Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D M iii als complete leek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D M iii als complete leek

    Beste fotografen

    Mijn baas heeft gisteren een Canon 5D M III besteld. Deze moet ik gebruiken voor het fotograferen van huizen die we trachten te verkopen. Tot voortaan doe ik dit met een simpele cybershot van sony die nu stuk is. Mijn baas heeft zotte kosten gedaan maar nu ben ik bang dat zo'n dure camera zeer moeilijk is voor gebruik. Het is niet de bedoeling dat ik manueel met iso waarden of andere instellingen ga spelen. Is het met deze camera mogelijk om gewoon op de automatische groene stand degelijke foto's te nemen? Dit doe ik namelijk met mijn cybershot ook.
    Met andere woorden, kan ik aan de slag met het toestel gewoon aan te zetten, de groene automatische stand te selecteren, en foto's te nemen?

    Ik weet het, dit is pure geldverspilling, maar ik maak de rekening van de baas niet.

    groetjes
    Yannick

  • #2
    Re: Canon 5D M iii als complete leek

    ik wil altijd ruilen heb hier nog ergens een zeer goede compact liggen
    maar inderdaad op automaat kan je hier zeker fotos mee nemen
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D M iii als complete leek

      Dankje voor de snele reactie spikke,
      Dit is een hele geruststelling, het is dus zo dat als ik hem op de automatische stand zet, alle instellingen van zelf aangepast worden? Ik weet natuurlijk dat ik deze camera hier een beetje mee verkracht, maar als leek is het mijn doel om gemakkelijk goede foto's te nemen..

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D M iii als complete leek

        Dure investering, kan je gelijk op zijn kosten een opleiding fotografie volgen
        Welk objectief heeft hij erbij genomen?
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D M iii als complete leek

          EF 24-70 2.8 lens

          Mag ik even heel bondig zeggen wat ik dus denk, en spreek me tegen indien dit foutief is:

          24-70 mm is dus het bereik qua zoom, en kan je veranderen door gewoon aan de lens te draaien tot je de focale lengte hebt die je wenst te bereiken. Buiten dit, hoef ik dus gewoon de camera op te zetten, het op Groene automatische stand te zetten, en de foto te maken. Na het maken van de foto's gewoon het SD kaartje eruit doen en op de pc slepen, correct?
          hartelijk bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D M iii als complete leek

            Amai, een investering van bijna 5000 EUR.
            Ik zou als ik jou was je heel veel tutorials lezen of bekijken over de technische kant van fotografie.
            Het is beter om halfautomatisch te werken Av of Tv. Hoe je dit moet doen zal je eens moeten googlen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D M iii als complete leek

              Bedankt voor de tip! Het is wel zo dat ik goed tot op heden mijn 'cybershot sony' afbeeldingen altijd wat bijstel met lightroom 4, dat zorgt ook al wat voor verschil

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D M iii als complete leek

                Welke automatische functie kies ik het best? de "P" of de A+ (scene intelligent auto) ?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D M iii als complete leek

                  indien het gewoon "snapshots" moeten worden zou ik hem op P zetten, Auto ISO, dan hoef je de camera alleen maar ergens naar toe te rijden, dat doet ie helaas zelf nog niet, alleen scherpstellen moet je even mee worstelen en even opletten of je het juiste punt selecteerd om scherp te zijn.
                  De 5D mark 3 kan in veel omstandigheden donker of licht een meer dan goede foto produceren. Beste beginnerscamera die je kunt hebben zeg ik altijd.
                  Dan vervolgens na verloop van tijd stap voor stap andere instellingen proberen om de camera en fotogarfie in het algemeen onder de knie te krijgen.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D M iii als complete leek

                    Oorspronkelijk geplaatst door yannickvermeir Bekijk bericht
                    Welke automatische functie kies ik het best? de "P" of de A+ (scene intelligent auto) ?
                    Advies lees je beetje in op de volgende site. Digitalefotografietips.nl. Vooral de onderdelen Diafragma, sluitertijd en ISO. En er staan nog meer interessante artikelen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D M iii als complete leek

                      Hij had er wel beter een 16-35 ofzo bijgenomen voor huizen.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D M iii als complete leek

                        imo is een semi prof/prof camera als de 5d makkelijker om mee te leren werken dan een instapcamera. Die toestellen zijn veel meer gericht op ergonomie en snel kunnen werken dan instapmodellen. Knoppen veel beter bereikbaar en zo. Ik weet niet hoe het bij canon zit, maar mijn nikon heeft bijvoorbeeld geen scenestanden, alle functies met knoppen bereikbaar,... en ik kan je niet zeggen wat een opluchting dat was na de d5000.

                        Ik weet dat de meesten zeggen dat met een professionele camera werken moeilijker is, maar ik vind het juist een pak simpeler.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D M iii als complete leek

                          Voor de complete leek dat niets kent van al die knopjes is het natuurlijk weer wat minder makkelijk .
                          De 5D3 heeft zelfs geen scénestanden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D M iii als complete leek

                            Moet je ze ook niet leren gebruiken. Maar ik vat je punt en je hebt wel gelijk.
                            Doen zoals ik: naar je baas stappen en zeggen "als je goeie foto's nodig hebt voor de site ga je me naar school moeten sturen. Een jaar of 5 lijkt me wel genoeg".
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D M iii als complete leek

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                              ..
                              .. naar je baas stappen en zeggen "als je goeie foto's nodig hebt voor de site ga je me naar school moeten sturen. Een jaar of 5 lijkt me wel genoeg".
                              lid worden van BD is goekoper.
                              maar het blijft een leuk verhaal hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X