Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4x op 2jaar error99 :B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4x op 2jaar error99 :B

    Helleeuw, presies 2jaar geleden heb ik me een canon 40d aangeschaft.. ik was zeer content van dit toestel. Tot na 2maanden ik een error 99 op mijn schermpje zag verschijnen..

    -->hupla naar Konijnenberg, daar lachte ze is flink met me en kreeg ik te horen dat het te wijten was aan slecht gebruik.. BULL****!!
    camera achtergelaten, ik heb 9weken moeten wachten eer ik mijn camera terug zag.

    Vervolgens 3 maanden geen problemen, na die 3maanden.. KNAL terug error 99.. terug naar Konijn, en zei ik die man dat dit geen toeval kon zijn dat een 5maand oud toestel normaal gezien geen 2keer dezelfde fout mag geven.. over hun service ben ik totaal niet te spreken, want meer dan :" in elektronica kunnen altijd fouten voorkomen" ..
    ik was vervolgens 11weken mijn camera kwijt. -->dit zijn al 20 weken dat ik mijn camera niet heb en waardoor de garantie gewoon voort loopt en ik zonder camera zit.. geen vervanging ofzo.
    In die 11 weken heb ik dan naar canon belgium gebeld.. ik was maar 1slechtgezinde klant en dat ging voor hun de zaak niet maken daar kwam het opneer!!

    Augustus 2009.. tsjing.. opnieuw!!! ERROR99.. terug naar konijn, weer 9weken ben ik mijn camera kwijt geweest.. nu vertrok ik net op spotverlof naar MAKS en moest ik gewoon een camera voor hebben!! Na veel gezaag heb ik uiteindelijk dan toch een vervangtoestel mogen gebruiken..

    Nu is mijn garantie afgelopen sinds 23maart en raad het of niet...op 26 maart kreeg ik WEER error 99.. ik ga mijn toestal zeker niet laten repareren omdag ik dan zelf de rekening kan betalen en omdag mijn toestel er waarschijnlijk na 3maanden toch weer zal uitliggen!!

    Nu ben ik opzoek naar een nieuw toestel, maar weet niet goed wat kopen.. 50D mss? Maar dan blijf ik in dezelfde klasse en heb schrik dat ik weer hetzelfde probleem voor krijg.. IK BEN MIJN VERTROUWEN IN CANON ECHT KWIJT!!

  • #2
    Re: 4x op 2jaar error99

    Wat gebeurt er dan bij die err 99 ? Heb dit ook al gehad met m'n 4OD wanneer het zeer koud is, en bij het verwisselen van lenzen tussen 5D en 40D , dacht dat dit een vrij algemene error melding was. Hij verdwijnt na uit en aan schakelen.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: 4x op 2jaar error99

      u krijgt wettelijk steeds een nieuwe volledige garantie op de vervangen onderdelen.
      Daar dit euvel zich blijft herhalen kan u volgens de belgische wetgeving een ander toestel "eisen".
      ga eens in de mediamarkt langs. aan de kassa staan daar heel interessante foldertjes.
      ook een over garantie. zouden meer mensen eens moeten lezen.
      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

      Comment


      • #4
        Re: 4x op 2jaar error99

        Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
        u krijgt wettelijk steeds een nieuwe volledige garantie op de vervangen onderdelen.
        Daar dit euvel zich blijft herhalen kan u volgens de belgische wetgeving een ander toestel "eisen".
        ga eens in de mediamarkt langs. aan de kassa staan daar heel interessante foldertjes.
        ook een over garantie. zouden meer mensen eens moeten lezen.
        Tja, dan moeten er natuurlijk wel onderdelen zijn vervangen én dan moet je er ook nog eens achterkomen of het euvel zich herhaald door het vervangen onderdeel.... En da's nu juist wel het probleem. ERR99 is namelijk een algemene foutcode voor van alles en nog wat. Met andere woorden, wanneer er zich een fout in de elektronica voordoet wat de camera niet specifiek kan vermelden dan zal hij een ERR99 geven. Maar dat kan dus van alles zijn, van slecht contact met de lens (de lenscontacten schoonmaken wil dan al eens helpen) tot echte (elektronische) mankementen.

        Ik kan me de frustratie van TS goed voorstellen maar wat ze bij Konijn zeggen is natuurlijk op zich wel waar. Een DSLR is een hoogwaardig elektronisch én mechanisch stukje techniek en daar kúnnen mankementen in voorkomen. En afgaande op de klachten op verschillende fora lijkt de 40D meer dan gemiddeld last te hebben van bepaalde mankementen Da's lullig, maar natuurlijk niet de schuld van de dealer. Ik vind het van de kant van Canon dan wel weer triest dat de reparatietijd zó enorm lang is.

