Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 96

Standaard Re: EERLIJK!!!!: zien jullie het verschil met en DX en een FF op scherm tot 1600 iso?

Ik vermoed sterk dat iedereen als kind al brandweerman, of politieman wilde worden....
    Er is zelfs een liedje over gemaakt "ik wil altijd de grootste hebben...."

Dat is zowat het beeld dat ontstaat als je al de berichten leest :-).

Standaard Re: EERLIJK!!!!: zien jullie het verschil met en DX en een FF op scherm tot 1600 iso?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
    Heeft iemand hier een antwoord op ?
    Bij de R5 doet Canon aan ruisonderdrukking, in raw. Vandaar dat die dan zogezegd "beter" presteert dan de R6. Die knik naar boven op iso 400 is de "dual gain" die daar actief wordt. Daardoor krijg je minder ruis op hogere iso.
    David Leemans
    Canon 550D-1Ds3 | Nikon D7100-D600-D610 | Gallery

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Bij de R5 doet Canon aan ruisonderdrukking, in raw. Vandaar dat die dan zogezegd "beter" presteert dan de R6. Die knik naar boven op iso 400 is de "dual gain" die daar actief wordt. Daardoor krijg je minder ruis op hogere iso.
    Een techniek die al lang wordt toegepast bij APS-C sensors.
    Het verklaart bv waarom de 7DII niet noemenswaardig beter is qua ruis op ISO 100-200 dan op ISO 400.

Maar dat is m.i. geen argument (behalve de prijs ) om de R6 te verkiezen boven de R5.

Heeft Sony en Nikon al altijd gedaan hé David, eindelijk snapt Canon het nu ook waarom de Sony/Nikon sensors het zogezegd beter deden.
    Canon wilde steeds een puur RAW beeld aan de mensen presenteren, nadeel was dat ze in de cijfertjes het niet zo goed deden, de gebruikers wisten uiteraard wel beter.
    De R5 heeft sowieso een véél betere kwaliteit van beeld in mijn opinie tegenover vorige Canon camera's
    Niet alleen qua ruis performance maar heel erg qua dynamic range

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Heeft Sony en Nikon al altijd gedaan hé David, eindelijk snapt Canon het nu ook waarom de Sony/Nikon sensors het zogezegd beter deden.
    Canon wilde steeds een puur RAW beeld aan de mensen presenteren, nadeel was dat ze in de cijfertjes het niet zo goed deden, de gebruikers wisten uiteraard wel beter.
    De R5 heeft sowieso een véél betere kwaliteit van beeld in mijn opinie tegenover vorige Canon camera's
    Niet alleen qua ruis performance maar heel erg qua dynamic range

grts
    Sieg
    Canon heeft de laatste jaren idd een grote inhaalbeweging gemaakt wat betreft sensor technologie, zeker sinds de 5D4/EOS R.
    Zelf heb ik daar niet op gewacht, en heb ik bvb mijn 5D2 ingeruild voor o.a een Nikon D600. Niet dat ik ontevreden was over de Canon, maar er is toch een serieus verschil in DR tussen die twee.
    David Leemans
    Canon 550D-1Ds3 | Nikon D7100-D600-D610 | Gallery

Canon heeft de laatste jaren idd een grote inhaalbeweging gemaakt wat betreft sensor technologie, zeker sinds de 5D4/EOS R.
    Zelf heb ik daar niet op gewacht, en heb ik bvb mijn 5D2 ingeruild voor o.a een Nikon D600. Niet dat ik ontevreden was over de Canon, maar er is toch een serieus verschil in DR tussen die twee.
    De Canon R5 is nu (zelfs op papier) even goed of beter qua DR dan Nikon.

PS: ik merk dat hij nu plots overal leverbaar is, als we nu nog de mogelijkheid hebben er iets zinnigs mee te fotograferen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    PS: ik merk dat hij nu plots overal leverbaar is, als we nu nog de mogelijkheid hebben er iets zinnigs mee te fotograferen...
    Daar ben ik het nu eens volldedig mee eens se
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Nu mijn zonnepanelen niet meer rendabel zijn ga ik ook wat wachten

Nee, heeft op de moment inderdaad weinig zin om nieuw gerief te kopen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Nu mijn zonnepanelen niet meer rendabel zijn ga ik ook wat wachten

Nee, heeft op de moment inderdaad weinig zin om nieuw gerief te kopen...
    Ik kan ook andersom redeneren, in plaats van zonnepanelen te installeren dat geld aan Canon geven.
    Geen zorgen meer over de terugverdientijd .

Ik kan ook andersom redeneren, in plaats van zonnepanelen te installeren dat geld aan Canon geven.
    Geen zorgen meer over de terugverdientijd .
    Touché...zal evengoed rendement zijn LOL

Ik vind dit toch een beetje een discussie of je de pk's van een auto merkt als je op de snelweg zit... Het gaat ook daar meer dan alleen om de motor.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Ik vind dit toch een beetje een discussie of je de pk's van een auto merkt als je op de snelweg zit... Het gaat ook daar meer dan alleen om de motor.
    Inderdaad, een FF is prestigieuzer...

Nee ik zie het verschil niet. Maar ik heb wel de grootste
    De Smart van mijn vrouw rijdt ook even goed naar de bakker als mijn 911.

