Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

717 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 717 vraagje

    Ik ben van plan iets nieuws te kopen, en ik twijfel tussen een fuji s7000 en een sony 717. Ik heb nog baterijen en CF dus de fuji heeft wat voorsprong. Maar de nightframing optie bij sony lijkt mij wel interessant. nu vraag ik mij af of gebruikers hier veel gebruik van maken.
    site[/URL]

  • #2
    waarom niet direct naar de 828... voor de meerprijs op de 717 heb je een veel beter toestel. heb beide in handen gehad en uitgetest en qua kleurechtheid zit de 828 toch een stuk beter.

    en ja de nightframing gebruik ik heel veel, ik heb dikwijls een lage belichting en dan kan deze fantastisch helpen om je framing te optimaliseren.

    mijn voorkeur gaat nog altijd naar sony... al hebben ze soms een eigenwijze manier van werken en moet je je toestel echt gewoon worden.

    veel succes

    Comment


    • #3
      Ik heb Sony altijd als "Te Mijden" gezien.
      Dit was in grote mate te wijten aan het exclusieve gebruik van hun Memorystick.
      De 828 van Sony zie ik eveneens als "Te Mijden"vanwege de aanwezige ruis.
      Wat zeer logisch is want om 8 megapixels met minder ruis of ruisvrij te krijgen is er gewoon
      een grotere sensor nodig. Dus voor het bedrag van de 828 kan je een DSLR vinden (zonder lenzen)
      en al heb je dan (maar) zes Megapixels toch ga je een pak winnen qua kwaliteit.

      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Ik zou in die prijsklasse ook even uitkijken naar DSLR. Een Canon 300D, of een Nikon D70. Je moet er uiteraard nog een lens bijkopen, maar ja dat betekent ook dat je later zoveel van lens kan verwisselen as je wenst, toch een groot voordeel! Als je iets meer kan uitgeven raad ik de Canon 10D aan, deze heb ik zelf, en ben er zeer tevereden over. Uiteindelijk zijn de Sony 717 en 828 ook vrij grote toestellen, dus verlies het "draagbaarheid" voordeel van zo'n toestel, welke je normaal gezien hebt bij een point and shoot tov een DSLR. Als je echter op zoek bent naar een toestel welk je gemakkelijk mee op reis neemt, iets meer draagbaars, dan zou ik naar kleinere point and shoot's uitkijken...

        Justr my 2c worth...

        Canon met glas...

        Comment


        • #5
          Originally posted by bramluyckx
          Ik ben van plan iets nieuws te kopen, en ik twijfel tussen een fuji s7000 en een sony 717. Ik heb nog baterijen en CF dus de fuji heeft wat voorsprong. Maar de nightframing optie bij sony lijkt mij wel interessant. nu vraag ik mij af of gebruikers hier veel gebruik van maken.
          Mijn Sony F717 is nog geen jaar oud en ik ben daar zeer tevreden over,maar ge kunt dus geen lenzen verwisselen en ge ziet niet rechtstreeks door de lens.
          Dat is dan ook de enige rede waarom ik een 10D besteld heb,maar met 2500 € komt ge dan wel niet toe als ge wat lenzen koopt.
          Mijn Sony gaat pas verkocht worden als ik zeker ben van die 10D.
          Als ik nu niet moest overstappen zou ik toch verlopig wat afwachten met een F828,want een nieuw model daar ben ik nooit gerust in.
          De F717 heeft zijn diensten al bewezen en ik ben die aanvallen op Sony wat moe aan't worden.Daar is nog niemand hier op BD die een F717 gehad heeft of heeft die ik horen klagen heb.
          De Fuji s7000 daar weet ik niets van feitelijk....
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            Originally posted by DaveMoi
            Ik zou in die prijsklasse ook even uitkijken naar DSLR. Een Canon 300D, of een Nikon D70. Je moet er uiteraard nog een lens bijkopen, maar ja dat betekent ook dat je later zoveel van lens kan verwisselen as je wenst, toch een groot voordeel! Als je iets meer kan uitgeven raad ik de Canon 10D aan, deze heb ik zelf, en ben er zeer tevereden over. Uiteindelijk zijn de Sony 717 en 828 ook vrij grote toestellen, dus verlies het "draagbaarheid" voordeel van zo'n toestel, welke je normaal gezien hebt bij een point and shoot tov een DSLR. Als je echter op zoek bent naar een toestel welk je gemakkelijk mee op reis neemt, iets meer draagbaars, dan zou ik naar kleinere point and shoot's uitkijken...

