Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D vervangen door 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D vervangen door 400D

    Ik zou precies mijn 20D willen vervangen door een 400D.

    Heeft iemand een idee waarom ik dat niet zou moeten doen ?

    (wegens "nu geen tijd" en "ik zou deze avond moeten beslissen" lanceer ik de vraag hier, dan kom ik straks eens kijken wat julliete zeggen hebben)

    ohja. Ik zou dit doen omwillen van :

    1 : heb ik weer een cam die wat jonger is
    2 : 10 MP ipv 8MP

    enne, wat gaat een 20D tegenwoordig ?
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: 20D vervangen door 400D

    Voor mij is een 400D en een 350D véél te licht en véél te klein als je met een beetje een zware lens werkt (70-200 2.8, 24-70 2.8)... maar dat is puur mijn gevoel.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: 20D vervangen door 400D

      Ik zou me gewoon niet meer op straat durven laten zien met zo'n beginnerstoestel...

      Comment


      • #4
        Re: 20D vervangen door 400D

        Persoonlijk zou ik dit nooit doen...heb een 350d een 400d en een 20d en 10d gehad...Heb nu een 30d en ik vind de d serie erg fijn qua handligging en menustructuur...vanwaar deze swap?
        Canon 5DII Canon 24-105mm f/4L IS USM Canon 50mm f1/2L Canon 85mm f1/2LCanon 16-35mm 2.8 IIL Canon 15mm Fisheye Sigma 12-24mm Canon 70-200mm 2.8 ISL Canon 180mm 3.5 MacroL

        Comment


        • #5
          Re: 20D vervangen door 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Ik zou me gewoon niet meer op straat durven laten zien met zo'n beginnerstoestel...
          Beginnerstoestel? Wil je zeggen dat al die fotografen die daarmee werken beginners zijn? Ik heb er toevallig ook zo een, en ik gebruik die alsof het een 1D was (af en toe in de regen foto's maken en van die toestanden).


          Ik zou die 20D maar houden. Voor 2 extra pixels moet je het niet doen. De ruis bij een 400D is denk ik meer aanwezig en de autofocus is ook iets minder volgens mij. Dan zou ik eerder upgraden naar een 30D.
          No Surprise.

          Comment


          • #6
            Re: 20D vervangen door 400D

            Ik heb een maand terug een 350D gekocht, met de bedoeling mijn 300D te vervangen. Ondertussen heb ik de 300D nog altijd, en weet nu dat ik nooit meer een camera zal kopen uit de reeks 350/400D.
            De 350D neemt mooie fotos maar is voor mij althans te klein, knopjes staan te dicht op elkaar, en het valt me enorm tegen dat de functies die aan de knoppen hangen gewoon shortcuts zijn in de menus, ipv wijzigingen direct te doen op het top lcd schermpje.
            Een 300D, met hacked firmware, is voor mij een "professioneler" toestel dan een 350D. Ik kan me alleen maar inbeelden dat een 400D (toch een beetje) een teleurstelling gaat zijn als je van een 20D komt.
            Uiteindelijk zal je dat zelf moeten uitmaken natuurlijk, ga daarom naar een winkel en probeer een 400D vooraleer je koopt.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: 20D vervangen door 400D

              Moet ik daar nu echt zo'n smiley als deze bijzetten ?
              Last edited by pol parasol; 22 februari 2007, 13:45.

              Comment


              • #8
                Re: 20D vervangen door 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Ik zou me gewoon niet meer op straat durven laten zien met zo'n beginnerstoestel...
                Je niet op straat durven tonen met een 400D is ongeveer de domste reden die je kan opgeven om al of niet te switchen. Gaat het dan allemaal om het uitzicht? Goed, dan zal ik eens een rolleke rode plakband gaan halen en een potteke witte verf, want waarschijnlijk vind je dan ook dat het zonder een L-lens helemaal niet meer doenbaar is om buiten te komen

                Nu mag je nog een eos 1D hebben met alle nodige L lenzen, het gaat nog steeds om de persoon achter het toestel...
                Mvg, Fre

                Comment


                • #9
                  Re: 20D vervangen door 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Ik zou me gewoon niet meer op straat durven laten zien met zo'n beginnerstoestel...
                  maar ik hang dan wel mijn 5D rond m'n nek he

                  ff nog wat meer motiveren :

                  Normaal gebruik ik de 5D enkel voor macro zou ik de 400D/20D gebruiken.

                  De 400D heeft meer px / mm2, dus op 1:1 'and byond' heb je altijd meer px voor eenzelfde onderwerp.

                  Bovendien geeft dpreview aan dat de 400D een groter oplossend vermogen heeft dan de 20D (2200 vs 1850) wat imho toch belangrijk is voor detail weergaven.

                  De ruis op de 400D zou, volgens dpreview, minder zijn als die van de 20D als ik de grafieken goed vergeleken heb.

                  Vergeet ook niet dat de 400D 2 jaar jonger is als de 20D, das veel in een tijd van technologie. Dus ik weet het nog niet goed. ... ik wacht nog altijd op een doorslaggevend element waarom ik het niet zou doen.
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20D vervangen door 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Ik zou me gewoon niet meer op straat durven laten zien met zo'n beginnerstoestel...

                    En waarom niet? Te min?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20D vervangen door 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
                      En waarom niet? Te min?
                      zie post 7.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 20D vervangen door 400D

                        Misschien voor jou van minder belang; de batterijen zijn voor 20D en 5D exact hetzelfde( geen twee soorten batterijen rondsleuren...en in dezelfde lader oplaadbaar). Het gevoel om een degelijk toestel in handen te hebben met ong dezelfde bedieningknoppen en instellingen.De 20D ligt volgens mijn mening veel beter in balans met een wat zwaarder objectief. Heb je al eens een 400D met een zwaarder objectief in je handen genomen????De 2milj pixels maken volgens mij niet zo'n groot verschil.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20D vervangen door 400D

                          Meer pixels is niet meteen betere beeldkwaliteit! Lees het artikel in CHIP foto-video van deze maand maar eens.
                          No Surprise.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20D vervangen door 400D

                            2 soorten batterijen zijn idd een ellende

                            en 2 mio pixels meer is idd niet heiligmakend. Maar wat doe je dan met het volgende ?? :

                            --

                            crop van een 400D, resolutie gaat duidelijk voorbij de 20



                            --

                            crop van een 20D, ... deze haalt de 20 nog niet



                            --
                            bron : dpreview

                            volgens mij kan een 400D dus meer detail weergeven dan een 20D.

                            Of misschien moet ik wel gewoon mijn 5D gebruiken. Die heeft tot nu toe het hoogst oplossend vermogen dacht ik : Maar die heeft dan weer beduidend minder px per mm2

                            --

                            5D



                            --
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20D vervangen door 400D

                              ohja, nog ff vermelden dat het je het verschil tussen 5D en 20D weldegelijk ziet in de foto's.

                              De eerste keer dat je tot 100% inzoomt verschiet je toch ff ... zoveel detail (in truien bvb)
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X