Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

    Ik ben van plan een nieuwe dslr te kopen maar welke ben ik nog niet uit.
    Ja,natuurlijk wil ik de 5DmII maar wie niet Na het bekijken van tal van
    foto's kwam ik echter tot de conclusie dat je in feite al ongelofelijke foto's kunt
    maken met een 50d ...en het voordeel van dit ding is dat door de "keep bringing
    out new models hype" de prijs al behoorlijk laag ligt en dit ding prijs/kwaliteit zeker
    meer en meer interessant aan het worden is.breng die 60d maar uit voor 1000 euro meer zodat de 50d nog wat zakt

    Maar nu las ik over de 7D...gaat deze echt zoveel veel verschil geven denk je?
    Hij is relatief nog duur maar dan merk ik weer dat de prijs véél lager ligt als je
    bestelt online bij http://www.camera4all.nl/Canon-EOS-7D-Body.html
    (ook levering in belgie) 1459 € + 24€ verzendingskosten naar belgië
    meer dan 300 euro verschil met pixmania.be waar hij 1810 € zal kosten???

    En dan best toch nog maar eens in Duitsland of Nederlandse winkels gaan kijken voor lagere prijzen? altijd In Aachen veel minder betaald dan in België...

    Verder, best zeker EF lens kopen en NIET EF-S daar je die dan weer niet meer kunt
    gebruiken bij een FF camera...en als ik dan ooit de upgrade wil doen moet ik alle lenzen weer opnieuw kopen...

    dan verder? beter gaan voor 2 lenzen zoals bv 17-55 IS en 70-300 of kan een 18-200mm lens kwalitatief deze all round wel aan?

    Nog vraag: een body van 850 € met een lens van 1000 € of een body van 1800 € met een lens van 500 €?

    Veel vragen van een leek in de technologie der foto's die toch maar enkele(helaas maar enkele en daar ligt het verschil nogal behoorlijk) foto's maakte met n compact 12Mpix cameraatje waarvan 99,9% v d wereldbevolking niet kan zeggen of die met een compact of dslr is gemaakt daar een goede foto nu eenmaal een goede foto is en mijn bomma vroeger ook al schoon fotookes kon maken in de gouden tijd van toen

    Help me fotofreaks
    Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

  • #2
    Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

    Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht

    Maar nu las ik over de 7D...gaat deze echt zoveel veel verschil geven denk je?
    Als je geen zeer goede autofocus nodig hebt voor sport o.i.d. en je wil geen enorme afdrukken gaan maken, dan heb je dat ding echt niet nodig.
    Een beginner kan zich beter richten op het beheersen van de diverse mogelijkheden....
    Een 7D in handen van een beginner zal niet 1 foto beter maken.
    Maar: wil je er 1 , dan moet je hem kopen, omdat het blinggehalte hoger is, niet voor betere foto's....

    Een beginner maakt zich druk over apparatuur.
    Een prof maakt zich druk over geld.
    Een gevorderde/liefhebber maakt zich druk over het licht.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

      Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
      dan verder? beter gaan voor 2 lenzen zoals bv 17-55 IS en 70-300 of kan een 18-200mm lens kwalitatief deze all round wel aan?

      2 van deze 3 zijn EFs lenzen......
      Een superzoom op een 7D is als een paard achter een wagen, die komt niet vooruit.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

        beter een camera van 850 en een lens van 1000 dan 1800 om 500, een body gaat er na ong. 3/4 jaar toch weer uit, lenzen zijn tijdloos.
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

          Werken EF en L lenzen dan niet op een 50d maar enkel EF-S? of bedoel je dat ze gewoon heel traag zijn op een 50d?

          Denk dat ik voor de 50d ga gaan met een goede lens. Ik reis de laatste 5 jaar de wereld af
          en werk ook als fotograaf voor een tijdschrift.Heb contacten met aantal professionele fotografen die mijn foto's heel sterk vinden en zeggen dat ik er iets mee moet doen.
          De opmerking is altijd 'je foto's zijn beter dan je camera' dus hoop ik met de 50d nu wat meer te kunnen doen en er het maximum uit te halen.

