Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 of ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D50 of ...?

    misschien moet je eerder twijfelen tussen D50/350D

    als je dan een "buitenbeentje" wil zijn koop je beter een S3 van fuji, kost ong 900 euro body only.

    die E500 kuist wel telkens zen sensor als je'm opzet.. das dan ook een van de enige voordelen.

    kies je voor nikon/canon heb je een hele loods aan lenzen en accesoires van je huismerk of 3th party merk! niet te onderschatten
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #47
      Re: D50 of ...?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc
      De beste oplossing is (denk ik) naar een goede fotohandelaar
      te gaan in de buurt (iemand die bekwaam is) en daar de toestellen
      eens vast te nemen en uit te testen (dit heb ik ook gedaan).

      Dan moet je je natuurlijk ook afvragen welk budget heb ik of wil
      ik eraan uit geven (is ook belangrijk).
      Dit is waarschijnlijk het meest zinvolle dat je kan doen. Aan discussies van de mijne is beter dan de jouwe heeft de potentiële koper ook niks. Ik zeg altijd dat ik een tevreden D50 gebruiker ben. Waarom? Voelt goed aan, geeft me mooie resultaten, veel lenzen op de markt, (ook tweedehands), en heel schappelijk geprijsd.
      Wil dat zeggen dat ik andere camera's moet afbreken? Nee, waarom zou ik, ik heb een E-500 nog nooit in mijn handen gehad en dat geldt voor nog een gans deel camera's. Op een site als dpreview zal je zien dat de conclusies noch voor een D50, noch voor een E-500, noch voor een Canon 350D slecht zijn, maar het kan wel interessant zijn eens te lezen, wat de voor- en nadelen zijn volgens hen, en dan af te wegen of één of andere reden voor jou doorslaggevend is.

      Comment


      • #48
        Re: D50 of ...?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        misschien moet je eerder twijfelen tussen D50/350D
        Dacht dat je de 350D eerder moet vergelijken met de D70(S) dan met de D50

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        kies je voor nikon/canon heb je een hele loods aan lenzen en accesoires van je huismerk of 3th party merk! niet te onderschatten
        Eén van de redenen die bij mij in het voordeel hebben gespeeld voor (in mijn geval) Nikon

        Comment


        • #49
          Re: D50 of ...?

          Oorspronkelijk geplaatst door James71
          Dacht dat je de 350D eerder moet vergelijken met de D70(S) dan met de D50

          Eén van de redenen die bij mij in het voordeel hebben gespeeld voor (in mijn geval) Nikon
          De 350D en de D50 zijn beide instapmodellen en technisch hebben ze ongeveer dezelfde kwaliteiten op een paar pixels na
          Het is eerder de 20D die je moet vergelijken met de D70s.

          Een 350D op het niveau tillen van de D70s lijkt mij wat overdreven.



          Groetjes
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #50
            Re: D50 of ...?

            Oorspronkelijk geplaatst door James71
            Dacht dat je de 350D eerder moet vergelijken met de D70(S) dan met de D50

            nikon heeft lange tijd geen echt instapmodel gehad.
            omdat je niks lagers als een D70 kon kopen werden de 300D en 350D vergeleken met de D70(s)
            nikon's zwakste body was onmiddelijk de D70. D70 en D100 waren lastig te vergelijken. eigenlijk was de D100 "beter" (vooral kwa bediening en aansluitingen) maar de D70 had (en heeft) mooie hardware
            nu zit je met D50 en D70s. ruim daar boven staat de D200.

            de 350D/D50 zijn gemaakt als instapmodel. kwa bediening, opties en grootte.
            ik wil niet te hard aan merkvernauwing doen. 350D, D50 en D70s zijn gevestigde modellen met vele gebruikers. veel heb ik nog niet gehoord over een E500
            maw: voor vele problemen ga je antwoorden vinden op fora.
            omgekeerd kan je je kop in't zand steken en redeneren: ik zie minder posts ivm problemen met een E500, dus het is een beregoed toestel (..aan de beste prijs als ik het vergelijk met.. )

            langs de andere kant is er konicaminolta en sony's nieuwe alpha.. maar ik vermoed dat die boven je budget uitkomen.
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #51
              Re: D50 of ...?

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              omgekeerd kan je je kop in't zand steken en redeneren: ik zie minder posts ivm problemen met een E500, dus het is een beregoed toestel (..aan de beste prijs als ik het vergelijk met.. )
              Dat kan je ook moeilijk vergelijken.
              Het is logisch dat minder posts zult zien van een toestel dat misschien 20x minder gebruikt is hier. Het zou maar erg zijn als dat wel het geval zou zijn.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #52
                Re: D50 of ...?

