en Raynox vs Hama filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S602 en Raynox vs Hama filters

    Hallo,

    ik heb een Fuji S602, en ik ben benieuwd wat ervaringen / raadjes hebben jullie over protection filter kits voor deze toestel -- Ik heb gezien dat Foto Konijnenberg heeft de Raynox PLP-690 kit (MC [? is dit een UV?] + polarizer + extension tube) @ 64 euros, en het lijkt mij goed: iedereen tevreden / niet tevreden met de kwaliteit van deze filters? Aan de andere kant heeft ww.d95.nl een kit met Fuji tube + Hama UV + Hama polarizer @ 109 euros (ervaringen met deze?).

    De Raynox extension tube heeft een 52mm diameter voor filters en Fuji 55mm, dus (zonder een adapterring) dit invloed heeft over welke add-on lenses je kan gebruiken, maar tot zo ver ik ben heel tevreden met de built-in S602 lens (dus misschien dit is niet zo belangrijk voor mij).

    Alvast bedankt (en excuses voor mijn Nederlands ),
    Davide

  • #2
    Als je iets meer kan uitgeven, of je wil kwaliteit, laat dan beide merken links liggen en ga voor merken als B+W, Hoya, ...
    Tis zonde om zo'n degelijke lenskwaliteit teniet te doen door er "2e keus" glas voor te hangen!

    Doe eens een search naar Hama of Raynox in dit forum en je zal merken dat ik er niet alleen zo over denk

    Comment


    • #3
      Tony,

      je hebt er mij ookal eens voor gewaarschuwd... omdat ik zelf ook een hama gekocht had ...en I do appreciate your help

      Maar als je een search doet zal je dus ook effectief mensen tegenkomen met DSLRs die echt wel content zijn over hun hama filterkes en ik moet zeggen...ik heb met mijn hama UV-ke nu ookal enkele fotokes gemaakt (ondermeer op mijn site te vinden, beach-volley in brussel) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er absoluut niks mis aan vind...

      Nu 't kan nog komen dat ik in bepaalde lichtomstandigheden er klachten van ga hebben... maar ik DENK (zeg wel denk) dat er kwaliteit bestaat, maar dat de merknaam vaak een beetje overroepen is...toch zeker als het "maar" over UV-filterkes gaat...macro's, tele's en wide's is iets anders natuurlijk omdat je daar echt het beeld sterk gaat veranderen...

      Ik wil hier helemaal niks aan Tony's mening afbreken....want ieder heeft recht op zijn eigen mening... en hij kent er echt wel wa van dus hopelijk heb ik niks teveel gezegd
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment

      Working...
      X