Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste instelling voor Camera Sony alpha 350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste instelling voor Camera Sony alpha 350

    Hoi allen,

    Voor jullie misschien een onnodige vraag, heb niet veel ervaring in fotografie.

    Ik heb een Sony Alpha 350 gekregen, nu we 2 kleine kindjes hebben...wil ik er echt werk van maken om super mooie foto's te maken van onze kroost.
    Ik heb ook een Lens van dit type :Sony SH0006 18-70 lens.

    Ik vroeg me af wat is nu juist de beste instelling om de mooiste foto's te kunnen nemen...ik heb er al een paar genomen en kvond ze niet zo denderend.

    Niet dat ik heel kritisch ben maar had er veel meer van verwacht en daarom denk ik dat de juiste/perfecte instelling nog niet heb gevonden.

    De meeste foto's worden binnen genomen...misschien iemand die me kan zeggen wat de ideaalste instellingen zijn voor foto's binnen en buiten.


    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  • #2
    Re: Beste instelling voor Camera Sony alpha 350

    heel kort en cru gezegd: die bestaan niet.

    alles valt of staat met de belichting. die is telkenmale anders.
    dan komt dat je ook nog eens met je eigen smaak zit.
    daarnaast komen dan nog de beperking van je body, lenzen e.a.
    daarbij dan ook nog eens de moeilijkheden eigen aan bepaalde takken van de fotografie. (kinderen / sport / macro / ...)
    en natuurlijk last but not least, de meeste beperkende factor, de persoon die alles bedient / instelt.

    het is zeker niet mijn bedoeling om je te demotiveren of je af te breken hoor
    maar ik wil gewoon aanhalen dat er geen vaste settings zijn.
    het is steeds zoeken / proberen / je aanpassen aan de omstandigheden / soort fotografie dat je beoefent.

    daarom kan ik maar 1 ding stellen: probeer / experimenteer, leer de begrippen kennen van diafragma / sluiterijtd / ISO-gevoeligheid en welke impact welke instelling heeft.
    begin op volautomatische modus (groene kader bij canon) bvb of de semi-automatische modus zonder flits (P-stand bij canon).
    deze 2 standen op het toestel kiezen dan voor jou de instellingen en mettertijd zal je deze ook gaan bijsturen indien nodig of andere. want je 'vertrouwt' natuurlijk daar op de fabrikant qua belichting etc.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Beste instelling voor Camera Sony alpha 350

      Binnenshuis is het licht niet denderend en je hebt vaak een mix van lampen en daglicht, niet ideaal. Zelfs met een dslr moet je al hoog in de ISO gaan voor een goede belichting. Een lichtsterke lens, F2.8 of lager, kan hier uitkomst bieden.

      Ikzelf gebruik binnenshuis altijd de ingebouwde flitser. Voor velen is dat not done (kleine lichtbron,hard licht enz..) maar ik verkies de foto's gemaakt met flits. Eventueel een externe flitser aanschaffen, dan kan je bouncen via het plafond als die een witte of lichtgrijze kleur heeft.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Beste instelling voor Camera Sony alpha 350

        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
        heel kort en cru gezegd: die bestaan niet.

        alles valt of staat met de belichting. die is telkenmale anders.
        dan komt dat je ook nog eens met je eigen smaak zit.
        daarnaast komen dan nog de beperking van je body, lenzen e.a.
        daarbij dan ook nog eens de moeilijkheden eigen aan bepaalde takken van de fotografie. (kinderen / sport / macro / ...)
        en natuurlijk last but not least, de meeste beperkende factor, de persoon die alles bedient / instelt.

        het is zeker niet mijn bedoeling om je te demotiveren of je af te breken hoor
        maar ik wil gewoon aanhalen dat er geen vaste settings zijn.
        het is steeds zoeken / proberen / je aanpassen aan de omstandigheden / soort fotografie dat je beoefent.

        daarom kan ik maar 1 ding stellen: probeer / experimenteer, leer de begrippen kennen van diafragma / sluiterijtd / ISO-gevoeligheid en welke impact welke instelling heeft.
        begin op volautomatische modus (groene kader bij canon) bvb of de semi-automatische modus zonder flits (P-stand bij canon).
        deze 2 standen op het toestel kiezen dan voor jou de instellingen en mettertijd zal je deze ook gaan bijsturen indien nodig of andere. want je 'vertrouwt' natuurlijk daar op de fabrikant qua belichting etc.
        Hoi super bedankt voor je uitleg en inderdaad de settings zijn wel heel uitgebreid ..daarom was er ook mijn vraag weet je.

        Maar is er misschien al een basis instelling waar ik al mee kan al kan starten voor de Sony Alpha 350?

        En dat ik dan van daaruit al kan bijsturen?

        Bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Beste instelling voor Camera Sony alpha 350

          Oorspronkelijk geplaatst door cherifo Bekijk bericht
          Maar is er misschien al een basis instelling waar ik al mee kan al kan starten voor de Sony Alpha 350?
          Ik zou het antwoord van SVIS nog eens lezen...
          http://www.catchlight.be
          Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
          https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

          Comment

          Working...
          X