Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!



    Camera zonder spiegel kan 20 beelden per seconde halen..............fijn voor actiefotografie.
    Camera wordt ook stiller.............fijn voor trouwfotografie.

    Door de zoeker meteen zien hoe je foto eruit gaat zien is natuurlijk ook prettig.



    Toch zal deze jongen nog voorlopig met een ouderwetse Olympus E-30 met spiegel blijven fotograferen........
    Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

  • #2
    Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

    dus niet meer dat heerlijke geluid van een klappende spiegel.....waar zijn we nou toch mee bezig?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      dus niet meer dat heerlijke geluid van een klappende spiegel.....waar zijn we nou toch mee bezig?
      grt,bouk.
      wordt vervangen door een MP3'tje

      ach waarom ook niet? overal worden bewegende onderdelen vermeden (zie bv SSD die traditionele HDs gaan vervangen op termijn).
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

        Logische evolutie, lijkt me, niet alleen bij Olympus.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
          http://www.amateurphotographer.co.uk...ws_295133.html

          Camera zonder spiegel kan 20 beelden per seconde halen..............fijn voor actiefotografie.
          Camera wordt ook stiller.............fijn voor trouwfotografie.

          Door de zoeker meteen zien hoe je foto eruit gaat zien is natuurlijk ook prettig.



          Toch zal deze jongen nog voorlopig met een ouderwetse Olympus E-30 met spiegel blijven fotograferen........
          Schitterend. Een DSLR is en blijft technische onzin voor digitale fotografie.

          Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Schitterend. Een DSLR is en blijft technische onzin voor digitale fotografie.

            Nerdi
            Ja, als je er wat dieper op ingaat heb je in feite gelijk: een mechanisch klappende spiegel in 2010.......
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ja, als je er wat dieper op ingaat heb je in feite gelijk: een mechanisch klappende spiegel in 2010.......

              tis meer dan dat
              • zware apparatuur
              • Mechanisch - gaat sneller kapot
              • Mechanisch - moeilijker te onderhouden
              • Complex lensdesign - zeker groothoeken
              • maakt het allemaal zeer duur
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                But with digital and electronic technology we can make cameras so much smaller
                En den we sel bik betteriegrip's to enlarge de camera for piepel wit grote hends.

                Inderdaad, straks sta je met je digitale compactcamera met verwisselbare lenzen......

                Comment


                • #9
                  Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                  Hebben de heren camerabouwers al nagedacht of het zonder al die mechanische dingen kan ? Alles is/wordt digitaal.
                  "Opklappende spiegel" klinkt toch wel ouderwets.
                  Wat met ingebouwde bewegingssensor: foto wordt genomen bij waarnemen beweging.
                  Wat met foto met tussenpausen: elke tijdspanne (instelbaar) wordt er een foto genomen.
                  Wat met gps: Waar is de foto genomen ?
                  Achterwand volledig touchscreen.
                  Iemand ?
                  ...
                  Mss is dit allemaal om de sector winstgevend te houden.
                  Er moet eens iemand "buiten de lijntjes gaan kleuren", excuseer de uitdrukking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door fietserke Bekijk bericht
                    ... Wat met foto met tussenpausen: elke tijdspanne (instelbaar) wordt er een foto genomen. ...
                    De laatste tussenpaus was Johannes Paulus 1, als ik mij niet vergis. Het zou kunnen dat die destijds al een opklapbare spiegel had, dat moet ik even opzoeken.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      tis meer dan dat
                      • zware apparatuur
                      • Mechanisch - gaat sneller kapot
                      • Mechanisch - moeilijker te onderhouden
                      • Complex lensdesign - zeker groothoeken
                      • maakt het allemaal zeer duur
                      Volkomen gelijk en vaak is de electronica eerder kapot
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                        Dat ze maar doen bij Olympus, geef mij ondertussen nog maar een 100% optische zoeker, ik werk niet graag met een electronische zoeker.

                        Natuurlijk zijn er voordelen aan minder mechanische onderdelen, en maakt dat een camera lichter, maar er zijn ook een aantal moeilijkheden welke niet op één twee drie op te lossen zijn, AF moet dan ofwel van de ccd zelf komen, ofwel op een andere plaats worden ingebouwd, ik vrees er sterk voor dat hier nog wat werk is om dat op het punt van de huidige betere spiegelreflexen te krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          wordt vervangen door een MP3'tje

                          ach waarom ook niet? overal worden bewegende onderdelen vermeden (zie bv SSD die traditionele HDs gaan vervangen op termijn).
                          dat van die SSD's gaat toch nog lange tijd duren zenne, heel lang zelfs vermoed ik

                          SSD heeft een probleem (net zoals usb en andere opslagmedia die geen tradionele hd's zijn)
                          Met name: hoe meer er op wordt geschreven, hoe sneller het kapot gaat dus SSD is nutteloos
                          Men denkt van ideaal en zalige voor bvb in server, yeah right, vergeet de windows-servers al maar met de paging-file die constant aangepast wordt en standaard op de installatie disk staat

                          de techniek en elektronica gaat er indd op vooruit zeggen ze maar eer het even goed is of beter dan huidige technologieën / producten, das nog een ander paar mouwen

                          het is zoals demeyereg zegt, nog veel werk aan de winkel

                          en iets electronisch kan evengoed stuk gaan als iets mechanisch dus pannes / defecten zullen er altijd zijn
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                            Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom ze aan die spiegel wilden vasthouden die alleen beperkend werkt en veel meer kost dan wat intelligente electonica.
                            Initieel waren de zoekers zoals op de bridgetoestellen wel niet super maar zoiets kan snel evolueren als de wil er is.

                            frans
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: De spiegelreflex gaat(bij Olympus) uitsterven !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom ze aan die spiegel wilden vasthouden
                              vanwegen het geluid hoor.
                              zo vind ik ook het knallen/ploffen van een externe flits zo heerlijk klinken.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X