Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D - de leveringen - update 25.06

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D - de leveringen - update 25.06

    Hallo,

    De 10D's worden nu vrijdag - 27.06.2003 bij FL verwacht ...

    Jaja



    Hallo allemaal,

    Gisterenavond werden de eerste 4 Canon 10D's geleverd bij Foto Limburg.
    Dat zou normaal enkel de "BD" Canon 10D geweest zijn, maar FL heeft het voor elkaar gekregen om er 3 extra te bemachtigen .
    De "BD" 10D was voor elkaar, maar de facturatiesoftware bij de groothandelaar lag plat - en door bijna 2 uur te wachten konden die andere 3 dus ook nog mee ...
    Het ging hier eigenlijk om de levering van de "pre-orders" (bestelling februari - 4 stuks).

    Dat maakt dat de lijst er nu als volgt uitziet (in volgorde van bestelling):
    - Gert (bevestigd)
    - Pimboly (bevestigd)
    - b (bevestigd)
    - Stephrum (bevestigd)
    - Ronny (bevestigd)

    Ze worden ook uitgeleverd in die volgorde - als ze bij datum van aankomst ook bevestigd zijn.
    Over die volgende zending:
    vraag er ons niet naar, vraag er Foto Limburg niet naar, niemand kan er met zekerheid iets over zeggen ...
    Er zijn genoeg speculaties, maar daar gaan we ons hier niet aan wagen en over het aantal dat toekomt weet ook niemand iets.
    Het mag duidelijk zijn dat het enkel van Canon afhangt wanneer de toestellen toekomen.

    Als er weer een zending aankomt, dan worden jullie dadelijk verwittigd - en laat ons hopen dat dat wat vooruitgaat.
    Als er iemand een manier weet om de roeiers in de Canon roeiboot wat op te jutten, met late het ons weten .

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Zie met spanning uit naar je foto's, Jaja. De eerste ziet er al heel goed uit en bij 800 iso mooi ruisvrij. Ook heel benieuwd naar je review.

    Kruimeltje
    10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

    Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

    Comment


    • #3
      Hallo kruimeltje,

      Nog even geduld dus .
      Maar we zullen zeker een "review" publiceren ...

      Jaja

      Originally posted by kruimeltje
      Zie met spanning uit naar je foto's, Jaja. De eerste ziet er al heel goed uit en bij 800 iso mooi ruisvrij. Ook heel benieuwd naar je review.

      Kruimeltje
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by kruimeltje
        Zie met spanning uit naar je foto's, Jaja. De eerste ziet er al heel goed uit en bij 800 iso mooi ruisvrij. Ook heel benieuwd naar je review.
        Ik ben het volledig eens met kruimeltje: de eerste foto van Jaja bevestigt wat eerder gepubliceerde voorbeelden ook al aangaven: ISO 800 is perfect bruikbaar; wellicht zelfs op maximale vergroting. Dit zal voor mij in elk geval een openbaring zijn.

        En ook geen probleem met front- of backfocussing hé Jaja.
        Issie verscherpt of geeft de 28-135IS gewoon deze resultaten uit de camera?

        Yummy!
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Originally posted by pgordebeke

          Issie verscherpt of geeft de 28-135IS gewoon deze resultaten uit de camera?

          Yummy!

          Deze zal wat verscherp zijn, jaja (en wie niet) kennende :


          Dit is de plaat zo uit de cam (door op de 800x600 versie te klikken) :


          mvg,



          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #6
            Grmpf, met een internetconnectie op het werk had ik nu mijn 10D gehad Maar ja, een mens moet idd. op één of andere manier een volgorde vastleggen...

            Je hebt toevalig geen emailadres van jullie Canon contactpersoon Jaja, zodat iedereen hier eens kan helpen om er wat spoed achter te zetten?

