Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Power button

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Power button

    De Canon EOS 50D (maar ook 40D enz..) hebben 3 standen met de power knop nl. Off, On, en zo'n streepje (zie foto). Maar mijn vraag is nu, wat is het verschil tussen ON en het streepje?

    Alvast bedankt!

    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

  • #2
    Re: De Power button

    Als je de schakelaar gewoon op "on" zet, dan kan je alles doen, behalve de belichtingscompensatie aanpassen. Zet je de schakelaar een streepje verder, dan kan je de belichtingscompensatie aanpassen (nadat je de ontspanknop half ingedrukt hebt krijg je daarvoor een paar seconden). Op die manier kan je in de AV of TV stand na elke foto de belichtingscompensatie aanpassen zonder andere knopjes in te drukken.(met het wieltje achteraan)

    Die extra stand voorkomt ook dat je per ongeluk de belichtingscompensatie aanpast als dat niet nodig zou zijn.

    Met de schakelaar in de hoogste stand kan je in de "M"stand met het wieltje bij de ontspanknop de sluitertijd instellen, en met het (duim)wieltje achteraan de diafragmawaarde.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: De Power button

      Ahzo! Dus best zo doen!

      Dank!
      www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: De Power button

        Naar mijn idee is die ON stand eigenlijk grote onzin. Ik heb het nut er in ieder geval nooit van ingezien. Wanneer ik m'n 40D aanzet, zet ik 'em dan ook automatisch op het 'streepje'.....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: De Power button

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Naar mijn idee is die ON stand eigenlijk grote onzin. Ik heb het nut er in ieder geval nooit van ingezien. Wanneer ik m'n 40D aanzet, zet ik 'em dan ook automatisch op het 'streepje'.....
          Ik volg, bij mij staat dat ook altijd op het streepje.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: De Power button

            Tja iedereen zijn gedacht he. Ik heb daar toch al gebruik van gemaakt. Voor mij mogen ze de OFF stand wegdoen ik zet mijn camera nooit af. gewoon in sleep mode laten gaan.

            Comment


            • #7
              Re: De Power button

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Tja iedereen zijn gedacht he. Ik heb daar toch al gebruik van gemaakt. Voor mij mogen ze de OFF stand wegdoen ik zet mijn camera nooit af. gewoon in sleep mode laten gaan.
              Dan kan je in problemen komen bij lenswissels; zeker met lenzen met stabilisatie. En het zal ook wel niet goed zijn voor het insteken en uithalen van je geheugen kaartje.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: De Power button

                Daar zijn ze tegen beveiligd. Mijn camera gaat gewoon uit als ik het klepje van geheugenkaart of baterij open doe, en ook als ik de lens wissel. Vanaf het moment dat je aan de mount draait en de contactjes van elkaar gaan, gaat de camera uit. Geen probleem dus.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: De Power button

                  Ik maak er soms ook gebruik van als ik op M werk - anders verander ik soms per ongeluk het diafragma door naar de beelden te kijken.
                  Idem bij belichitngscompensatie: als je die niet gebruikt kan je hem op on zetten - anders verschuif je die soms per ongeluk als je aan het wieletje draait om naar de beelden te kijken.

                  Afzetten voor ik van kaartje of lens wissel doe ik ook niet - op sommige momenten levert dat welgekomen tijdswinst op..

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Power button

                    Yep, hier ook steeds op streepje en toestel wordt maar één maal per dag in- en uitgeschakeld:
                    's morgens aan en 's avonds uit.

                    De UIT stand is eigenlijk niet meer dan een geforceerde stand-by stand by Canon: steek maar eens een CF kaartje in je toestel als het uit staat: de activity LED zal toch nog knipperen
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment

                    Working...
                    X