Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginneling: welke camera moet ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginneling: welke camera moet ik kiezen?

    Goedenavond.

    Ik heb ook eens een vraagje.
    Ik ben iemand die heel veel foto's neemt tijdens events en op reis.
    Ik fotografeer graag de natuur en gebouwen, maar ook mensen en bewegende beelden
    Ik heb tot nu toe altijd foto's genomen met mijn Sony Cybershot dsc-w170, een heel oud ding waar je niet zoveel mee kan.
    Omdat ik overal maar foto's blijf trekken, zou ik graag een iets meer professionelere camera kopen.
    Nu is er wel een probleem, ik ken er helemaal niet veel van en ik heb ook een maximumbedrag van ongeveer 650 euro.
    Ik heb eens rondgevraagd en ik krijg overal ofwel Nikon ofwel Canon te horen.
    Voor een goede 500 à 600 euro zou ik al een goede 'beginners'camera hebben.
    Camera's worden natuurlijk op de websites zelf aangeprezen als "het beste", maar ik zou eens graag iemand anders zijn mening erover lezen.

    Wat denken jullie hierover en wat raden jullie mij aan?

  • #2
    Re: Beginneling: welke camera moet ik kiezen?

    In dit sub forum staat rond jou vraag een karrevracht aan info.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Beginneling: welke camera moet ik kiezen?

      Koop maar rustig een instapcamera. Nikon, Canon, veel maakt het niet uit.
      Maar je gaat er stukken op vooruit met wat je nu hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Beginneling: welke camera moet ik kiezen?

        Oorspronkelijk geplaatst door thelastchicane Bekijk bericht
        Ik heb eens rondgevraagd en ik krijg overal ofwel Nikon ofwel Canon te horen.
        Ja, hilarisch is dat.

        Kijk ook eens naar andere merken b.v: een Sony A57, net één euro onder je budget.

        Comment


        • #5
          Re: Beginneling: welke camera moet ik kiezen?

          Probeer de kitlenzen te vermijden, meestal een 18-55 en 55-200 wordt in een pakket aangeboden en die zijn niet denderend.

          De Sony A57 is heel interessant, daar kun je vanalles mee zolang je maar de juiste lens hebt. De 18-135 is goed om mee te beginnen, heb je wat meer bereik dan de 18-55. Een 50/1.8 of 85/2.8 als aanvulling als je een mooie bokeh wilt bij portretten bijvoorbeeld.

          Een Canon 600D/650D/700D of Nikon D5200/D7000 kan ook natuurlijk, maar ik hou het bij Sony omdat ik zelf daarmee werk . Het belangrijkste verschil met deze camera's is de elektronische zoeker en de spiegel die vastzit en dus niet opklapt bij het nemen van een foto. De live view is hierdoor veel beter en je hebt goede AF bij video. Ook voor snel bewegende onderwerpen heeft dit een voordeel omdat de fasedetectiesensoren continu gevoed worden.
          Je ziet ook onmiddellijk het resultaat van de belichting door de zoeker, zo kan je heel eenvoudig manueel werken en zo het beeld aanpassen hoe jij het wilt.
          Last edited by alex606; 2 juli 2013, 14:59.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment

          Working...
          X