Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf d300s?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf d300s?

    hey,

    ik zit met de vraag of het echt nodig is om een d300s aan te schaffen.
    ik werk nu met een d60,ik weet de d300s is natuurlijk stukken beter.maar ik ben van plan eerst een thuiscursus digitale fotografie te volgen.wacht ik beter af tot ik deze cursus volledig voldaan heb en dan eventueel een d300s aan te schaffen als het echt iets voor mij is of koop ik het nu in de 60 dagen actie.na die cursus zou ik er eventueel een bijberoep van willen maken.

    mvg
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: aanschaf d300s?

    niemand die mij kan helpen?
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf d300s?

      zou alleen dan upgraden, als je je stoort aan de tekortkomingen van je huidige toestel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf d300s?

        Ben het eens met Bouk. Bovendien is er op de D300s niet langer een auto-stand voorradig. Je zal pas echt ten volle kunnen genieten van de extra's op de D300s na de cursus (denk ik)

        Ook opgepast met de 60-dagen actie, heb gemerkt dat de meeste toestellen plotseling een pak duurder zijn geworden om de illusie te wekken dat je een goede deal doet met deze actie.

        Dacht ook een nieuwe aankoop te doen tot ik dit merkte. heb wijselijk besloten te wachten tot deze actie is afgelopen en de prijzen weer GEZAKT zijn
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf d300s?

          ok bedankt,

          dan wacht ik wel nog een jaartje en leer ik eerst men d60 goed kennen
          “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf d300s?

            Als ik zo eens je handtekening bekijk dan zie ik daar de 18-200 lens, waarschijnlijk als je
            allround lens, in vermeld staan. Niets verkeerds mee. Maar ik zou dan toch eerder rondkijken
            voor beter glas dan voor een D300s. De kans is groot dat je je daarmee meer verbetert dan
            met die body.

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf d300s?

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Als ik zo eens je handtekening bekijk dan zie ik daar de 18-200 lens, waarschijnlijk als je
              allround lens, in vermeld staan. Niets verkeerds mee. Maar ik zou dan toch eerder rondkijken
              voor beter glas dan voor een D300s. De kans is groot dat je je daarmee meer verbetert dan
              met die body.
              Dat vind ik een uitspraak van enkele jaren terug en was toen zeker waar maar de laatste 2 jaar is de technologie van de body's er zo snel op vooruit gegaan(vooral naar ISO en dynamiek) dat ze zeker beiden te overwegen vallen.
              Enkele jaren terug zou je een allround lens beter vervangen door beter glas van F2.8 om één of twee stop te winnen maar daar de moderne body's, kwa ISO, ook 1, 2 of zelfs 3 stop vooruit gegaan zijn, wordt dat gelijk spel. De robustheid, snelheid en degelijkheid van een D300(s) tov een D60 is ook niet te onderschatten.
              De D300(s) heeft ook nog een automatische stand, de P stand(de D60 heeft die trouwens ook bij mijn weten), die op zich veel beter is dan de Auto stand.
              Hij heeft alles wat de Auto stand heeft maar je kan zelf de parameters wijzigen, waarbij de rest samen aanpast. Wat de D300(s)niet heeft zijn de voorgeprogrameerde instellingen(Macro, nacht, sport, landschap, portret,...). Hier wordt verondersteld dat de fotograaf bekwaam genoeg is om dit zelf juist in te stellen.
              Een cursus fotografie is, indien dit niet gekend is, wel zeer nuttig. Dit hoeft niet specifiek voor de D300 of D60 te zijn, zelfs niet voor digitaal. Gewoon basisfotografie.
              Verder moet TS wel opletten met een thuiscursus "digitale fotografie". Dikwijls gaat dat niet veel over fotografie zelf maar eerder over de nabewerking(Photoshop ed.).
              Zeker eerst navragen of de cursus wel is wat je wil.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: aanschaf d300s?

                en wat voor glas had je dan in gedachten?

                mvg
                “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                Comment


                • #9
                  Re: aanschaf d300s?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                  heb gemerkt dat de meeste toestellen plotseling een pak duurder zijn geworden
                  Kan natuurlijk ook gewoon de lage koers van de € zijn.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                  en de prijzen weer GEZAKT zijn
                  dat mag je dan hopen.

                  Ik heb vorig jaar een D700 gekocht, bij een 'geen BTW aktie' bij de MM en toen zei ook iedereen, ze hebben eerst duurder gemaakt, maar tot vandaag heb ik de camera nog niet zo laag geprijsd gezien als wat ik ervoor heb betaald.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanschaf d300s?

