Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Canon 60D op komst???

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    Steviger dan een plastic body, duurzamer...
    Ik ben benieuwd hoeveel fotografen hier hun plastic camera hebben gesloopt...

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    Kan jij de 50D nog nieuw kopen binnen 1 à 2 jaar?
    Sterk argument!


    Jacobus
    Zenfolio

    Comment


    • #92
      Re: Canon 60D op komst???

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulAlink Bekijk bericht
      Volgens mij kun je pas het nut inzien van zoiets als je hetzelf gebruikt hebt.
      Als je het effect van een bepaalde bewerking gezien heb achteraf op een groot scherm,
      dan weet je hoe het uitpakt. en dan ga je het gebruiken wel of niet.
      Dus zou je zo vriendelijk willen zijn om niet zomaar dingen te gaan beweren die nergens op slaan a.u.b.
      Waw... (wat een reactie..) Waar ga ik dingen beweren die nergens op slaan? (Ik ga nog echt moeten gaan denken dat bepaalde mensen hier echt niks van kritiek aanvaarden op "hun" merk en direct de aanval als de beste verdediging nemen ).

      Ik VRAAG - er staat toch duidelijk: "Wat IK niet snap.." - wat het nut is.. Het kan goed zijn dat dit wel nuttig is op dit toestel, maar ik kan me dit niet voor ogen brengen dat je aanpassingen gaat doen op het toestel en niet op de computer.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #93
        Re: Canon 60D op komst???

        Canon 60D is en serieus misse stap. Het slaat werkelijk op niets. Ik heb een 50D en ik vrees dat het de beste model zal blijven in XXD serie.

        Canon
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #94
          Re: Canon 60D op komst???

          Leest er hier iemand eigenlijk die hands-on previews, alvorens in stampede te gaan?
          .. de verbeelding gaat de feiten (andermaal?) ver vooraf lijkt mij ..

          ...However, following the launch of the EOS 7D, the 60D has been repositioned in the market, so isn't a simple upgrade to its predecessor.... etc..etc..

          Comment


          • #95
            Re: Canon 60D op komst???

            Geen nieuw xxD model meer dus voor mij (was toch al van plan voor een 5D te gaan, eender welke generatie)
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #96
              Re: Canon 60D op komst???

              Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
              Als je een magnesium body wil ben je dus verplicht om een 7D te kopen...
              Wat si het voordeel van magnesium tov kunststof?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #97
                Re: Canon 60D op komst???

                Ik vind het een perfect gepositioneerd model van Canon (en ongeveer in alle details juist uitgelekt, terwijl de 7D een totale verrassing was)
                Een zeer mooie mix van features voor wie een nieuw toestel zoekt, zonder de bestaande klanten een kater te bezorgen.

                Waarschijnlijk in de winkel nog behoorlijk duurder dan een 550D, en zonder de nieuwe AF, de microadjust, de 2 CPU's, de hoge bps, de grote zoeker enz... van de 7D

                En wie van een grote en zware metalen body (met CF-kaartjes) houdt blijft tevreden met z'n 40D of 50D (die aan de huidige prijs een interessante koop blijft voor wie gewoon wil fotograferen)

                Als ik nu op het punt stond een 7D te kopen zou ik alleen spijt hebben van zolang gewacht te hebben
                7D heeft echt veel meer techniek voor een kleine meerprijs (men gebruikt nu openlijk de term mini-1D)

                Enkel als ik echt veel geld had en hij had AF-microadjust had ik de 60D erbij gekocht voor het draaibaar schermpje
                Last edited by palombian; 26 augustus 2010, 12:32. Reden: 7D

                Comment


                • #98
                  Re: Canon 60D op komst???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                  Ik heb een 50D en ik vrees dat het de beste model zal blijven in XXD serie...
                  Jij zou niet moeten vrezen maar dolgelukkig moeten zijn. Klaarblijkelijk blijf jij het beste model houden! Super toch? Andere vraag... Hoe lukt het jou ontevreden te zijn over een camera waar nog geen enkele foto mee is gemaakt?


                  Zenfolio

                  Comment


                  • #99
                    Re: Canon 60D op komst???

                    Wie kan mij bewijzen dat je met nieuwere/duurdere modellen betere foto's kan maken ?
                    Nu, met mijn 7D maak ik betere BIF fotos dan met m'n 400D hoor

                    Akkoord, voor 90% van de onderwerpen kan je rustig verder met een 400D of 40D (of één van hun voorgangers)

                    Geef dan gewoon toe dat je het geld voor het nieuwste toestel niet wil geven, maar kap het niet af

                    Comment


                    • Re: Canon 60D op komst???

