Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk is de volgende stap??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk is de volgende stap??

    Ben bezig achtergrond van een foto te bewerken.Ik heb een nieuwe achtergrond van bosjes en bomen met het kloongereedschap aangebracht en vervolgens met het retoucheerpenseel bewerkt zodat het geheel wat natuurlijker lijkt.Toch ben ik nog niet tevreden en vraag me af welke een volgende stap is.Welke stap(pen) kan ik nog nemen om de foto helemaal af te maken en de achtergrond zo natuurlijk mogelijk te maken?
    Danny's Photosite

  • #2
    Moet je even laten zien dan hier, of weet je niet meer hoe dat moet ? (sorry )

    Comment


    • #3
      Originally posted by marjo
      Moet je even laten zien dan hier, of weet je niet meer hoe dat moet ? (sorry )
      Ja,je hebt gelijk Marjo.Hier is het origineel:


      En zo ver ben ik gekomen.Voor mijn doen is dit al geweldig ,maar als ik deze foto wil laten afdrukken ben ik er zeker van dat je erg goed gaat zien dat die achtergrond fake is.En dat kan natuurlijk niet.In mijn handboek "Photoshop 7 voor dummies" springt men zo van hier naar daar dat ik eigenlijk geen afronding vind.Ik heb enkel net nog het filter vervagen gebruikt.

      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Ik vind dit al heel knap gedaan !!!Ik zou het niet kunnen !
        Ik snap wel beetje wat je bedoelt dus even wachten tot Han of een van de ndere cracks voorbij komen

        Comment


        • #5
          Originally posted by roadrunner
          Welke stap(pen) kan ik nog nemen om de foto helemaal af te maken en de achtergrond zo natuurlijk mogelijk te maken?
          Wel ja dat is een lastige opgave, maar ik heb het toch maar even geprobeerd.
          Heel veel trukjes gedaan zie jij welke?

          "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
          Member of Han Fan Clan
          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

          Comment


          • #6
            Je hebt verder vervaagd (denk ik) en/of een extra layer gelegd (dat heb ik nog nooit gedaan.Ik vrees dat mijn trukkendoos nog heel beperkt is).Het is al een half mirakel dat ik zo ver gekomen ben Die van jou is heel mooi!Hoe heb je het gedaan,Han?
            Danny's Photosite

            Comment


            • #7
              Knap Danny je staat al ver !
              @ Han : Ik denk dat ik het zie, heb ook even geprobeerd, maar heel veel trukjes ? Dan heb ik nog wat uitleg nodig. Een deeltje van de achtergrond linksboven tussen de haren van de mama ben je nog vergeten, ook den Danny heeft dit achterwege gelaten.
              Toch weer héél mooi voor gedaan !

              Comment


              • #8
                Een paar stukjes van het achtergrond bosje links op de foto in een tweede laag naar de rechterkant gebracht, bewerkt en er weer één laag van de foto gemaakt
                Met Ctrl+J een kopie van deze laag gemaakt en deze onscherp gemaakt, toen met het gom de gezichten weer zichtbaar gemaakt.
                Je had in het gezicht van je dochter iets te veel weggehaald dat hersteld.
                Het groothoek lens effect uit het gezicht van je vrouw verwijdert.
                De achtergrond donker gemaakt en de gezichten opgehelderd en plaatselijk gesoft.
                En dat allemaal op een 800x600 pixel plaatje.
                "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sonyke
                  Knap Danny je staat al ver !
                  @ Han, Een deeltje van de achtergrond linksboven tussen de haren van de mama ben je nog vergeten, ook den Danny heeft dit achterwege gelaten.
                  Toch weer héél mooi voor gedaan !
                  Heel goed gezien Sonyke, ik zal toch eens een bril moeten kopen.
                  De foto is aangepast bedankt voor de tip.

                  "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                  Member of Han Fan Clan
                  Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by HV
                    Een paar stukjes van het achtergrond bosje links op de foto in een tweede laag naar de rechterkant gebracht, bewerkt en er weer één laag van de foto gemaakt
                    Met Ctrl+J een kopie van deze laag gemaakt en deze onscherp gemaakt, toen met het gom de gezichten weer zichtbaar gemaakt.
                    Je had in het gezicht van je dochter iets te veel weggehaald dat hersteld.
                    Het groothoek lens effect uit het gezicht van je vrouw verwijdert.
                    De achtergrond donker gemaakt en de gezichten opgehelderd en plaatselijk gesoft.
                    En dat allemaal op een 800x600 pixel plaatje.

                    Dat had ik al allemaal niet gezien, bedankt Han !

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by roadrunner
                      Het is al een half mirakel dat ik zo ver gekomen ben
                      Maar je bent wel voor mij een wonder boy zo even die achtergrond vervangen.
                      "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                      Member of Han Fan Clan
                      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                      Comment


                      • #12
                        als roadrunner tegen dit tempo blijft bijleren, kan ik binnenkort wel eens een lesje gaan bijwonen van hem, geen engels hee, maar photoshop!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by HV
                          Originally posted by roadrunner
                          Het is al een half mirakel dat ik zo ver gekomen ben
                          Maar je bent wel voor mij een wonder boy zo even die achtergrond vervangen.
                          Ik vind het allemaal heel plezant en dat verklaart veel.Het is echter allemaal niet zo makkelijk en het wordt soms erg moeilijk gemaakt doordat ik gewoonweg niet de informatie vind die ik nodig heb.In die boeken rond men niks af.Men verwijst van het midden van het boek naar het einde en dan weer 200 blz terug...
                          Zo ben ik ook op zoek naar die feather waar John soms naar verwijst
                          om je randen mooier te kunnen bewerken,heb het werktuig nog niet gevonden
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by the hustler
                            als roadrunner tegen dit tempo blijft bijleren, kan ik binnenkort wel eens een lesje gaan bijwonen van hem, geen engels hee, maar photoshop!
                            Ge moet het niet geloven,John.Maar zoals ik net al zei het is wel geweldig wat je er allemaal mee kan.
                            jij hebt het soms over een feather (heb gezocht bij feather,veer...) om je bijgewerkte randen te verzachten.Krijg het verdorie weer niet gevonden.Welke tool is dit en hoe stel je dat in? (Photoshop 7).
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #15
                              Zo ben ik ook op zoek naar die feather waar John soms naar verwijst
                              als je in het horizontaal balkje bovenaan kijkt (die met file-edit- image-layer-select-filter...) 'k weet niet goed hoe dat in de nederlandstalige versie van photoshop is, maar die is het, op select klikt, ga je feather zien staan.

                              of als je Alt+Ctrl+D doet, verschijnt er een schermpje waar je een aantal pixels kunt ingeven om de randjes van je "wormpjesselectie" te verzachten" het aantal pixels hangt af van de resolutie van het beeld waarop je aan het werken bent. als je vb op 300dpi zit voor afprinten van je foto, ga je natuurlijk meer pixels moeten ingeven dan als je vb een fotootje bewerkt aan 72 dpi voor je monitor. het is ook eens interessant om in het select-menu (in het balkje bovenaan) te kijken wat voor mogelijkheden daar ineens allemaal tevoorschijn komen om je selectie aan te passen. beetje oefenen hee

                              Comment

                              Working...
                              X