Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW in Photoshop Elements 4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW in Photoshop Elements 4

Vandaag voor de eerste keer RAW geschoten met D200.
    Aangewende lektuur: Het beste van PSE4 van Scott Kelby.
    Ik selecteer in het menu Bestand van de Editor de optie Openen.
    Ik blader naar het gewenste RAW-bestand, en klik op openen. EN....niks!
    Wel de melding: Kan 'C:\Documents and Settings\user\Mijn Documenten\Adobe\Foto!s Digitale Camera\DSC_1934.NEF' niet openen omdat dit het verkeerde bestandstype is.
    Bij bestandstype heb ik diverse mogelijkheden van bestandstypen aangeklikt, zoals: * Alle bestandsindelingen
    * Camera RAW(*NEF)
    * Photoshop RAW
    En nog steeds niks.
    Via Mijn afbeeldingen zie ik ook wel de foto's in het klein, maar ik kan ze niet openen. Daar komt de melding dat ik in configuratiescherm-Mapopties iets moet veranderen.Maar ik kom er echter niet uit wat juist moet gedaan worden.
    Ik vind het echter wel eigenaardig dat in het handboek van PSE4 er nergens melding wordt gemaakt van RAW afbeeldingen en hoe ermee moet gewerkt worden.
    Alle hulp van harte welkom!

Re: RAW in Photoshop Elements 4

Heb je de RAW plugin ook geinstalleerd!!

Ik weet nu niet zeker of ie werkt met elements 4,ik denk het wel.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Raw foto's rechtstreeks openen in een photoshop versie lager dan Cs2 gaat niet. Je moet met de bij jouw camera bijgeleverde Raw-software eerst de foto omzetten naar een door photoshop elements 4 herkend bestand.....tiff,jpeg.....
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Waar vind ik die RAW plug in?

Comment

Ik begrijp hier toch iets niet??.
          Wanneer ik met mijn Nikon D70s of D200 opnamen maak in RAW en deze wegschrijf naar "mijn afbeeldingen", dan krijg ik voor iedere opname een pictogram zonder beeld. Wanneer ik nu een pictogram 1x aanklik (selecteer) en dan naar bestand ga en daar "Openen met" aanklik krijg ik een keuzemenu, daar staat ook Photoshop Elements 4 in, ik klik dit aan en mijn foto wordt wel geopend in Photoshop E 4 waar ik deze kan bewerken, nadien in bestand kiezen voor "opslaan als" en daar kan ik dan kiezen waar en hoe ik mijn bewerkte foto kan opslaan, In Jepgg, in DNG, of in Tiff, er zijn heel wat keuze's.
          RAW openen in Photoshop Elements 4 gaat bij mij dus wel, of zie ik hier in mijn uitleg iets over het hoofd.

Broken-wing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
            Waar vind ik die RAW plug in?
            Bij Adobe... start hier

Comment

Ik heb onlangs Elements 4 geïnstalleerd, en kan zonder probleem NEF's openen en bewerken. Ik kan mij wel niet meer herinneren wat ik tijdens de installatie allemaal aangevinkt heb en wat er precies gebeurd is...

Comment

In het boek "Het beste van Photoshop Elemenst 4" van Scott Kelby staat vanaf Blz. 21 tot 32 uitleg van RAW opnamen openen en bewerken.
                De twee manieren om RAW fotos te openen op Blz. 22 werken bij mij beiden zeer goed dat heb ik zojuist nog getest.

Broken-wing

Comment

Broken Wing: Uw oplossing: Aanklikken, naar Bestand en dan " openen met "keuze PSE4", geeft bij mij ook geen resultaat. Ik blijf dezelfde opmerking krijgen zoals vermeld in mijn eerste topic.En beide oplossingen vermeld op blz 22 in het boek van Scott Kelby leveren ook dezelfde opmerking op.
                  Joost: Ik lees op uw verwijzing naar de site van Adobe dat die Photoshop Camera Raw plug-in enkel voor PS 2.3 en hoger is, en niet voor Elements 4?
                  Nog oplossingen?
                  Alvast aan allen bedankt.

Comment

De raad van Joost nogmaals opgevolgd, en de link naar Adobe nog eens goed gelezen. En ja,daar lag de oplossing!
                    De oude plug-in die op mijn pc stond onder ProgramFiles-Adobe-PSE4-Plugin-File Format stond moest vervangen worden door een nieuwe versie die men vind op de site van Adobe. Ik veronderstel dat de oude plug-in de D200 nog niet herkende, en de nieuwe wel. In ieder geval het werkt!!!
                    Hartelijke dank!

Comment

Working...
                    X