Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

streep in PS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • streep in PS

    wie o wie kanmij helpen om de streep te maken die tussen de teksten zit??? Ben bezig met een foto endaar moet zo'n streep tussen komen...
    wie kan mij aub helpen????




    weet niet of die link zo te zien is hoor. maar voor de duidelijkheid de streep is te zien in het forum macro en dan de topic lady in purple.....

    alvast bedankt
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: streep in PS

    De lijn zelf kan je mooi horizontaal trekken door de shift ingedrukt te houden.
    En dan is het volgens mij een kwestie om wat met de blending options te spelen van die laag...

    Comment


    • #3
      Re: streep in PS

      oooke bedankt voor de tip.
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

      Comment


      • #4
        Re: streep in PS

        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
        De lijn zelf kan je mooi horizontaal trekken door de shift ingedrukt te houden.
        En dan is het volgens mij een kwestie om wat met de blending options te spelen van die laag...
        Welke tool moet ik dan selecteren???? voor die streep te maken?
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #5
          Re: streep in PS

          gebruik het penseeltje en de shift ingedrukt houden en zou moeten lukken

          Comment


          • #6
            Re: streep in PS

            volg de volgende stapjes:

            1) selecteer de lijn tool (druk U)
            2) maak u lijntje (slepen met muis - shift inhouden om mooi horizontale lijn te hebben

            3) add een layer aan de shape (de lijn) (klik op vierkantje met bolletje in, in de layer kader)

            4) selecteer de 'gradient tool' (druk G) en kies de layer die van zwart naar wit en terug naar zwart gaat (reflected gradient - bovenaan) en klik bovenaan op 'reverse'.

            5) alt-klik op de mask van de shape (om enkel de mask te zien) en sleep in het midden met shift ingedrukt

            6) klik terug op de foto en klaar is kees

            [sorry als ik het te uitgebreid heb uitgelegd, weet je kennis van PS niet]
            er zijn, zoals altijd met photoshop, vele mogelijkheden om dit effectje te krijgen

            succes !
            Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
            My travel photography site

            Comment


            • #7
              Re: streep in PS

              BEDANKT ALLEN......... BEN ERUIT NU..KOSTE MIJ BLOED ZWEET EN TRANEN.. MAAR KAN HET NU
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

              Comment


              • #8
                Re: streep in PS

                Misschien mosterd na de maaltijd, maar je had de maker toch ook kunnen mailen.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: streep in PS

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  Misschien mosterd na de maaltijd, maar je had de maker toch ook kunnen mailen.

                  had ik gedaan.......en gezien de tijd die ik had en geen mail terug kreeg deed ik het op deze wijze....vandaar....

                  ps van de maker heb ik inmiddels wel mail......
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: streep in PS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                    volg de volgende stapjes:

                    1) selecteer de lijn tool (druk U)
                    2) maak u lijntje (slepen met muis - shift inhouden om mooi horizontale lijn te hebben

                    3) add een layer aan de shape (de lijn) (klik op vierkantje met bolletje in, in de layer kader)

                    4) selecteer de 'gradient tool' (druk G) en kies de layer die van zwart naar wit en terug naar zwart gaat (reflected gradient - bovenaan) en klik bovenaan op 'reverse'.

                    5) alt-klik op de mask van de shape (om enkel de mask te zien) en sleep in het midden met shift ingedrukt

                    6) klik terug op de foto en klaar is kees

                    [sorry als ik het te uitgebreid heb uitgelegd, weet je kennis van PS niet]
                    er zijn, zoals altijd met photoshop, vele mogelijkheden om dit effectje te krijgen

                    succes !
                    Het kan veel makkelijker:

                    neem de pencil tool met 1px en teken een lijn met shift ingedrukt om een rechte lijn te krijgen. Vervolgens met de eraser tool op soft round met een radius van 300px de eindjes van de lijn "aantippen". Een grotere of kleinere radius kan ook. Hoe groter de radius, hoe geleidelijker de lijn vervaagd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: streep in PS

                      Dank U !!!!
                      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                      Comment


                      • #12
                        Re: streep in PS

                        geen probleem

                        Comment

                        Working...
                        X