                LOL alles wat de D70 heeft tov de D50 heeft de 350D ook en zelfs meer. Maar omdat canon geen lager model heeft moet je de 350D dan maar vergelijken met de D50. Waarom dan niet de D70 en D50 als exact gelijk beschouwen. Zij zijn immers meer gelijk dan een 350D tov een D50.

                De D70 staat boven de D50 omdat ie enkele features meer heeft die hem iets minder basis maken. De 300D was meer gelijk als de D50 en was ook belemmerd in zijn features. Maar de 350D is in geen enkele mate belemmerd in zijn features. Maar binnenkort brengt canon wel en belemmerde 350D uit hoor en dan heb je weer iets om te vgl met 50D nu de 300D uit productie is.

                Comment


                • #53
                  Re: D50 of ...?

                  Ben juist mijn E500 gaan halen.
                  Blijkbaar is er een probleem om eender
                  welk toestel vast te krijgen bij een goede/eerlijke
                  fotowinkel die niet aan nevenimport doet

                  Ik had de E500 besteld met 2 lensen, maar blijkbaar
                  probleem met het leveren (2 weken wachttijd) en krijg ik
                  nu van de fotohandelaar body met 1 lens + tas + 1 gig ultra CF kaart
                  en omdat ik moet wachten nog extra 1 Gig extreme kaart of 2e batterij

                  Welke handelaar zou zoiets doen

                  Toestellen van Nikon was nog groter probleem blijkbaar, lag een
                  body van D200 maar lens (18-200) nog steeds niet te krijgen.

                  Body van D70's en D50 was groter probleem, helemaal niet vast
                  te krijgen (officieel) voorlopig

                  Enfin, kan straks testen en beoordelen, ben benieuwd

                  Comment


                  • #54
                    Re: D50 of ...?

                    krijg je nu 1 of 2 lenzen??

                    Comment


                    • #55
                      Re: D50 of ...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                      Nou mister B je doet toch aardig veel moeite om een ander op hun foutjes te wijzen zie hier boven, dus mischien toch perfectie nastrevend.
                      Of wou je nou echt proberen iemand voor jan joker neer te zetten ,dat gaat je niet lukken want het is er ingeslopen foutje mijner zijde.
                      blaat. Ik probeer niemand voor joker te zetten. Maar neem het op zoals je wilt, ik lig er allemaal niet wakker van.



                      Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc
                      Ben juist mijn E500 gaan halen.
                      Veel plezier met je nieuwe camera!



                      groeten,
                      B
                      *gone photoshooting*

                      Comment


                      • #56
                        Re: D50 of ...?

                        Ik krijg 2 lenzen, maar 2e (40-150 mm) lens pas binnen 2 weken,
                        maar als compensatie mag ik van de fotohandelaar kiezen tussen
                        1 gig Xtreme CF kaartje of 2e batterij

                        Daarom dat ik ook liever bij fotohandelaar iets koop dan bij
                        een internetwinkel of winkel waar ze vanalles verkopen

                        Ook de prijs was beter dan internetwinkel of dixons of
                        waar dan ook

                        Comment


                        • #57
                          Re: D50 of ...?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc
                          Daarom dat ik ook liever bij fotohandelaar iets koop dan bij
                          een internetwinkel of winkel waar ze vanalles verkopen
                          dat is gewoon een goede handelaar. bij de betere fotowinkels (zelf online) kun je zo'n dingen ook meemaken
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #58
                            Re: D50 of ...?

                            Ik heb er minder ervaring mee (internetwinkels), de prijs
                            bij de fotohandelaar was beter dan bij de meeste andere
                            winkels/internetwinkels, en dat is wat telt, ook de afstand
                            (3 km van mijn woonplaats)

                            Ik kreeg ook deskundige uitleg van hoe het toestel werkt,
                            vind dit als "leek" ook belangrijk.

                            Tuurlijk weet degene die begonnen is met dit topic nog steeds
                            niet meer vrees ik

                            Hopeliijk is hij ondertussen eens gaan kijken bij een fotohandelaar
                            en is hij wijzer geraakt uit zijn moeilijke beslissing

                            Comment


                            • #59
                              Re: D50 of ...?