          Kan iemand me goede lenzen aanraden? doel: reisfotografie dus voornamelijk architectuur,landschappen en portret.

          Iemand enig idee of ik de dslr beter in australië koop? goedkoper denk je?

          bedankt voor de hulp!
          Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

            Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
            Werken EF en L lenzen dan niet op een 50d maar enkel EF-S? of bedoel je dat ze gewoon heel traag zijn op een 50d?
            EF lenzen (waaronder de L-lenzen de "pro" lenzen zijn) werken perfect op een 50D alsook de EF-s lenzen.

            Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
            Denk dat ik voor de 50d ga gaan met een goede lens.
            zou ik zelf ook doen...

            Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
            Kan iemand me goede lenzen aanraden? doel: reisfotografie dus voornamelijk architectuur,landschappen en portret.
            idealiter zou dit een perfecte startcombo zijn :
            EOS 50D
            EF-s 17-55 f/2.8 IS USM
            EF 70-200 (f/4 - f/2.8, IS - non-IS)

            Hiermee heb je een schitterende standaardlens (17-55) die voor landschappen en portretten & architectuur al wel geschikt is en dan één van de heerlijke Canon 70-200 lenzen afhankelijk van je budget voor wat tele in je arsenaal te hebben. Als je echt nog heel veel budget over zou hebben, kan je er nog een EF-s 10-22 ultrabreedhoek bijdoen voor nog meeeeeeeeer landschap

            Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
            Iemand enig idee of ik de dslr beter in australië koop? goedkoper denk je?
            als je garantie wil op je body : Neen... Voor de prijs? Denk het ook niet (hoewel niet helemaal zeker)

            Hopelijk ben je hier wat mee...

            hoeveel bedraagt je totaal budget?
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

              Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
              Werken EF en L lenzen dan niet op een 50d maar enkel EF-S?

              bedankt voor de hulp!

              ALLE EF en EFs lenzen werken op een 50D, maar in je startpost had je al aangegeven geen EFs te willen wegens niet geschikt voor fullframe.
              Als je dan met 2 EFs aan komt zetten is dat wat vreemd.....
              Ook Efs lenzen kan je gewoon weer verkopen hoor...., ik vind het niet zon sterk argument bij iemand die eigenlijk nog niet eens weet of tie iets heeft aan FF (no offense)

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Een beginner maakt zich druk over apparatuur.
                Een prof maakt zich druk over geld.
                Een gevorderde/liefhebber maakt zich druk over het licht.
                Ken niks van Canon en op de sukkel in dit topic verzeilt geraakt, maar bovenstaande is zoooo juist
                Bestaat er geen hall of quotes ? Deze zou erin mogen
                natwork.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                  t gaat een CANON EF 24-105mm f/4L IS USM worden denk ik...

                  rond de 1200 €...schoon beestje voor op de 50d...

                  iemand ervaring hiermee?

                  budget rond de 2000€ voor lens+body

                  beter 1 deftige dan n 17-55mm en 70-200mm voor de prijs van die 1...
                  Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                    t gaat een CANON EF 24-105mm f/4L IS USM worden denk ik...

                    rond de 1200 €...schoon beestje voor op de 50d...

                    iemand ervaring hiermee?

                    budget rond de 2000€ voor lens+body

                    beter 1 deftige dan n 17-55mm en 70-200mm voor de prijs van die 1...
                    ahum... Zowel de 17-55 als ELKE Canon 70-200 zijn in mijn ogen betere lenzen dan de 24-105 (waarmee ik niet wil zeggen dat dat een slechte lens is he)...

