Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EF-S 18-70/F2.8L IS DO USM MACRO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON EF-S 18-70/F2.8L IS DO USM MACRO

    Ik heb deze link gevonden op DPreview.
    http://www.taklong.com/webboard/show.php?Category=camera&No=25387

    Heeft er hier nog iemand iets over gelezen ?
    Lijkt mij een interessant lenske !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    idd heel mooi bereik, al lijkt IS op die focal lenght een beetje overdreven, ook is het een EF-S lens, dus niet bruikbaar op de 10D, D60, D30
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      lijkt me het antwoord op de D70 kitlens ...

      Comment


      • #4
        Hmmm is dit wel echt?

        Lijkt me eerder een gossip topic, zeker met een titel als 300D mkII.

        Comment


        • #5
          Voor een 18-70 bereik in DO-versie vind ik deze lens aan de grote kant. Zou het geen bewerkte foto van de 70-300 zijn? En aan de vorm van de barrel te zien, zit er ook geen IS op deze lens. Volgens mij ook fake, al zou het een aantrekkelijk bereik zijn.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Nog iets: ik geloof niet de de huidige DO lenzen de benaming "L" hebben, dus het zou me verwonderen dat dat nu ineens wel het geval was.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Tja, en een "L" met een groene ring...
              Is mss allemaal maar wishfull thinking
              Originally posted by Pieter G.
              Nog iets: ik geloof niet de de huidige DO lenzen de benaming "L" hebben, dus het zou me verwonderen dat dat nu ineens wel het geval was.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Originally posted by DamaIs mss allemaal maar wishfull thinking
                Dat kunnen we ook hé.
                Een 8-80 2.8L IS USM en een 80-800 2.8L IS USM (onder de 2,5 kg dan nog wel, DO whatever).

                Voila en dat ze die maar vlug uitbrengen!

                Comment


                • #9
                  Nu maar hopen dat het DOnders mooi is.
                  Zo te zien zit er ook Macro op.
                  Het zal best wel een zuiver lensje zijn anders zou ik ook niet met een nieuw uitprobeersel komen.
                  Canon weet ook wel de de concurrentie op de loer ligt, dus hebben ze het vast zeer goed getest voor dat ze het op de markt brachten.
                  Nu nog een goede test.

                  Comment


                  • #10
                    jongens jongens toch,
                    waarom zou Canon een L lens maken voor de 300D????
                    en DO en L zijn twee lijnen van lenzen die niet combineerbaar zijn in de benaming. DO is iets als L2.

                    hoax.
                    www.vildaphoto.net

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by JeroenM
                      jongens jongens toch,
                      waarom zou Canon een L lens maken voor de 300D????
                      en DO en L zijn twee lijnen van lenzen die niet combineerbaar zijn in de benaming. DO is iets als L2.

                      hoax.
                      Euh... Ik geef je gelijk wat betreft DO vs. L, en het is volgens mij idd. een hoax, maar...

                      "waarom zou Canon een L lens maken voor de 300D????"

                      Hier volg ik je niet. Klinkt heel denigrerend vind ik. De 300D geeft virtueel identiek dezelfde plaatjes dan de 10D en misschien wel betere dan D60 en D30. En het is niet zo dat 300D-eigenaars "cheapos" zouden zijn die geen L-glas willen hoor. Intgendeel. Er zijn er genoeg bij die beseffen dat op dit moment in de DSLR evolutie het glasservier belangrijker is dan de body, en die daarom hun "budget verdelen in duurder glas vs. goedkopere body...
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jochen
                        "waarom zou Canon een L lens maken voor de 300D????"
                        Hier volg ik je niet. Klinkt heel denigrerend vind ik.
                        Of het denigrerend bedoeld is of niet, dat kan alleen Jeroen je zeggen, maar helemaal ongelijk heeft hij volgens mij toch ook niet. Het heeft allemaal met doelpubliek te maken. Hoeveel 300D-kopers zouden met 6000 euro aan lenzen rondlopen, denk je? Hier op het forum wordt er wel aan lenskwaliteit gedacht, maar er zijn vooral heel veel mensen die voor het eerst nu een dSLR kopen, en net als vroeger met hun 300V vakantiekiekjes willen maken, maar nu digitaal, en liefst met dezelfde kitlenzen die ze nog van de analoge EOS hebben.

                        Niet denigrerend hé, gewoon een mening omtrent de positionering van de 300D in het Canon-gamma. Ik spreek helemaal niet tegen dat de 300D even goeie kwaliteit aflevert als zijn grotere broertjes.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment

                        Working...
                        X