Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies camera

Besten,

Graag had ik een beetje camera advies want ik heb de huidige evolutie niet meer opgevolgd.
    Een vriend van mij zou dus graag een camera + lens kopen. Budget is 700 euro tot max 1000 euro (in dit laatste zitten batterijen en opslag erbij).

Een aantal belangrijke pointers:

* interesse in landschapfotografie en daarnaast wat allround: portretten binnen en buiten in familiecontext, grafisch materiaal voor op een website
    * snelheid, actiefotografie en tele : niet echt interesse in
    * compactheid: hij heeft al een point en shoot. Het mag dus iets ruimer zijn maar geen gezeul met zware tassen.
    * Merk: hij heeft nog bestaand materiaal dus nog niet gebonden aan een merk. Sony wordt evenwel uitgesloten dus ik denk dat we bij Nikon of Canon gaan landen.
    * Beeldkwaliteit: zeker niet onbelangrijk; maar een full frame is niet evident gezien het budget
    * interesse in low light fotografie en fotografie met kleine DOF
    * scherm: scherm moet van goede kwaliteit zijn: goede kleurenweergave, goede weergave bij fel zonlicht en moet makkelijk toelaten om te zien of de goed scherp is
    * tweedehands: erg terughoudend tenzij een heel goed reden

Gezien de interesse in landschap en portret, kleine DOF en verwachting van goede IQ zou mijn advies zijn om voor een full frame te gaan. Echter, het budget laat dit niet toe en tweedehands is hij niet echt voor. Dus zullen we eerder richting een DX met een goede IQ gaan veronderstel ik.
    Maar ik heb geen kennis van de meest recente modellen. De modellen waar ik aan dacht, zijn al niet meer nieuw te verkrijgen .

Alvast bedankt

Re: Advies camera

Nikon 5100 (eventueel 18-105), 35 1.8, 50 1.8, tamron 17-50 vc. Hij kan natuurlijk niet alles van dit kopen, dus zal moeten kiezen.
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Bijna vergeten: de nikon lenzen moeten af-s zijn, anders heb je geen aurofocus.
      Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
      Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        ........
        * Merk: hij heeft nog bestaand materiaal dus nog niet gebonden aan een merk...
        uhhh...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk GEEN bestaande materiaal
          Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Ofwel materiaal dat niets met fotografie te maken heeft?

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ja, ik bedoelde uiteraard : nog GEEN bestaand materiaal.

Ik heb eens wat bijgelezen en ik kom uit op de Canon 650d of de nikon D5200. Eventueel Nikon
              D7000 ( toch een heel compleet toestel) of de 60d.

Bedenkingen of ideeen hierbij?

De tamron 17-50 lijkt mij inderdaad een goede keuze kwestie van lens. Ik denk
              niet dat hij direct voor primes gaat gaan.

Comment

Als hij de D7000 kan kopen, zeker doen. Zeer goed op hoge ISO. Dan blijft er wel minder geld over voor andere lenzen, en ik zou dan enkel de tamron kopen, en dan verder sparen.
                Ik dacht aan primes omdat hij graag met kleine DOF speelde, maar dit kan de tamron ook al bieden natuurlijk.
                Edit: Ik had de D5100 aangeraden, omdat je dan samen met de primes net onder €1000 zit. Met één lens ligt het budget dan weer totaal anders.
                Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Zou voor tweedehands gaan. Daarbij denk ik aan een D90 of een 50D van
                  Canon. Voor portretten alvast een 85 1.8 kopen. Prachtige lens voor zoiets.
                  En daarnaast een 17-50 van Tamron of Sigma.

Comment

Working...
                  X