Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G3 of S50? *keuze is gemaakt*

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G3 of S50? *keuze is gemaakt*

    Hallo;
    Daar het vakantiegeld bijna voor de deur staat ben ik aan het uitkijken naar de aankoop van een digitaal fototoestel. Waar ik het ga kopen weet ik nog niet maar dat zie ik dan wel (heb effe 'search' genomen en heb vééééééle winkels gevonden) Wat ik ga kopen staat al vast; het wordt een canon maar ben aan het twijfelen tussen de S50 en de G3. Nu was mijn vraag aan G3 gebruikers: --> is hij niet te groot om overal mee naartoe te nemen? en aan de S50 gebruikers: --> ben je tevreden over de kwaliteit en zijn er genoeg handmatige instellingen? of zijn deze hetzelfde als bij de G3 en zit het verschil in beide toestellen juist in de optische zoom; beweegbaar schermpje (G3) en langere levensduur van de batterij (G3) en de uitbreidbaarheid van de lenzen bij de G3 of kan je op een S50 ook ad-ons gebruiken? Het handige bij de S50 is dat er een onderwaterbehuizing voor te verkrijgen is; bestaat die er ook voor de G3? Niet dat ik deze er onmiddelijk wil bijkopen maar het lijkt me wel interessant als ik bvb eens ga duiken in Egypte. Ook een voordeel vind ik is de aluminium behuizing van de S50 tov de plastieke van de G3. DJU Hé; waarom maken ze toch zoveel modellekes

    Alvast merci zenne en kzal zeker laten weten wat ik gekocht heb.
    CANON G3 - 2x 256MB CF Transcend + 32MB CF Canon - Lowepro D-Res 25AW tas

  • #2
    heel simpel gezegd :

    CanonG3 = CanonS45+externe flashmogelijkheid+verstelbaar LCD scherm+betere batterij+iets betere lens.

    CanonS50 = CanonS45 maar dan 5 megapixel ipv 4 megapixel
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Enkel het achterpaneel is in plastiek.
      Het kunnen wegklappen van het LCD vind ik super praktisch want dat krijgt toch rap krasjes (cfr GSM).
      Ik zelf ben niet de mens die een kamera van enkele honderden euro's los in mijn broekzak smijt dus dat was al geen probleem.
      Met een Lowe pro 25AW zakje voor aan je broek te hangen valt dat eigenlijk goed mee.
      Externe flits is een must als je binnen foto's gaat maken van personen, want anders rode ogen (vooral bij kinderen)! Maar de S series hebben dat probleem ook met de interne flits. Natuurlijk in nood is het wel handig die interne flits.
      Voor de rest wreed content van mijn G3.
      Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
      Powershot G3

      Comment


      • #4
        Ik zou er geen moment over twijfelen en een G3 kopen. De lens op de G3 is duidelijk beter, tel daar het klapscherm en de mogelijkheid voor een externe flitser bij op en trek je conclusie

        Groeten,

        Richard
        Canon 1D MKIII, Canon 5D, Speedlite 580 Ex, 17-40/f4.0L USM, EF 24-105/f4.0L USM, EF 50/1.4 USM, EF 70-200/2.8L IS USM, 50-500/f4-6.3 EX APO HSM http://www.pbase.com/rdraer

        Comment


        • #5
          de flexibiliteit van het scherm is niet alleen handig om het scherm krasvrij te houden maar ook om foto's te nemen uit vogel- of kikkerperspectief zonder op een ladder te moeten gaan staan of volledig om te grond te moeten gaan liggen.
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #6
            OK dat staat vast het wordt een G3 maar nu de rest; wat is het beste (snelste) geheugen voor een G3; ik dacht geheugen te bestellen bij PIN maar welk dan Ridata of Transcend; of is ééntje van Sandisk of kingston even goed? en waar vind ik die Lowepro D-RES25AW en wat kost zo een tasje ongeveer?

            Grts
            CANON G3 - 2x 256MB CF Transcend + 32MB CF Canon - Lowepro D-Res 25AW tas

            Comment


            • #7
              Kheb vandaag het lowepro zakje D-Res 25 AW - Grey gekocht bij fnac op de Groenplaats in Antwerpen maar in de Action Shop in het shoppingcenter van Wijnegem was het ook aan dezelfde prijs. Ah ja de prijs bedroeg 28€ wat ik aanvaardbaar vond. Nu nog juist geheugen bij PIN bestellen se en dan hopen dat mijn G3 snel geleverd wordt
              CANON G3 - 2x 256MB CF Transcend + 32MB CF Canon - Lowepro D-Res 25AW tas

              Comment


              • #8
                goeie keuze die G3 + Lowepro D-RES25AW
                Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                Comment


                • #9
                  Goede keuze!

                  Laat maar snel eens wat zien.
                  Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

                  Comment

                  Working...
                  X