Dat zie ik niet zo. Maar gewoon omdat het maar een van de variabelen is van een camera met optiek.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

TS had vraag beter als volgt geformuleerd: Zie je verschil tussen DX op 1600 ISO en FF op 3200 ISO.

Hoi,

Ik vind het een grote prestatie van TS Zive, die deze "zinvolle discussie" start.
    Deze reageert na de start nog één keer, meer dan een maand terug, daarna niet meer...
    De rest gaat al 3 bladzijden door...
    Ik denk dat deze topicstarter een opleiding aan het volgen is voor bezigheidstherapie of wat moderns, influencer.
    Een grote prestatie...

Hoi hoi hoi man!
    Ja bezigheidstherapie .Hahaha
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    Hoi,

Ik vind het een grote prestatie van TS Zive, die deze "zinvolle discussie" start.
    Deze reageert na de start nog één keer, meer dan een maand terug, daarna niet meer...
    De rest gaat al 3 bladzijden door...
    Ik denk dat deze topicstarter een opleiding aan het volgen is voor bezigheidstherapie of wat moderns, influencer.
    Een grote prestatie...

Ik probeer soms zinloze of uit de hand lopende draadjes met genuanceerde antwoorden te doen doodbloeden maar hier is het duidelijk niet gelukt.
    Met zonnepanelen ook nog niet .

Helemaal juist..
    Je wil niet weten hoe op ELK evenement waar ik de officiele fotograaf ben, en één die met m43 werkt, ik de smalende opmerkingen moet horen van andere , officieuze, fotografen die daar heel opvallend rondlopen met hun dure FF cameras, liefst met "witte" lenzen.
    Ze komen dan mijn camera's eens bekijken en vragen dan steevast en met wijdopengesperde ogen "gaat gij dat DAARMEE doen?" En dan een fijn lachje, en heel zelfvoldaan iets in trant van "ik gebruik Fuĺ Frame". Ze duwen dan hun camera eens onder mijn neus en ze zijn weer weg.
    En dat gebeurt echt op ELK event.
    Het is om dood te vallen.
    Ik denk dan bij mezelf " dikke nek, ik maak u toch ook niet belachelijk met uw grote dinosaurus met vreselijk luid klappende spiegel, waarmee ge iedereen stoort tijdens een klassiek concert of een theaterstuk" maar ik slik mijn woorden dan altijd terug in want anders verlaag ik me tot hetzelfde niveau.
    Ik heb nooit begrepen waar dat elitaire gedrag van die FF bezitters vandaan komt. Volgens mij is dat een gratis optie bij een FF camera. ��
    Ik heb het natuurlijk niet over de FF bezitters op dit forum he.(voor dat ik hier een ganse commune over mijn nek krijg).��

Met een tractor van 500 PK rij je ook niet naar de bakker, en op het veld gaan ploegen doe je niet met een Smartje.... met beide kun je je evenwel wel degelijk verplaatsen.
    Alleen is afhankelijk van waarheen je wil, en wat de weg erheen is, makkelijker om het ene of het andere te kiezen... maar de chauffeur is hoe dan ook erg belangrijk,die moet zijn vervoermiddel goed kennen, en het terrein goed kunnen inschatten.
    In de fotografie is dat toch net zo ? Het is de fotograaf die de foto maakt, en soms is een smartphone meer aangewezen dan een crop of FF-camera, maar dat is de (vrije) keuze van de fotograaf.
    Zijn materiaal kan wel erg behulpzaam zijn... en daar heeft een FF voordelen op een crop, maar een crop heeft ook voordelen tov een FF, het zijn andere middelen....
    Maar de ene is overall niet beter dan de andere. Leg gewoon de foto's naast elkaar en laat iemand op basis van wat hij ziet maar eens zeggen of het met een FF dan wel met een crop werd gemaakt. Hoeveel % juiste antwoorden zouden er gegeven worden ?
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Ik probeer soms zinloze of uit de hand lopende draadjes met genuanceerde antwoorden te doen doodbloeden maar hier is het duidelijk niet gelukt.
    Met zonnepanelen ook nog niet .
    Probeer het eens met winterbanden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Probeer het eens met winterbanden.
    Hoog tijd dat de cafés weer open gaan.
    Hebben ze nu alles gesloten voor een griepje.

Wat als je ze beide hebt?Ik heb nog steeds mijn apsc spiegelreflex Sony A580(de laatste echte spiegelreflex van Sony).Deze gebruik ik eigenlijk enkel voor dichtbij of macro.Voor de rest gebruik ik mijn ondertussen meer dan 6 jaar oude A7I.

Oh ja, toch nog even vergeten te vermelden.Met mijn A580 probeer ik toch meestal niet hoger te gaan dan iso 400.Mijn A7 heb ik op auto iso staan tot 1600.Moeilijk te vergelijken natuurlijk vermits de sensor van mijn 580 wel een aantal jaar ouder is dan de sensor van mijn A7

Juist.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Wij zien, wij zien, wat jullie niet zien ....
    Door deka in forum Fotobeoordeling Mensen & Straatfotografie
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15 januari 2013, 22:49
  2. laten jullie even jullie gemaakte geboortekaartjes zien?
    Door ingedb in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 februari 2011, 21:43
  3. Zien jullie het ook wel ???
    Door Smax in forum Mensen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 13 oktober 2008, 23:21
  4. zien jullie hem ???
    Door De Ware in forum Test Forum
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 11 juli 2007, 17:05

Regels voor berichten