            Justr my 2c worth...
            Lol "717 point and shoot toestel". Heb o.a. op de modellendag gezien dat véél DSLR gebruikers hun camera als "point and shoot"-camera gebruikten ! Kenden niet eens hun toestel om de meest eenvoudige instellingen te doen 100 iso, 1/125ste, f8 in te stellen. En niet één of een paar hé ! En ik was zeker niet de enigste die zich daarover verbaasde !

            Je kan natuurlijk ook de 717 als een "point and shoot"-toestel gebruiken en beter als een DSLR, maar je kan net zo goed als bij een DSLR, alle instellingen zelf ingeven.


            @ bramluyckx : De nighshotframing en de nighshotmode is extra dat sommigen niet zullen gebruiken, maar ik heb daar dikwijls héél dankbaar mee gewerkt. Vooral bij IR-opnamen is dit voor mij zéér handig. Met geen enkele DSLR ga je dat kunnen zonder bewegingsonscherpte te hebben.

            En wat een DSLR betreft : ge spreekt dan wel over een héél andere prijsklasse. Eer je dezelfde foto's kan maken met een DSLR zul je véél meer dan de prijs van je body aan lenzen moeten uitgeven. En ja dan...zijn er andere mogelijkheden, maar of die beter zijn ? Is zuiver persoonlijk.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Digipics357
              Ik heb Sony altijd als "Te Mijden" gezien.
              Dit was in grote mate te wijten aan het exclusieve gebruik van hun Memorystick.
              De 828 van Sony zie ik eveneens als "Te Mijden"vanwege de aanwezige ruis.

              Dat Sony te mijden is is echt wel straf (en dat is zacht uitgedrukt).Ze maken zeer goede toestellen en ik heb zelf een 717 gehad en daar kon ik net als op mijn D100 alles zelf instellen zoals ik het wou plus extra mogelijkheden die ik nu niet heb (bijv.perfekte foto's maken zonder flits in donkere omstandigheden,de kantelbare body...).De duurdere sticks nam ik erbij maar is inderdaad een nadeel.

              Ik heb mijn 717 verkocht daar ik meer breedhoek wou.Ik heb hem niet verkocht daar de kwaliteit slecht zou zijn.

              De 828 is blijkbaar een andere affaire!Spijtig!

              Sony wordt door velen meewarig bekeken zijnde geen echte camerafabrikant.Kan wel zijn.Ik weet wel dat in mijn D100 Sonyonderdelen zitten en herinner me zeer goed de foto hier op BD vorig jaar net voor de zomer van iemand die zijn Canon G3 had laten stukvallen en tot zijn verbazing zag dat Canon Sonyonderdelen in de camera steekt.Groot ongeloof op BD van sommige Canonians tot de foto's gepost werden,toen werd het heel stil in die topic Schroef jullie 10D eens open,je weet maar nooit...
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Die memorysticks die hebben het altijd gedaan,ge kunt ze later natuurlijk niet gebruiken op een Canon...Nikon....enz.
                Maar ik koop nu een Canon 10D,met lenzen,batterijen,flits.
                Volgend jaar bijvoorbeeld zeg ik,toch liever een Nikon.
                Wat gebeurt er dan met die lenzen,batterijen en flits.
                Alles op nieuw kopen hé,want het werkt niet op die Nikon.
                Alleen die CF kaartjes kunt ge dan nog gebruiken op die Nikon.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Cois
                  Die memorysticks die hebben het altijd gedaan,ge kunt ze later natuurlijk niet gebruiken op een Canon...Nikon....enz.
                  Maar ik koop nu een Canon 10D,met lenzen,batterijen,flits.
                  Volgend jaar bijvoorbeeld zeg ik,toch liever een Nikon.
                  Wat gebeurt er dan met die lenzen,batterijen en flits.
                  Alles op nieuw kopen hé,want het werkt niet op die Nikon.
                  Alleen die CF kaartjes kunt ge dan nog gebruiken op die Nikon.
                  Daar heb je een punt,Cois!!!!
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    bedankt voor jullie reacties.