                              K'ga me hier ook eens moeien...
                              Heb eind vorig jaar ook gekozen voor die "verguisde" E-500. De reden(en) :
                              - de Canon (de 350 dus) vond ik te duur, net als de D70s
                              - de d50 gebruikt SD-kaartjes, en als je juist 150 € aan CF'kes gekocht hebt..., terwijl de kitlensjes van die d50 in vergelijking met die van de Olympus gewoon slecht zijn. Dan koop je uiteraard die van de D70s, maar dan ben je weer 150 € meer kwijt...
                              - net als de rest van de concurrenten komt hij heel goed uit de reviews (ze hebben op dpreview bv. ALLEMAAL een "highly recommended" (altijd handig om een keuze te maken ;-)).
                              Toen was die E-500 met z'n 2 lenzen gewoon qua prijs/kwaliteit een niet te kloppen combinatie.
                              Dat er minder lenzen voor zijn is nogal logisch : het 4/3 systeem is geïntroduceerd in 2001, 1e camera (de E-1) in 2003. De alliancie in die tijd was dus Olympus/kodak (de E-500 gebruikt de KAF-8300 sensor van Kodak).
                              Later is daar dus ook Panasonic bijgekomen.
                              Er zijn er blijkbaar nog die denken dat dat 4/3 formaat toch nog toekomst heeft : als je hier eens leest (of hier als je het liever in het nederlands hebt).
                              Olympus, Kodak, Panasonic, Leica, Sigma... Allemaal kleine firma'tjes die nog alles te bewijzen hebben ;-).

                              Die e-500 is geen top-camera : hij zal een D200 of 1D niet van de troon schoppen, maar voor de DSLR-beginner is het zeker een zeer goed alternatief voor bv. een d50 met zeer veel mogelijkheden. Ik gebruik hem nu toch al een "klein" jaartje en nu en dan valt er toch een foto'ke van de boom dat er toch een beetje door kan... Met die e-500 doe je geen verkeerde keuze, met de rest overigens ook niet.
                              Gewoon eens bij de foto-handelaar die dingen uittesten, en nadat je die brave man/vrouw daar 5 uur hebt geambeteerd, dan koop je het daar ook natuurlijk...

                              Nog veel zoekgenot ;-)
                              Last edited by polleke_cgc; 10 juli 2006, 21:45.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #60
                                Re: D50 of ...?

                                Sorry dat ik de thread een beetje kaap, maar het is vrij zinloos om opnieuw een topic over te maken!

                                Ik ben er vrij zeker van dat ik de Nikon D50 wil. Gisteren in de Fnac heb ik hem voor het eerst vastgehad samen met de Canon 350D. Conclusie: Nikon heerst een pak, Canon zuigt. De Nikon is een pak groter wat mij wel aanstaat, ik vind de plaatsing van het tweede lcdschermpje véél beter, meer plaats voor de knopjes, ... Hoogstwaarschijnlijk stap ik de komende dagen een fotograaf binnen om de toestellen eens te testen om toch een nog beter beeld te krijgen. (Maar de 350D ligt toch wel wat boven budget ...)

                                Mijn beslissing steunt dus op vele reviews, vele reacties op forums (o.a. hier) maar één ding stoort mij nog een beetje, namelijk dit. Ik vind persoonlijk dat de beelden van de 350D pakken beter zijn dan die van de D50. Moet ik hier ergens rekening mee houden ?

                                Mijn grootste ergernis op het moment is, gelukkig genoeg dus niet echt meer de keuze tussen toestellen maar de prijs. Ik wil liefst de Nikon D50 + de 18-55mm lens (of een andere lens die jullie aanraden, maar ongeveer zelfde prijs is of minder) + 1 of 2 GB kaartje (welk is best ?) + een draagtas. Ik wil een zo laag mogelijke prijs dus kopen in Duitsland (of andere landen) mag ook, maar hoe zit dat dan met verzendingskosten/douane/... ? Ik heb al gehoord dat je bij defect van je Canon (die besteld is in Duitsland) hem gewoon hier in België kan binnendoen in een Canon-dealer, geldt dit voor Nikon ook?

                                En als laatste nog dit:
                                Hier op zolder nog even gekeken en heb hier nog oude lenzen gevonden. Kan iemand mij misschien zeggen als deze iets waard zijn en compatibel zouden zijn met de Nikon D50. (Heb ook niet onmiddellijk een idee van wat ik juist moet vermelden, maar ik doe een poging )
                                - Merk Chinon: Auto Chinon 1:2.8 f=135mm 584200 (grootste lens dat er bij zit)
                                - Merk Chinon: Auto Chinon 1:2.8 f=35mm 544651
                                - Merk Chinon: Auto Chinon 1:1.7 f=55mm 513995

                                Comment

                                Working...
                                X