Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d clickcounter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d clickcounter

    Hai,

    Ik heb een canon 400d en vroeg me af of er een manier is om op het toestel zelf het aantal clicks tot dan toe op te roepen.
    Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
    I'm a rookie

  • #2
    Re: 400d clickcounter

    Oorspronkelijk geplaatst door Saber Bekijk bericht
    Hai,

    Ik heb een canon 400d en vroeg me af of er een manier is om op het toestel zelf het aantal clicks tot dan toe op te roepen.
    niet
    denk dat enkel het herstelcentrum met de nodige apparatuur dat kan uitlezen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 400d clickcounter

      Ik vermoedde dit stiekem al, toch bedankt voor je reactie
      Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
      I'm a rookie

      Comment


      • #4
        Re: 400d clickcounter

        Instaleer dit program eens.
        opanda, digitalfilm, powerexif, iexif, photofilter, digital, film, exif, editor, gps, iptc, photography, software, velvia, rvp, fuji, kodak, professional

        Neem dan een foto en dan kan je die met dat program openen.
        Je kan vervolgens alle instellingen van de camera zien en als het goed is ergens onderaan ook het totaal gemaakte foto's van de camera.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: 400d clickcounter

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Instaleer dit program eens.
          opanda, digitalfilm, powerexif, iexif, photofilter, digital, film, exif, editor, gps, iptc, photography, software, velvia, rvp, fuji, kodak, professional

          Neem dan een foto en dan kan je die met dat program openen.
          Je kan vervolgens alle instellingen van de camera zien en als het goed is ergens onderaan ook het totaal gemaakte foto's van de camera.
          Voor de 100ste keer: dat werkt niet met Canon XXXD en XXD !!!

          Comment


          • #6
            Re: 400d clickcounter

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Voor de 100ste keer: dat werkt niet met Canon XXXD en XXD !!!
            Als Nikonman kan je dat ook niet weten hé
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: 400d clickcounter

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Als Nikonman kan je dat ook niet weten hé
              Ook na 100 keer niet
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: 400d clickcounter

                Als ik nog eens op iets antwoord zal ik eerst de zoekfunctie gebruiken hoor, of het allemaal wel werkt voor een Canon.
                Als jullie antwoorden met gebruik de zoekfunctie of degene die er wel op proberen te antwoorden bedanken met nen snauw dan weet ik niet voor wat dit forum nog moet dienen.
                Kan je dan niet beleefd zeggen dat het niet werkt ibij een Canon inplaats van voor den honderste keer, onbeschofterik.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: 400d clickcounter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Als ik nog eens op iets antwoord zal ik eerst de zoekfunctie gebruiken hoor, of het allemaal wel werkt voor een Canon.
                  Als jullie antwoorden met gebruik de zoekfunctie of degene die er wel op proberen te antwoorden bedanken met nen snauw dan weet ik niet voor wat dit forum nog moet dienen.
                  Kan je dan niet beleefd zeggen dat het niet werkt ibij een Canon inplaats van voor den honderste keer, onbeschofterik.
                  niks van aantrekken en zeker niet terugschelden...

                  TS zijn probleem is opgelost dus verder discussieren is nutteloos allemaal...

                  Iedereen probeert iets bij te dragen, de een wat meer dan de ander...

                  gewoon kalm blijven en blijven ademen
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: 400d clickcounter

                    Sorry als het wat bot overkwam, dat was niet de bedoeling, maar het is o.a. begin deze maand nog maar pas aan bod (met een d deze keer) gekomen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 400d clickcounter

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Sorry als het wat bot overkwam, dat was niet de bedoeling, maar het is o.a. begin deze maand nog maar pas aan bod (met een d deze keer) gekomen...

                      Ik ben niet te beroerd om te antwoorden hoor.
                      Als Nikon bezitter lees je niet altijd posts over Canon door en daardoor mis je natuurlijk zo een dingen wel.
                      Het is een goed forum en dan is het niet nodig dat we elkaar het leven zuur maken.
                      Van mijn kant alweer vergeten en vergeven.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: 400d clickcounter

                        Bij mij worden de foto's genummerd door het toestel zelf. Dus de laatste foto geeft steeds het aantal clicks aan. Makkelijk toch. Ik heb nochtans ook een 400d. Bijvoorbeeld mijn laatste foto noemde IMG_3511.CR2 , dus heb ik nu 3511 foto's gemaakt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 400d clickcounter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                          Bij mij worden de foto's genummerd door het toestel zelf. Dus de laatste foto geeft steeds het aantal clicks aan. Makkelijk toch. Ik heb nochtans ook een 400d. Bijvoorbeeld mijn laatste foto noemde IMG_3511.CR2 , dus heb ik nu 3511 foto's gemaakt.
                          dat is maar een schatting maar het helpt uiteraard. Op basis van dat nummer ga ik ook voort nu ik het zo bedenk...

                          Stel dat de TS zijn camera heeft ingesteld dat de nummering gereset wordt na een format van de geheugenkaart is hij hier ook niets mee
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: 400d clickcounter

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            dat is maar een schatting maar het helpt uiteraard. Op basis van dat nummer ga ik ook voort nu ik het zo bedenk...

                            Stel dat de TS zijn camera heeft ingesteld dat de nummering gereset wordt na een format van de geheugenkaart is hij hier ook niets mee
                            Klopt, kennelijk heb ik ergens die instelling gekozen toen ik m'n nieuwe 40D had gekocht... telkens ik de CF- card formateerde begon die terug vanaf 0001 op te tellen.

                            M.a.w. heb ik die fucktie terug gezet zodat ik toch weet hoeveel shots ik reeds maakte. Want geen enkel exif- reader wil het maar geven hoeveelste click de foto was, jammer vindt ik dat... als het bij Nikon wel kan...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 400d clickcounter

                              bij mij is het al nummer 3410... Ik heb mijn toestel nog maar pas, ik geraak nooit aan 3000 clicks
                              Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
                              I'm a rookie

                              Comment

                              Working...
                              X