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Als ik zo eens je handtekening bekijk dan zie ik daar de 18-200 lens, waarschijnlijk als je
                    allround lens, in vermeld staan. Niets verkeerds mee. Maar ik zou dan toch eerder rondkijken
                    voor beter glas dan voor een D300s. De kans is groot dat je je daarmee meer verbetert dan
                    met die body.
                    Hier ben ik het ook niet mee eens.
                    Vroeger had ik een D70. Ik was tevreden van mijn 18-200. Nu heb ik een D300s en ik vind mijn plaatjes met dezelfde 18-200 veeeeel beter. Scherper en je ziet meteen dat de lens op een veel betere body steekt. Dynamiek en de mogelijkheid om hogere ISO in te stellen.

                    Wat ben je met (beter) glas als je body het er niet uithaalt?
                    Ik zou daarom durven te beweren. Koop eerst een keigoeie D300s, leer je 18-200 opnieuw ontdekken op dit toestel en kijk nadien of je misschien niet extra of beter glas kunt kopen dan de 18-200 die je dan op de opvolger van je D300s kunt blijven gebruiken.

                    Die D300s haalt naar mijn mening alles uit de 18-200.
                    Een recentere body is dus zeker het overwegen waard
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #11
                      Re: aanschaf d300s?

                      Bij mij viel de 18-200 onmiddelijk door de mand toen ik van 6 naar 10MP overschakelde.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: aanschaf d300s?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                        Hier ben ik het ook niet mee eens.
                        Vroeger had ik een D70. Ik was tevreden van mijn 18-200. Nu heb ik een D300s en ik vind mijn plaatjes met dezelfde 18-200 veeeeel beter. Scherper en je ziet meteen dat de lens op een veel betere body steekt. Dynamiek en de mogelijkheid om hogere ISO in te stellen.

                        Wat ben je met (beter) glas als je body het er niet uithaalt?
                        Ik zou daarom durven te beweren. Koop eerst een keigoeie D300s, leer je 18-200 opnieuw ontdekken op dit toestel en kijk nadien of je misschien niet extra of beter glas kunt kopen dan de 18-200 die je dan op de opvolger van je D300s kunt blijven gebruiken.

                        Die D300s haalt naar mijn mening alles uit de 18-200.
                        Een recentere body is dus zeker het overwegen waard
                        Nu ja, ieder zijn meug natuurlijk. En indien u tevreden bent over de 18-200 op een
                        D300S, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen en goed voor u. Maar zelf zou ik er
                        beter glas opschroeven.
                        Ben er vrijwel zeker van dat die prachtige body daar nog meer weet uit te halen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aanschaf d300s?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Dat vind ik een uitspraak van enkele jaren terug en was toen zeker waar maar de laatste 2 jaar is de technologie van de body's er zo snel op vooruit gegaan(vooral naar ISO en dynamiek) dat ze zeker beiden te overwegen vallen.
                          Enkele jaren terug zou je een allround lens beter vervangen door beter glas van F2.8 om één of twee stop te winnen maar daar de moderne body's, kwa ISO, ook 1, 2 of zelfs 3 stop vooruit gegaan zijn, wordt dat gelijk spel.
                          Het gaat zich bij een 2.8 lens niet alleen over de paar stops licht of iets dergelijks. Die
                          lenzen zijn gewoon ook optisch beter. Wat zeker niet wilt zeggen dat je die overweging
                          niet zou kunnen maken. Maar hoe goed de body's voorlopig ook wel zijn, goed glas levert
                          nog altijd betere resultaten dan middelmatig glas.

                          Comment


                          • #14
                            Re: aanschaf d300s?

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Nu ja, ieder zijn meug natuurlijk. En indien u tevreden bent over de 18-200 op een
                            D300S, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen en goed voor u. Maar zelf zou ik er
                            beter glas opschroeven.
                            Ben er vrijwel zeker van dat die prachtige body daar nog meer weet uit te halen.
                            Daar moet je niet aan twijfelen maar daar ging het niet over.
                            Het ging over een vergeljking tussen:
                            - D60 met beter glas(- en + = ±)
                            - D300(s) met 18-200(+ en - = ±)
                            Uiteraard D300(s) met beter glas geeft + en + = ++ en is ideaal. Beter is nog als body een D3* maar daar ging het ook niet over.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aanschaf d300s?

                              Ook al ben ik tevreden met mijn D300s + 18-200 vroeg of laat schroef ik er beter glas op alleen welk zou dan de 18-200 kunnen vervangen waarvan je zegt deze is nu echt wel beter dan de 18-200.

                              Ik vermoed de Nikkor 17-55, Nikkor 70-200 en misschien nog wat breder Nikkor 10-24 of zijn er lenzen van bvb Sigma of Tamron die duidelijk beter zijn dan de 18-200?
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                              Comment

                              Working...
                              X