Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kan er niet in.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kan er niet in.

    Ik heb hier een COOLPIXje3100 op de kop getikt voor het zoontje.
    Ik had hier ook nog een CF microdrive liggen van vroeger.
    Maar die kan er niet in. Hoe kan dat?

  • #2
    Re: CF kan er niet in.

    Kijk eens of er geen pins zijn geplooid in je toestel?
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Re: CF kan er niet in.

      Nee ze staan allemaal mooi recht.

      Comment


      • #4
        Re: CF kan er niet in.

        Er past alleen een CF type 1 in.., verder niks.

        Comment


        • #5
          Re: CF kan er niet in.

          is die Coolpix een ouder toestel
          er bestaan nl. 2 soorten CF-kaarten: de oudere type I waren smaller; de huidige type II zijn 5 mm dik
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: CF kan er niet in.

            Een microdrive = type 2 (=dikker), die worden niet meer gemaakt, en er zijn niet veel camera's waar die in past.

            Een CF-kaartje is ondertussen véél goedkoper geworden dan wat zo'n microdrive toen nog kostte.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: CF kan er niet in.

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Een microdrive = type 2 (=dikker), die worden niet meer gemaakt, en er zijn niet veel camera's waar die in past.

              Een CF-kaartje is ondertussen véél goedkoper geworden dan wat zo'n microdrive toen nog kostte.
              klopt dat die verouderd zijn wegens veel te duur (eigenlijk een kleine harde schijf)
              Last edited by Sony63; 14 september 2010, 18:38. Reden: foutje rechtgezet
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

              Comment


              • #8
                Re: CF kan er niet in.

                bedankt voor jullie reacties. Heeft er soms nog iemand zo'n kaartje type I ergens ongebruikt in de kast liggen en wil hij er vanaf voor een prijsje?

                Comment


                • #9
                  Re: CF kan er niet in.

                  Die zijn werkelijk overal voor een habbekrats te bestelen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: CF kan er niet in.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                    is die Coolpix een ouder toestel
                    er bestaan nl. 2 soorten CF-kaarten: de oudere type I waren smaller; de huidige type II zijn 5 mm dik
                    Vaud...

                    Comment


                    • #11
                      Re: CF kan er niet in.

                      Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                      bedankt voor jullie reacties. Heeft er soms nog iemand zo'n kaartje type I ergens ongebruikt in de kast liggen en wil hij er vanaf voor een prijsje?
                      Type 1 is standaard (3,3mm dik), en die CF-kaartjes kan je overal kopen waar ze digitale fototoestellen verkopen.

                      Type 2 is de microdrive (5mm dik) die ondertussen van de markt verdwenen is omdat een CF-kaartje zonder bewegende delen goedkoper en betrouwbaarder is, en een gewoon kaartje verbruikt ook minder stroom.

                      Hier kan je meer uitleg vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Microdrive .

                      Ik denk dat die microdrive in geen enkele recente camera past.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: CF kan er niet in.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Vaud...


                        er bestaan nl. 2 soorten CF-kaarten: het nu gangbare type I is smaller; het verouderde type II is 5 mm dik
                        ... had het dus moeten zijn

                        maar Black B@ndit heeft hierboven al de puntjes op de i gezet
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                        Comment


                        • #13
                          Re: CF kan er niet in.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Die zijn werkelijk overal voor een habbekrats te bestelen....
                          Ik weet wel Telekees.
                          Maar mijn bedoeling is om te recycleren.
                          Om het milieu en mijn portemonee een beetje te sparen.
                          Ik ben al tevreden met een kaartje van 128 of 256 MB.

                          Comment


                          • #14
                            Re: CF kan er niet in.

                            Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                            Ik weet wel Telekees.
                            Maar mijn bedoeling is om te recycleren.
                            Om het milieu en mijn portemonee een beetje te sparen.
                            Ik ben al tevreden met een kaartje van 128 of 256 MB.
                            Ik heb hier nog een Nikon CF met een capaciteit van 16MB, die ooit nog bij een Coolpix 880 zat. Een kaartje van 128MB kostte toen 6000 Belgische franken.

                            Dat kaartje van 16MB opsturen is waarschijnlijk veel duurder dan wat het werkelijk waard is.
                            Je krijgt daar 16 jpeg's in hoogste kwaliteit op (volgens de test die ik van die Coolpix 3100 kon vinden)...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X