Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Canon G3?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor Canon G3?

    Ik had graag een flits aangeschaft voor mijn Canon G3. Nu, die originele Canon-flitsers die met de G3 werken (volgens handleiding 220EX, 380EX, 420EX en 550EX) zijn me wel een beetje duur. Misschien dat ik eens moet rondzien voor een goeie occasie, maar dan nog...

    Nu vroeg ik me af of flitsers van andere merken ook samenwerken met mijn digicam. Ik had zo gedacht aan een Metz Mecablitz 36 AF-3, omdat die toch wel binnen m'n budget past (hij kost rond de 85 euro).

    'k Weet niet of deze goed samenwerkt met de G3 (wellicht wel met de SLR's van Canon). En 'k heb eigenlijk ook geen idee met welke Canon flitser hij te vergelijken is (qua features, output...). Iemand hier al ervaringen mee? Alvast bedankt.

  • #2
    Misschien werken de flitsers van Sigma ook met een G3.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Welkom Medion,
      Ik ben ook al een tijdje aan het rondzien, maar een Canon 420EX Speedlite kost al direct 170€ 2hands...en voor wat ik het ga of wil gebruiken vind ik het nogal duur uitkomen.
      maar ik kan u kas niet maken, ik denk wel dat het een prachtig ding is.
      Veel geluk met uwe aankoop, wat het ook mag worden
      Groetjes Laiko
      Canon Powershot G3

      Comment


      • #4
        Tja, ik heb ook lang getwijfeld vooraleer ik een 420EX ging kopen, wegens de prijs ... Maar ik heb hem nu, en ik kan je verzekeren: ik zou hem niet meer willen missen! De mogelijkheden zijn veel groter en je haalt meer uit je G3 (vind ik toch). Dus toch maar overwegen
        EOS 80D

        Comment


        • #5
          Iedereen alvast bedankt voor de tips en info. Intussen ben ik erachter gekomen dat die 36 AF-3 niet zal werken op m'n G3. 'k Had namelijk gemaild naar Metz en heb een snelle en correcte respons gekregen:

          Dear Mr.,

          please note, digital Canon camera like your G3 are only equipped with a so called E-TTl flash control which is not possible with a 36 AF-3. Unfortunately, true TTL is no longer provided with digital Canons so that a 36 AF-3 can not be used with a G3.

          For flash operation with your camera we recommend to us a powerful Metz flash unit with E-TTL like a 54 MZ.. with adapter SCA3102 or another 44 AF-4C with tight mounted foot.

          With Best regards
          Metz Werke GmbH & Co KG
          Technical Support
          Mr. Lutz Goeschel


          't Ziet er dus naar uit dat ik toch maar eens naar een van die duurdere Metz types (of evt een Sigma) moet uitkijken of naar een tweedehands 420EX van Canon

          Comment


          • #6
            Een Sigma EF-500 DG ST zal ook wel werken op een G3.
            En die is veel goedkoper dan een 420EX.
            Maar misschien is die wat te groot om op een G3 te zetten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de Sigma flitsers niet werken op de Canon Powershot G3/G5 series.

              Peter Bressers
              Canon G3 - Speedlite 420EX

              Comment


              • #8
                Misschien kan een (tweedehands) 380EX je ook wel dienen... Is de voorganger van de 420EX.
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment

                Working...
                X