                    Ik denk maar dat je met 24mm op een 1.6x cropcamera te weinig breedhoek gaat hebben voor je landschappen.

                    als MIJN budget 2000 € was, kost ik mezelf deze set (1719 €)

                    Dan heb je zelfs nog geld over voor bv een batterygrip of een 430EX flitser... ofwel geld overhouden en doorsparen voor een 70-200 f/4

                    Perfecte set voor jouw doel :
                    doel: reisfotografie dus voornamelijk architectuur,landschappen en portret.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                      t gaat een CANON EF 24-105mm f/4L IS USM worden denk ik...

                      rond de 1200 €...schoon beestje voor op de 50d...

                      iemand ervaring hiermee?

                      budget rond de 2000€ voor lens+body

                      beter 1 deftige dan n 17-55mm en 70-200mm voor de prijs van die 1...
                      24 mm is zoals ten treure herhaald helemaal geen groothoek op een 50D

                      Ik heb de EF 24-105mm f/4L IS USM niet zelf maar al wel gebruikt
                      Persoonlijk vind ik ze veel te duur, mijn EF 24-85 f/3.5-4.5 USM komt redelijk dicht in de buurt en heeft bijna niets gekost (de EF-S 17-55 f/2.8 IS USM bestond toen nog niet)

                      Voor echte GROOThoek heb ik een EF-S 10-22 f:3.5-4.5 USM, maar ik moet wel wisselen

                      In die zin is nieuwe EF-S 15-85 f/3.5-5.6 IS USM toch te overwegen, ondanks de lage lichtsterkte, 15mm is een stuk meer groothoek en je kan misschien zonder een UWA

                      En kan je je zorgen gaan maken over het licht

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        In die zin is nieuwe EF-S 15-85 f/3.5-5.6 IS USM toch te overwegen, ondanks de lage lichtsterkte, 15mm is een stuk meer groothoek en je kan misschien zonder een UWA
                        ben het niet eens met je suggestie...

                        De 15-85 kost 100 € minder dan de 17-55... Ik betaal persoonlijk liever 100 € meer voor minstens 2/3e stop meer lichtsterkte. Die 2mm aan het brede eind, zal het verschil niet maken en het verschil tussen 55mm en 85mm zijn enkele stappen vooruit zetten...

                        Moest het prijsverschil hoger zijn, akkoord dan misschien wel...

                        En je moet je dan minder zorgen maken om het licht dat beschikbaar is
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                          Lenskeuze is zeer persoonlijk.

                          Er zijn verschillende interessante combos mogelijk (of mss nog niet maar wel iets om rekening mee te houden).
                          Je kan kijken naar brandpuntafstanden, gewicht, lichtsterkte en prijs.

                          Meer tele:
                          17-55 2.8 + 70-200

                          Meer breedhoek:
                          10-22 3.5-4.5 + 24-70/105

                          Lichtgewicht:
                          10-22 + 50mm voor portretten en situaties met weinig licht.

                          Wil je lichtsterk zo breed mogelijk zal de 17-55 2.8 interessants zijn.
                          Fotografeer je zelden in licht arme omstandigheden, heb je mss genoeg met enkel een 50mm (die dan wel weer lichtsterker is dan de zoom lenzen)

                          Ik ga vooral op stap met de 10-22 + 24-70 of 50mm, afhankelijk van het gewicht dat ik wil meesleuren.

                          Als enige lens is de 17-55 2.8 de interessantste, van breedhoek tot portret en lichtsterk, ook niet zo zwaar als de 24-70 maar geen veertje. Of de 15-85 als bereik je meer aantrekt dan lichtsterkte.

                          Verschil in gewicht tussen de lichtste en zwaarste lenzen is redelijk groot, heb je dan 3 of meer lenzen mee kan je het al echt gaan voelen en kan het je trip beinvloeden.
                          http://aljocha.tumblr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                            Meer breedhoek:
                            10-22 3.5-4.5 + 24-70/105
                            Ik vind 24mm op een crop eigenlijk geen breedhoek meer hoor...

                            maar zoals je zegt is dat persoonlijk he...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                              Daar heb je de 10-22 dan toch voor?
                              http://aljocha.tumblr

                              Comment

                              Working...
                              X