                    Maar een 717 of een fuji s7000 kosten iets meer dan 700 euro. Hiervoor heb je spijtig genoeg nog geen dslr met lensen van 35 tot 200 mm. Ik zou ook wel een 300d of een d70 willen maar zover rijkt mijn budget nu ook weer niet
                    site[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bramluyckx
                      bedankt voor jullie reacties.

                      Maar een 717 of een fuji s7000 kosten iets meer dan 700 euro. Hiervoor heb je spijtig genoeg nog geen dslr met lensen van 35 tot 200 mm. Ik zou ook wel een 300d of een d70 willen maar zover rijkt mijn budget nu ook weer niet
                      Dan zal je voor een van de twee moeten gaan en veel succes ermee.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Wel Bram, ik zit met precies dezelfde vragen en sluit mij dus bij je vraagstelling aan. Ik zoek een goede camera waarop ik geen lenzen moet verwisselen.
                        De kleurenweergave van de Fuji S602 kon mij bekoren, maar hij wordt niet meer gemaakt. De opvolger S7000 schijnt een miskleun te zijn, daar is iedereen het over eens.
                        De Nikons 5400 en 5700 liggen mij niet goed in de hand en hun kleurenweergave verleiden mij eveneens minder (da's persoonlijk).
                        De Sony F717 en F828 konden mij visueel weinig bekoren, tot ik ze gisteren in de winkel om de hoek in de hand kon nemen. Fantastisch, vooral de F828 ligt gegoten in mijn handen. De kleurenwergave van de huidtinten vind ik beter op de F828. Hij heeft inderdaad meer ruis en CA dan de concurrentie, maar dat is voor het gebruik dat ik wil maken (hooguit A4prints) geen punt, zoals ik kon vaststellen op foto's die ik in de winkel kon zien. En of die camera door een groentenboer of een befaamd merk wordt gemaakt, kan me geen barst schelen (da's weer persoonlijk) .
                        De Minolta A1 schijnt veel beter te zijn (hoewel de foto's die ik op pBase zie mij hiervan nog niet hebben overtuigd, eerder integendeel) maar ik moet dat toestel nog eens zelf bekijken.
                        Een toestel dat eveneens bij mij schitterend in de hand ligt, is de Panasonic LC5, maar de reviews en de foto's op pBase hebben mij doen afhaken.
                        Ik las dat Leica Digilux 2 er deze maand aankomt, waarvan ik vermoed dat hij hetzelfde reuzegevoel zal geven in de hand en waarvan ik hoop dat de foto's fantastisch zullen zijn, voortgaande op de specificaties en op de enige 2 samples op pBase.
                        Kortom, ik twijfel nog tussen F828, Leica D2 en misschien Minolta A1.
                        BD0252BE

                        Comment


                        • #13
                          Dag Bram,
                          Ik zie in je profiel dat je van Turnhout zijt. Ik ook. Géén enkel probleem dus om met mijn 717 een namiddagje te gaan fotograferen en de resultaten te zien.
                          Een niet DSLR, zoals bv een Sony, heeft ook duidelijke voordelen tegenover een DSLR ! Een DSLR heeft andere voordelen. De twee zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Aan de foto's zal niemand kunnen zien of deze met een niet-DSLR of een DSLR zijn gemaakt. Enkel specifieke foto's met een zéér beperkte scherptediepte kunnen gemaakt worden met een DSLR. Met een niet-DSLR zullen de foto's over het algemeen van voren toch achteren scherp zijn.
                          Tege elk voordeel van een DSLR zet ik een voordeel van een niet-DSLR !
                          Wil je snelle actiefoto's nemen, dan zal je niet buiten een DSLR kunnen, alhoewel......laat ons zeggen het zal makkelijker zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Visueel bekoren de 717 en de 828 niet tot je ze inderdaad vast hebt!Zo'n handligging gekoppeld aan een volledig draaibare body,dat is geweldig.
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #15
                              @Orval: hoezo de S7000 een miskleun. Het meeste wat ik er tot nu toe van gezien heb was MEER dan behoorlijk. Ook de gebruikers lijken mij er tevreden over te zijn. Waar heb je die info vandaan?
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X