Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

    AUTOFOCUS 45-200mm Lens

    Ik heb vanmiddag mijn telelens binnengekregen en het valt me op dat deze continu scherp stelt ook als ik het daarvoor bestemde knopje op AFS (single) heb staan.
    .
    .
    .
    Ondertussen is het probleem opgelost ook al weet ik niet hoe.
    Last edited by HapSnap; 7 augustus 2009, 10:12.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

    Comment


    • #17
      Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

      Ben ik hier de enige met een Panasonic DMC-G1 ?
      Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

      Comment


      • #18
        Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

        Ik ben ook sinds kort in het bezit van een DMC-G1. Camera bevalt best, maar heb best last met hetbelichten, krijg het soms niet goed, vooral op wat ik hier al las witte onderdelen, bv een zwaan. Op de ai stand gaathet goed, maar zo gauw als ik het in M wil doen lukt het me bijna niet.
        Daarom maar alles in RAW en Jpg.

        Comment


        • #19
          Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

          Oorspronkelijk geplaatst door momario Bekijk bericht
          Ik ben ook sinds kort in het bezit van een DMC-G1. Camera bevalt best, maar heb best last met hetbelichten, krijg het soms niet goed, vooral op wat ik hier al las witte onderdelen, bv een zwaan. Op de ai stand gaat het goed, maar zo gauw als ik het in M wil doen lukt het me bijna niet. Daarom maar alles in RAW en Jpg.
          Ik was zelf wel tevreden met de konijntjes - helemaal spierwit kan natuurlijk niet want dan zie je geen details zoals de haren. Probeer het gewoon met de Witbalans een paar stops naar beneden. Soms kijk ik met de AI eerst wat de uitkomsten zijn en doe die dan in de P stand. Met M bedoel je dat je manual wilt scherpstellen? In de M stand moet je ook de Sluitertijd en Diafragma handmatig instellen. Een alternatief dat ik vond is tijdens de P stand op de AF/AE Lock drukken daarna kun je ook manual scherpstellen met de zoomring! Je kunt de vergrotingsfactor in het zoekertje (beter dan schermpje) ook nog instellen bij het handm. scherpstellen. In het instellingen menu wel AF/AE Lock op On zetten.
          Verder kun je het beste spotmeting gebruiken zelf ben ik nog aan het proberen wat het uitmaakt of je de puntfocus groot of kleiner hebt staan.
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

          Comment


          • #20
            Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1



            Is er nu zoveel doortekening in de vacht verdwenen?
            Ik heb de smart photofix van PSP er maar eens op los gelaten zonder zelf in te grijpen.
            De vacht is nog iets witter te maken door de verzadiging enkele procenten terug te nemen, maar ik vond dit wel genoeg.
            Zo een piepklein plaatje bewerken heeft over het algemeen weinig zin.

            Enfin... door de belichting enigszins positief te compenseren, +1/2 tot +3/4 ongeveer, zou je hetzelfde resultaat bereikt hebben.

            Comment


            • #21
              Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

              Je wordt bedankt voor de moeite Viewfinder! Ik heb even gezocht in PSP en waarachtig ik heb die optie ook! Zal hem eens vaker gebruiken - tot nu toe doe ik alles in Irfanview maar aan de konijntjes heb ik geloof ik niets gedaan - persoonlijk vind ik ze nu wel iets te licht en als ik ze zo zou tonen in de beginnershoek zouden ze zeggen dat het jammer is dat ze wat uitgbleekt zijn - ik merk nu net dat de beestjes ervandoor zijn want ik kan ze niet meer vinden... ga er even achteraan.
              Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

              Comment


              • #22
                Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                Ik was zelf wel tevreden met de konijntjes - helemaal spierwit kan natuurlijk niet want dan zie je geen details zoals de haren. Probeer het gewoon met de Witbalans een paar stops naar beneden. Soms kijk ik met de AI eerst wat de uitkomsten zijn en doe die dan in de P stand. Met M bedoel je dat je manual wilt scherpstellen? In de M stand moet je ook de Sluitertijd en Diafragma handmatig instellen. Een alternatief dat ik vond is tijdens de P stand op de AF/AE Lock drukken daarna kun je ook manual scherpstellen met de zoomring! Je kunt de vergrotingsfactor in het zoekertje (beter dan schermpje) ook nog instellen bij het handm. scherpstellen. In het instellingen menu wel AF/AE Lock op On zetten.
                Verder kun je het beste spotmeting gebruiken zelf ben ik nog aan het proberen wat het uitmaakt of je de puntfocus groot of kleiner hebt staan.
                Toch als ik de instellingen overneem die je bij Ai ziet staan in Mstand is het heel vaak overbelicht.
                Gisteren weer de zwanen geprobeert, nu in P stand met een goed resultaat.

                Comment


                • #23
                  Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                  Oorspronkelijk geplaatst door momario Bekijk bericht
                  Toch als ik de instellingen overneem die je bij Ai ziet staan in Mstand is het heel vaak overbelicht.
                  Gisteren weer de zwanen geprobeert, nu in P stand met een goed resultaat.
                  Ja - Natuurlijk alleen de AI in haastige gevallen als indicatie overnemen en dan de belichting aanpassen (anders heeft de P stand ook niet veel zin) - hier in de buurt zijn ook nog een paar zwanen in een boerensloot maar die gingen er als een haas vandoor de vorige keer dus daar ga ik nog achteraan (leuker als in het park) - ben wel benieuwd welke instelling je gebruikt hebt en welke lens!
                  Ik heb met de telelens wel goede resultaten tot op een meter of 5 afstand (het blijft link met zwanen). Met de 14-45 lens moet ik toch wel een stukje dichterbij voor goede resultaten en dan is ook de belichtingswaarde weer anders door het verschil in diafragma.
                  Op dit moment heb ik scherpte - verzadiging en contrast op +2 gezet maar moet daar nog wat op experimenteren, de resultaten zijn desondanks soms flets.
                  Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                    Ik heb nu een foto geplaatst van een zwaan, bij dieren deez vond ik wel redelijk geslaagd

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                      Ik zou graag een boek over deze camera lezen, kan in nederland niets vinden, hebben jullie suggesties.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                        Misschien als deze lang genoeg op de markt is verschijnt er wel een boekje over. Het is mij nog niet bekend tenminste. Maar wat wil je weten? Daar is dit forum ook voor...
                        Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                          Ik zie altijd dikke boeken voorbij komen voor allerlei Canon's enz, hooopte gewoon dat er zoiets ook voor deze camera zou zijn.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                            Voor wie Duits lezen kan is er sinds begin dit jaar reeds een boek over de G1: google maar eens op de schrijfster "Helma Spona". Heb het zelf pas sinds een week, ben op blz 35 van de 300 maar vind het de moeite waard. Stukken duidelijker en overzichtelijker als de handleiding van de camera zelf in ieder geval.
                            Waarom steeds opnieuw dezelfde fout maken als er zoveel keus is?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                              Zijn er al mensen die andere lenzen op de camera hebben d.m.v. een adapter, en zo ja hoe bevalt dat.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

                                Oorspronkelijk geplaatst door momario Bekijk bericht
                                Zijn er al mensen die andere lenzen op de camera hebben d.m.v. een adapter, en zo ja hoe bevalt dat.
                                De adapter voor Leica M is besteld

                                En dan sparen voor de lensjes

                                Comment

                                Working...
                                X