                      Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                      Jij zou niet moeten vrezen maar dolgelukkig moeten zijn. Klaarblijkelijk blijf jij het beste model houden! Super toch? Andere vraag... Hoe lukt het jou ontevreden te zijn over een camera waar nog geen enkele foto mee is gemaakt?


                      Plastieken body, kantelend scherm, veel kleiner, 18mp is geen argument voor mij, tragere burst, geen joystick, totaal andere design van de body, ontbrekende knoppen, gezakt in klasse, kantelend scherm enz... Als ik het vooraf niet graag zie, dan veranderd er meestal niets, zelfs moest ik het camera in mijn handen krijgen. :>

                      7D is een klasse appart en idd om het gat tussen de 7D en 550D te compenseren moesten ze er iets aan doen, maar ik vindt het jammer dat hun oplossing het laten zakken van xxD serie was.
                      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                      Comment


                      • Re: Canon 60D op komst???

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulAlink Bekijk bericht
                        Volgens mij kun je pas het nut inzien van zoiets als je hetzelf gebruikt hebt. Als je het effect van een bepaalde bewerking gezien heb achteraf op een groot scherm, dan weet je hoe het uitpakt. en dan ga je het gebruiken wel of niet.
                        Dus zou je zo vriendelijk willen zijn om niet zomaar dingen te gaan beweren die nergens op slaan a.u.b.
                        Op een vraag mag je ook een vriendelijk antwoord geven. En niet meteen een slag onder de gordel toedienen .

                        Zelf vind ik bewerken op zo'n scherm (3 inch of niet) verre van ideaal. Goed voor persfotografen en dergelijke bij wie het snel moet gaan, maar ik denk dat de meerderheid hier wel zijn foto's netjes zal verwerken thuis op de computer.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Canon 60D op komst???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                          maar ik vindt het jammer dat hun oplossing het laten zakken van xxD serie was.
                          Dan ben ik benieuwd wat er als opvolger van de 50D had moeten komen zodat het een verbetering van de 50D was geweest terwijl er wel afstand met de 7D was behouden. Laten we wel wezen; met de komst van een (erg goed!) prosumer toestel in de XD reeks (ik wil de 7D toch geen professioneel toestel noemen; dat is voor mij voorbehouden aan de 1D en 5D reeks) is er gewoon geen plaats meer voor het doorzetten van de XXD reeks op het huidige nivo
                          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                          http://rouwkema.smugmug.com/

                          Comment


                          • Re: Canon 60D op komst???

                            Misschien zat het fout al bij de naam " 7D "
                            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                            Comment


                            • Re: Canon 60D op komst???

                              Van wie een 50d heeft, begrijp ik best dat hij/zij hier niet gelukkig mee is. Moest Sony dit brengen als opvolger van de a700, dan zou ik ook teleurgesteld zijn.

                              Maar dit toestel past wel in het huidige gamma; helemaal niet zo slecht gezien van Canon. Als het een 50d++ was geweest, dan had die véél te dicht bij de 7D gezeten. (edit: ik zie net dat rouwkema als zowat hetzelfde gezegd had.)
                              Nu heeft men van zowel 550d als 50d en 7d een paar elementen genomen, nog een paar nieuwe features erbij en je hebt een mooie oplossing voor wie op betaalbare wijze vanuit een 550d omhoog wil.

                              En voor wie sommige nieuwigheden niet interessant vindt: gewoon niet gebruiken dan. Trouwens, bv. die mogelijkheid om basic fotobewerking in het toestel te doen: sommigen zullen dat zeker gaan gebruiken ipv thuis via de pc, en de meerprijs voor die paar regels software is miniem. Hoe dan ook, van wat men als producent niet aanbiedt, kan niemand genieten, dus da's altijd verloren .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: Canon 60D op komst???

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulAlink Bekijk bericht
                                Volgens mij kun je pas het nut inzien van zoiets als je hetzelf gebruikt hebt.
                                Als je het effect van een bepaalde bewerking gezien heb achteraf op een groot scherm,
                                dan weet je hoe het uitpakt. en dan ga je het gebruiken wel of niet.
                                Dus zou je zo vriendelijk willen zijn om niet zomaar dingen te gaan beweren die nergens op slaan a.u.b.
                                ik vind dat een goed syteem en wil dat zekers niet afbreken, maar mijn bedenking is wat is de meerwaarde van het op je toestel te doen dan van op PC waar het veel vlugger en accurater kan dan op klein scherm.

                                antwoord kan zijn voor diegene die niet de kennis hebben om RAW te gebruiken,kan me voorstellen dat het systeem wel voldoet voor een groot aantal gebruikers.

                                specificatie op papier vallen verder wel heel licht uit volgens mij, protegeren precies de 7d.

                                Comment

                                Working...
                                X