Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Moet je ook wel de helft van je lenzen vervangen hé ;-)
    En waarschijnlijk een tele bijkopen, want de 5D is fullframe en geen cropcamera.
    een 28-70 ipv m'n 17-50 en dan ben ik er toch denk ik...
    de 200 met extender is vr mij momenteel geen probleem indien echt nodig...
    zowel de foto's als de video zijn toch veelbelovend vind ik...
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Ook in Nederland is er al een eigenaar van deze mooie camera....
      Niemand minder dan Marco Borsato heeft de camera overhandigd gekregen.
      De flisters van Canon zorgen dan voor extra 'wit licht'......

      Ben bang dat we echter van deze gebruker geen review mogen verwachten....

      Peter.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
        Ook in Nederland is er al een eigenaar van deze mooie camera....
        Niemand minder dan Marco Borsato heeft de camera overhandigd gekregen.
        De flisters van Canon zorgen dan voor extra 'wit licht'......

        Ben bang dat we echter van deze gebruker geen review mogen verwachten....

        Peter.
        Misschien heeft hij hem al op marktplaats.nl gezet
        Mvg Tim

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
          een 28-70 ipv m'n 17-50 en dan ben ik er toch denk ik...
          de 200 met extender is vr mij momenteel geen probleem indien echt nodig...
          zowel de foto's als de video zijn toch veelbelovend vind ik...
          Natuurlijk, was ook maar als grap.
          Maar de meerkost is zowiezo de 24-70 plus het verschil in body, dus met 2000 kom je niet toe.
          En ook ga je de crop missen, zet je 200 maar eens op je cam, en ga ermee van 120-200, dat benje kwijt, best veel.
          Fullframe is dubbel zo duur in standaard bereik 24-200mm

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
            verdorie had ik toch maar efkes doorgespaard... iemand geinteresseerd in een 4dagen oude 40D?
            Als je maar 'efkes' zou hoeven door te sparen om het verschil in prijs tussen de 40D en de 5D II te kunnen bijleggen, dan zal het toch ook vast geen probleem zijn om er binnenkort een 5D II bij te kopen .... En dan heb je best of both worlds... Een goeie cropcamera voor als je het telebereik echt nodig hebt en anders de 5D II voor 't overige werk....

            Ik zit/ zat al een tijdje te dubben over de aanschaf van de eerste 5D nu die zowel nieuw als tweedehands steeds gunstiger geprijsd worden, maar als ik hier de verschillen lees in hoge iso tussen de 5D en de 5D II (als dat écht twee of drie stops verschil is) dan begin ik m'n interesse in de 5D te verliezen en wil ik ook een 5D II. 't Vervelende is dat ik mij deze verlopig niet zal kunnen permitteren of ik zou al één of meerdere objectieven van de hand moeten doen. En dat laatste doe ik toch liever niet, omdat juist mijn meest waardevolle objectieven ook degene zijn die het best tot z'n recht zouden komen op een 5D of 5D II.... 'k Zal voorlopig wel bij m'n 40D blijven... maar da's gelukkig ook geen straf
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Durft iemand hier enige inschatting te geven hoeveel beter de 5D II beter is qua high iso dan de 5D?
              5D versus 5DMKII in JPEG van ISO100 tot... : HIER
              Danny's Photosite

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                5D versus 5DMKII in JPEG van ISO100 tot... : HIER
                De 5DII is een mooie upgrade vanaf de 5D maar ik zie hier echt geen voordeel voor de 5DII tegenover de 5D.

                Jan.

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Wat ik me vooral afvraag, is hoe het met de garantie staat als je zo'n toestel in het buitenland koopt..
                  Stel ik koop mijn 5Dmark II in Duitsland, en ik krijg er een Err99 ( a la 40D) op..
                  Kan ik hier in een shop terecht voor reparatie of omruiling ?
                  5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                  Fuji Finepix F30

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Moet je ook wel de helft van je lenzen vervangen hé ;-)
                    En waarschijnlijk een tele bijkopen, want de 5D is fullframe en geen cropcamera.
                    Ne 40D heb ik al, en die is heel goed. Mijn 17-85 is onlangs de deur uitgegaan met als vervanger de 24-70 L. Zo'n 2.8 helpt ook al om in den halven donkere foto's te nemen
                    DIe 40D levert mooie foto's met de 70-300 IS, en heeft dan een theoretisch bereik tot 480 mm.
                    Met de Sigma 150 macro spettert het en de 24-70 is helemaal de max, zeker ook qua kleur. Gek, ik geloofde het ook niet altijd helemaalmaar nu zie ik het zelf.

                    5D II staat op het verlanglijstje voor tegen dat de prijs een kwak gedropt is. Samen met nog een 70-200 of een 100-400, een 85 en een T/S. En als ik de lotto win of de beurs gaat eens terug omhoog , dan komt er wel eens wat prime glas bij in de echte tele range.

                    In januari gaat de full review 5D II vs D700 in Chasseur d'images staan.

                    PS: en dan wordt het uitkijken naar de 1D mk IV zeker... ;-)
                    Last edited by Yourt; 2 december 2008, 21:34. Reden: extra info
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
                      Wat ik me vooral afvraag, is hoe het met de garantie staat als je zo'n toestel in het buitenland koopt..
                      Stel ik koop mijn 5Dmark II in Duitsland, en ik krijg er een Err99 ( a la 40D) op..
                      Kan ik hier in een shop terecht voor reparatie of omruiling ?
                      Yup,
                      das geen enkel probleem..
                      Ik dacht dat er een europese garantie van 2 jaar op zat..

                      Grtz
                      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Hoeveel moet die nog droppen?

                        OK, wel uit Andorra (dus geen BTW) maar toch niet zo veel meer dan de originele 5D in België

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          De 5DII is een mooie upgrade vanaf de 5D maar ik zie hier echt geen voordeel voor de 5DII tegenover de 5D.

                          Jan.
                          Heb je hem al?
                          De mijne zou morgen toekomen, en dan zal ik snel beslissen of ik hem houd of niet.

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Iemand vandaag naar de Canon 5d Mark II demodag geweest bij Konijn?
                            Canon 5D + BG-E4 + E1 + 12-24 mm f/4,5-5,6 + 24-70mm f/2.8L + 70-200mm f/2.8L IS + 2x II

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Ik wacht vol spanning op een telefoon/mail van konijn... Ik hoop op volgende week dat ik mijne kan afhalen. Vraag me af van mensen die er geweest zijn, of ze iets hebben opgevangen wanneer ze ze juist verwachten.
                              www.captured.be - Party & Events Log

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Heb je hem al?
                                De mijne zou morgen toekomen, en dan zal ik snel beslissen of ik hem houd of niet.
                                Mijn antwoord was een reaktie op de vergelijkings fotos van 5D en 5DII.

                                Ik weet nog niet wanneer en waar ik een 5DII ga kopen.
                                Of kan kopen,.. ik heb dit keer niet vooraf besteld.

                                Comment

                                Working...
                                X