Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 450D vs nikon 5000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 450D vs nikon 5000D

    hallo allemaal,
    ik ben op zoek naar mijn eerste spiegel reflex dus niet te duur met wat overschot voor een goede lens(17-70mm) maar kan maar niet kiezen tussen ofwel de canon 450D of een nikon 5000D de prijs is bijna hetzelfde en de film functie op de nikon is geen pluspunt voor mij en als ik de prijzen van de lenzen vergelijk die zijn ook bijna altijd gelijk,wie kan mij bijstaan met wat goeie raad ?
    groetjes jan
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

  • #2
    Re: canon 450D vs nikon 5000D

    De enige goede raad die we je kunnen geven: vastpakken die twee toestellen, en aanvoelen welke camera het beste met jouw handen "accordeert". Vandaag de dag zijn camera's met (bijna) hetzelfde prijskaartje ook kwalitatief evenwaardig. De functionaliteit kan lichtjes verschillend zijn, en het ene toestel kan een functie hebben die bij de andere ontbreekt...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: canon 450D vs nikon 5000D

      Dat van de filmfunktie vond ik ook altijd, totdat ik er eens mensen mee zag werken....

      Het klapschermpje van de D5000 kan ook heel makkelijk zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: canon 450D vs nikon 5000D

        Volgens DXO Mark is de 5000D (uiteraard) de betere camera.

        Houdt echter inderdaad rekening ermee dat een camera je moet "liggen" én met het gegeven dat originele Nikkor lenzen meestal wat duurder zijn dan originele Canon lenzen.
        Last edited by Rogerke; 26 maart 2010, 16:42.

        Comment


        • #5
          Re: canon 450D vs nikon 5000D

          ik heb vandaag bij een fotozaak de twee camera's eens gaan "vastpakken" de nikon voelt wel goed aan, de canon is uit het gamma verdwenen zijn opvolger is nu de D550 die voelde ook goed aan maar is wel een heel stuk duurder iemand die een nikon heeft vind deze beter en iemand die canon gewoon is blijft bij canon .
          En als je al wat lenzen hebt en je kent uw toestel denk ik dat je ook bij het merk blijft dus is de éérste keuze wel heel moeilijk vind ik en ben ik er nog niet uit ik heb nog wel wat tijd
          en zal hier nog wel eens goed over nadenken,alvast bedankt voor jullie raad groetjes.
          Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

          Comment


          • #6
            Re: canon 450D vs nikon 5000D

            Hallo

            Ik heb de 450D en ik ben er heel tevreden over. Ik heb lang getwijfeld tussen canon en nikon. eigenlijk tussen de 450 en de D80. Ik was eigenlijk van plan de D80 te kopen maar heb dan gekozen voor canon omwille van het feit dat mijn schoonvader ook canon heeft. Kunnen we dus in het geval nodig lenzen van elkaar gebruiken.

            De camera's van Nikon en Canon zijn eigenlijk vergelijkbaar. Je kan geen slecht toestel kopen in dat assortiment. Het is maar als je meer geld gaat uitgeven (genre 5D mark II of D300 of D700 of meer) dat je goed moet gaan kijken. Daar zijn er iets meer verschillen.

            je kan dus niet slecht kiezen!

            veel succes
            Fre
            Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

            Comment


            • #7
              Re: canon 450D vs nikon 5000D

              Ik heb nu ongeveer 1 maand geleden de D5000 aangekocht met de 18-55 kitlens erbij, ben er zeer tevreden van, voor mij was dit na veel zoeken de ideale beginners camera. En als je een beetje uitkijkt heb je hem al voor een 550€ thuisbezorgd. En ik denk dat je eerder een 500D moet vergelijken met de D5000...
              ---------------------------------------------------------------

              Nikon D5000 - AF-S DX NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G

              Comment


              • #8
                Re: canon 450D vs nikon 5000D

                bedankt voor jullie reactie's ik heb de knoop door gehakt en heb ook voor de nikon 5000D gekozen ik heb enkel het body gekocht voor 435 euro en heb de kitlens (18-55mm) 2dehands voor 40 euro gekocht dit om eerst wat te oefenen om daarna een betere nieuwe te kopen maar ben er nog niet uit welke mischien eerst nog wat speuren op belgiumdigital
                groetjes jan.
                Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 450D vs nikon 5000D

                  Proficiat met je aankoop :-) veel genot ermee
                  ---------------------------------------------------------------

                  Nikon D5000 - AF-S DX NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 450D vs nikon 5000D

                    Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                    heb de kitlens (18-55mm) 2dehands voor 40 euro gekocht dit om eerst wat te oefenen om daarna een betere nieuwe te kopen
                    slimme zet!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X