        Tja... en wat moet je dan nu. Dat je de 40D niet meer op wilt sturen kan ik me goed voorstellen. Om te beginnen, heeft je camera de ERR99 bij meerdere lenzen? Zo niet, dan kan het ook aan de (contactpunten van de) lens liggen. Verder zou je eens kunnen proberen de camera volledig te resetten. (de back-up batterij even eruit halen). Ook kun je proberen de contactpunten tussen lens en body schoon te maken. Helpt dat allemaal niet dan tja.... een 7D misschien? Of misschien zelfs een Nikon D90 of D300 ofzo? (ik bedoel, als je écht het vertrouwen in Canon producten helemaal kwijt bent ) Een dergelijke keuze hangt ook van je lenzen af denk ik....

        FWIW Ik heb ook een 40D en die van mij heeft na dik 2 jaar en zo'n 21000 clicks nog nooit een probleem gegeven..... (*knocks on wood, just in case*)
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: 4x op 2jaar error99

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Da's lullig, maar natuurlijk niet de schuld van de dealer. Ik vind het van de kant van Canon dan wel weer triest dat de reparatietijd zó enorm lang is.
          De winkelier is toch gewoon verantwoordelijk voor de kwaliteit van de spullen, die die verkoopt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 4x op 2jaar error99

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De winkelier is toch gewoon verantwoordelijk voor de kwaliteit van de spullen, die die verkoopt.
            De winkelier is toch niet degene die een inferieur product bouwt en levert De winkelier kan uiteindelijk ook niet veel anders dan het product terugsturen naar de leverancier. Natuurlijk kan de winkelier wél proberen om zoveel mogelijk mogelijk service te verlenen... Zoals het leveren van een leentoestel bijvoorbeeld. Tja, of de dealer in dit geval te kort is geschoten of niet kun je natuurlijk over discussiëren.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: 4x op 2jaar error99

              Inderdaad, de winkelier is de tussenpersoon tussen klant en importeur/fabrikant.

              En die kan enkel maar proberen om zoveel mogelijk service te krijgen van de fabrikant alsook zoveel mogelijk in garantie gedaan te krijgen (of goodwill van de fabrikant).

              Ik kan best begrijpen dat een winkel als Konijnenberg niet voor iedere defecte 40D (of 40D met err99) een vervangtoestel ter beschikking gaat stellen. Ze zouden dan nogal een park aan vervangtoestellen moeten hebben. Vooral daar het steeds een 10-tal weken duurt voor een toestel terug is na reparatie.

              In die 10 weken zijn er al een hele reeks defecte toestellen binnengekomen en als die allen een vervangtoestel moeten krijgen...

              Langs de andere kant zou Canon wel een 'sneldienst' voor deze err99 mogen opstellen: toestel binnen, met prioriteit behandelen en weer buiten.

              Er zijn toch veel van hun klanten die daar regelmatig mee te maken krijgen.

              Zelf had ik destijds de keuze tussen een 2dehands 30D of een 40D. Na al de verhalen over de 40D, toch maar de 30D genomen en nog geen seconde spijt van gehad en nog nooit problemen mee gehad.
              De 40D is nu eenmaal een camera die iets minder betrouwbaar is uit heel de reeks.
              - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

              Comment


              • #8
                Re: 4x op 2jaar error99

                Een 7D of een 5D zou ik aanraden (daar de 5D MKII nog te duur is).
                Of misschien een instapklasse zoals een 450D 500D en nog wat budget voor extra objectief over, want een kwaliteitsobjectief maakt nog steeds het verschil
                Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 10:38.

                Comment


                • #9
                  Re: 4x op 2jaar error99

                  De afdrukknop zou blijkbaar vaak de reden zijn voor deze error, hier staat een video hoe je die zelf kunt herstellen.
                  Ik zou er wel enkel aan beginnen als je het toestel anders toch afschrijft..

                  Er staat hier op deze site ook al een lang topic, wie weet staan daar nog andere/betere oplossingen: http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...th-224315.html
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4x op 2jaar error99

                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    Wat gebeurt er dan bij die err 99 ? Heb dit ook al gehad met m'n 4OD wanneer het zeer koud is, en bij het verwisselen van lenzen tussen 5D en 40D , dacht dat dit een vrij algemene error melding was. Hij verdwijnt na uit en aan schakelen.
                    als het 1 maal voorvalt valt het nog mee, maar niet als het steeds terug komt na 3 foto's schieten!! jep heeft het bij meerdere lenze

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4x op 2jaar error99

                      In de eerder genoemde folders, en anders op internet is ook te vinden dat je bij het aanschaffen van een camera (of eender welk apparaat) een overeenkomst aangaat met de winkelier. Deze is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product. Dus als de camera niet voldoet aan wat je in alle redelijkheid mag eisen (drie keer in twee jaar dezelfde fout bijv.) blijft de winkelier in gebreke. En ook als er kort na de garantieperiode iets stuk gaat kun je hem hier op aanspreken.
                      Een zoektocht op internet kan wat dat betreft heel leerzaam zijn.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4x op 2jaar error99

                        (ik heb deze topic niet helemaal gelezen.)

                        Maar wat ik wouw voorstellen toen ik de titel zag is het volgende:

                        Ik had gehoord dat een software update dit probleem misschien kon helpen.
                        (Het is het proberen waard denk ik?)



                        Steenbeke Didier

                        Comment

                        Working...
                        X