            Wim
            Canon EOS 10D; 50E
            Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
            Tamron 28-200 LD IF

            Comment


            • #7
              Originally posted by jaja
              Hallo allemaal,

              Gisterenavond werden de eerste 4 Canon 10D's geleverd bij Foto Limburg.
              Dat zou normaal enkel de "BD" Canon 10D geweest zijn, maar FL heeft het voor elkaar gekregen om er 3 extra te bemachtigen .
              Het ging hier eigenlijk om de levering van de "pre-orders" (bestelling februari).


              Als er weer een zending aankomt, dan worden jullie dadelijk verwittigd - en laat ons hopen dat dat wat vooruitgaat.
              Als er iemand een manier weet om de roeiers in de Canon roeiboot wat op te jutten, met late het ons weten .

              Jaja
              Jaja en allen die hun 10D hebben ontvangen van harte gefeliciteerd.
              Dat meen ik van harte, maar toch heb ik er ook gemengde gevoelens over. Wat is namelijk het geval ? Ik heb ook in Belgie samen met 3 vrienden een 10D besteld meteen toen hij aangekondigd was, dus als een van de eersten. Die zouden de afgelopen week arriveren. Dat is niet gebeurd. Eentje is vrijdag aangekomen, de andere 3 zijn elders geleverd. Waar dat kun je wel raden....
              Wat ik dus wil zeggen is, dat jij Jaja nogal egoistisch bezig bent. Je zet Canon onder druk om als eerste geleverd te krijgen, maar je gaat voorbij aan het feit dat waar jij bevoordeeld wordt, een ander benadeeld wordt... Je wist al dat die bestelling (de 3 die jullie extra gekregen hebben) voor iemand anders bestemd was. Is dit onder druk van jou gebeurd ??? Van Foto Limburg via jou ???
              Leve de belangenverstrengeling....
              Aangezien Foto Limburg gelieerd is aan deze site, jouw forum, begin ik me toch in ernst af te vragen wat JIJ eraan overgehouden hebt. Een mooie lens misschien, extra korting op je camera, allebei ???

              Comment


              • #8
                Thomas,

                Wat doet je vermoeden dat het nu net om die drie toestellen gaat? Het zou me bovendien verwonderen dat Canon zich niet aan gemaakte afspraken houdt... Indicaties van leveringstermijn zullen ze wel geven, maar meer waarschijnlijk niet.

                Overigens, het is inderdaad een feit dat Canon blijkbaar eerst aan grootbestellers probeert te leveren... Dat lijkt me ook vrij logisch... Jammer als jij daar het slachtoffer van zou zijn, maar het zou me in dit geval een beetje verwonderen.

                Ik wens iedereen alvast heel spoedig een 10D toe

                Wim
                Canon EOS 10D; 50E
                Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                Tamron 28-200 LD IF

                Comment


                • #9
                  Eén ding heb ik geleerd bij de aankoop van de D30 reeds in november 2000. Koop nooit een nieuwe Canon in België.
                  Canon laat dit kleine landje links liggen !!!!!!

                  In Duitsland en Amerika waren hopen camera's beschikbaar, niet in België. Hetzelfde geval met de Canon 1D.

                  En de geschiedenis heraalt zich met de 10D.

                  Annuleer uw bestelling in België en ga is een kijkje nemen in Aken. Wedden dat je met een 10D huiswaarts keert?

                  Hans.
                  http://www.sportfotos.be

                  Comment


                  • #10
                    Veusy,

                    dat lijkt me een nogal drastische maatregel. Uiteraard te overwegen indien er echt geen vooruitgang komt, maar ik heb toch nog een beetje geduld hoor

                    Wim
                    Canon EOS 10D; 50E
                    Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                    Tamron 28-200 LD IF

                    Comment


                    • #11
                      Thomas,

                      Reactie 1: Voor een mooie lens, doen we dat soort dingen allang niet meer. De gehele BD-crew rijdt nu rond in een mooie Jaguar. Ook al staat er (in bescheiden formaat) Canon op de zijkant, het blijft een hele mooie auto. Dat is natuurlijk nog pas het begin van de presentjes we hebben ontvangen, maar wellicht leest de fiscus mee, dus laat ik het bij deze...

