Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnerscamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnerscamera

    Hallo,

    Ik zal meteen beginnen met toe te geven dat ik een complete leek ben.
    Maar daar wil ik verandering in brengen en start binnen enkele weken met een
    beginnerscurcus digitale fotografie waar ik zeer naar uitkijk.
    Ik ben al een tijdje bezig met reviews te lezen over camera's ed maar door gebrek aan
    kennis weet ik ook niet altijd hoe en wat..

    Na wat rondvraag werd me de Nikon d60 aangeraden maar ook de Canon d1000.
    Qua prijsklasse zou ik het graag rond de 700 euro houden en hoop dat ik me hiermee toch al iets degelijk kan aanschaffen voor een beginnersniveau.
    Kan iemand me wat raad geven bij deze beginnerskeuze?

  • #2
    Re: Beginnerscamera

    Met een 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS lenzen heb je al een heel mooi setje om mee te beginnen.
    Maar Nikon en Sony hebben ook gelijkaardige setjes die allemaal ongeveer even goed presteren.

    Er zijn in die klasse geen enorme verschillen, het is dus onmogelijk om te zeggen wel toestel je zeker zou moeten verkiezen boven de andere.

    Als je mooie resultaten wil halen uit een DSLR, dan is het wel nodig dat je de basisbegrippen van fotografie begrijpt en ze ook kan toepassen. Zo'n instap-DSLR heeft wel een aantal voorgeprogrammeerde standen (portret, landschap, sport...), maar als je zelf weet wat je moet instellen dan is er meer uit te halen.

    (aanpassing, ik zie net dat ik "100D" had gezet in plaats van "1000D", een nulletje te weinig dus)
    Last edited by Black B@ndit; 31 december 2008, 15:33.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Beginnerscamera

      Ik beaam wat Black B@ndit zei...de 1000D van canon is een zeer goed instap model,plus de twee kitlenzen erbij kan je al heel wat oeffenen en vooral mooie foto's nemen.

      En inderdaad Nikon en andere merken hebben allemaal mooie beginners setjes!

      succes

      grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment

      Working...
      X