Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de moed in de schoenen: re pixel, white pixel, blue pixel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de moed in de schoenen: re pixel, white pixel, blue pixel

    Zoals latijd heb ik steeds pech, zo vertoonde mijn 100-400mm lens een fabricage fout.

    Vandaag wou ik wat foto's bewerken. Ik merk op verschillende foto's een rood vlekje, steeds op dezelfde plaats. Ik ga foto's controleren, en inderdaad, het is op allemaal zo. Als ik tot 100% vergroot, bleek het om 1 pixel te gaan. Omdat ik twijfelde, heb ik mijn lensdop net op gezet, fototoestel op M, een paar fotos genomen met verschillende diafragma en sluitertijd. Geopend in photoshop, inderdaad, allemaal 1 rode pixel ... en dan merk ik dat er een blauwe inzit, inderdaad, komt mooi tot uiting als ik het contrast verhoog ... en er zit dan nog een duidelijke witte, en een iets vagere in ... en als ik met de helderheid speel zit er precies een soort streep in ...

    Ben ik paranoia ? Wat moet ik doen ? Toestel is 10 maand oud. Ik ben misschien te perfectionistisch, maar waar houdt het op ? Wanneer heb ik eens geen pech ?

    Is het normaal, die pixels, of volstrekt niet en binnen doen om herstellen? Kunnen ze dat nota bene herstellen ? Zal dat verergen, en worden het er meer ?
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: de moed in de schoenen: re pixel, white pixel, blue pixel

    Oorspronkelijk geplaatst door diedhert
    Is het normaal, die pixels, of volstrekt niet en binnen doen om herstellen? Kunnen ze dat nota bene herstellen ? Zal dat verergen, en worden het er meer ?
    Is eerder normaal dan abnormaal. En ja, het wordt erger.

    Je kan dit binnen de garantieperiode gratis laten herstellen. Duurt maar een paar weken.

    Mijn 20D heeft ook een paar hot pixels, maar niets om wakker over te liggen. Mijn definitie van pech is een klein beetje anders.

    Edit:
    De gloednieuwe 5D van dpreview heeft ook al een hot pixel. Blijkt dat dit exemplaar slechts 12.719.615 goede pixels heeft.

    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 31 augustus 2005, 21:32.

    Comment


    • #3
      Re: de moed in de schoenen: re pixel, white pixel, blue pixel

      kijk

      je hebt honderden euro's uitgegeven. je hebt 2 jaar garantie op 'fabrikagefouten', terug gaan is de boodschap!

      heb je in belgie in een winkel gekocht: terug gaan
      online: eerst contact opnemen met de verkoper en dan terug sturen of opsturen naar repair centrum.

      altijd pech? neen hoor, er zijn wel meer mensen met pech, alleen zeggen ze het niet allemaal. menselijke psychologie

      in ieder geval: zorg dat dat gemaakt wordt, 't is mss wel 'klote' maar ge hebt garantie hee!
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: de moed in de schoenen: re pixel, white pixel, blue pixel

        Misschien bestaat er wel een re-mapping programma voor Canon, dan kun je dat zelf doen.
        Voor de Nikon D100 bestaat er Q50... en dat werkt perfect.

        Anders in Photoshop ... 1 pixel is echt een makkie.
        The Sky is the limit. Digital Gigi

        Comment

        Working...
        X