                      Aangezien ik je deze eerste reactie niet wilde onthouden, heb ik die hier geplaatst. Waarom kun je lezen in reactie 2.

                      Reactie 2: Wat bedoel je met 'gelieerd aan' ? Ik weet wat het woord betekent, ik weet niet welke vèrstrekkende gevolgen jij daarachter zoekt. Zo op het eerste gezicht in elk geval heel wat verstrekkender dan in werkelijkheid het geval is overigens. Je gaat er ook iets te eenvoudig van uit dat dit dan wel 'jullie' camera's zouden zijn. Het feit dat jullie camera's vorige week zouden arriveren, betekent eigenlijk juist dat jullie in de bestelllijn al een heel eind achter de eerste levering van BD zouden zitten, die al zouden al eerder dan vorige week arriveren. Het betekent ook niet dat deze camera's uberhaupt 'voor iemand bestemd' zouden zijn. Ik geef toe dat het toewijzingsbeleid van Canon voor mij in elk geval wat duister is, maar dat lijkt het voor Canon zelf ook te zijn...

                      De insinuatie dat Jaja ook maar iets hieraan heeft overgehouden, schiet mij daarom in het verkeerde keelgat. En niet in het minst omdat juist Jaja diegene is die zich hiervoor belangeloos inzet (en ik onderstreep bij deze belangeloos). Ik ga er verder niets aan toevoegen, ik ga er namelijk vanuit dat velen die Jaja kennen zelf al zeker weten dat we (helaas) niet in gratis Jaguars rondrijden. En voordat je het vraagt: We hebben zelfs geen lensdoekje van Canon ontvangen

                      Comment


                      • #12
                        It's a tough world Thomas. Ooit écht in de sh*t gezeten?

                        Ronald (nog steeds heel erg blij met z'n Casio'tje)







                        Groeten,
                        Ronald
                        http://fotografie.jouwweb.nl/

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by WimW
                          Veusy,

                          dat lijkt me een nogal drastische maatregel. Uiteraard te overwegen indien er echt geen vooruitgang komt, maar ik heb toch nog een beetje geduld hoor

                          Wim
                          Klopt Wim, maar mijn reply was bedoeld voor diegenen die dat geduld niet kunnen opbrengen.

                          Hans
                          http://www.sportfotos.be

                          Comment


                          • #14
                            Thomas,
                            Als je de vorige toestellen bekijkt (D10, D60) en de leveringsproblemen die er toen waren was het toch vrij evident dat Canon deze problemen met de 10D ook ging hebben.
                            Je zal dus gewoon "je tijd moeten uitzitten" en hopen dat het niet al te lang duurt. Ik heb 2 maanden moeten wachten op mijn D60 en toen was hij al een jaar "leverbaar" in Belgie dus ... Als je praat over leveringen van fototoestellen vanuit Canon voor héél Belgie, dan is het toch belachelijk dat er gezeverd wordt over 3 toestellen. Ik stel dus voor dat je je grieven uit bij Canon, zij zullen je ongetwijfeld kunnen helpen ...

                            Dat je Jaja echter beschuldigd van belangenvermenging en, erger nog van gesjoemel bij de uitleveringen van de toestellen (waarbij men blijkbaar 2 uur extra heeft gewacht om dan toch nog 3 toestellen extra te kunnen leveren) dat stoot me toch wel wat tegen de borst. Als je zulke regelrechte beschuldigingen uit tegen iemand die moeite doet om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van hun nieuw toestel aan een ongeloofelijke prijs dan ben je niet goed bezig. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat hier geen belangenvermenging in het spel is.

                            Shame on you !!!

                            Do or Do Not - There is no try ...
                            www.giantpat.be

                            Comment


                            • #15
                              En...nog geen nieuws over de leveringen... ?

                              Zo'n mooi weer om de 10D te testen...en ik zit hier maar te nagelbijten....

                              Hopelijk komt er snel een tweede levering...




                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X