Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luchten importeren in Photoshop 2021

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • luchten importeren in Photoshop 2021

    Ik heb net de nieuwe photoshop 2021 geïnstalleerd.
    Een nieuwigheid is het vervangen van de lucht.
    Hoe kan je nu zelf luchten importeren van bvb wolkenmassa's die je zelf hebt gefotografeerd?

  • #2
    Re: luchten importeren in Photoshop 2021

    Kan je daar niet zoals bij Luminar foto's vanuit een andere map (waarin je "luchtfoto"s" bewaart) importeren?
    Daar zal zeker wel een simpele oplossing voor zijn, maar ik werk zelf niet met Photoshop (wel met Elements, maar daar gebruik ik dan Luminar als plugin) en daarom kan ik niet uitleggen hoe je dat in Photoshop kan doen.
    Maar er zullen hier wel een paar Photoshop experten zijn die dat wel weten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: luchten importeren in Photoshop 2021

      Hallo,

      Gewoon op het +'je klikken onderaan bij de luchten ...
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: luchten importeren in Photoshop 2021

        Ik heb daar voorbeelden van gezien en ik moet zeggen dat de resultaten indrukwekkend zijn. En je moet er niet veel voor doen.

        Op het + icoon klikken maar je kan maar 1 foto per keer toevoegen, dus niet een ganse map.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: luchten importeren in Photoshop 2021

          Het is inderdaad een nieuw 'filter' of hoe moet je het noemen....en het werkt heel goed. Ook eigen luchten, geen probleem !!! Plus de mogelijkheden om die lucht nog te bewerken nadien...dit zal gebruikt worden !
          Hopelijk gaan Photoshop en Luminar mekaar naar de kroon steken, we kunnen er als fotoliefhebber alleen maar goed mee zijn, toch ?

          Comment


          • #6
            Re: luchten importeren in Photoshop 2021

            Waarschijnlijk "domme vraag", maar ik heb net m’n Photoshop nog een update gegeven, en ik blijf de oude versie houden, niet de 2021 ... graag een tip.
            André
            André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

            Comment


            • #7
              Re: luchten importeren in Photoshop 2021

              Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
              Waarschijnlijk "domme vraag", maar ik heb net m’n Photoshop nog een update gegeven, en ik blijf de oude versie houden, niet de 2021 ... graag een tip.
              André
              Al eens gehoord, die ervaring. Vraag: welk platform (Mac of PC/Windows), welke versie van OS? Bij de andere persoon waar ik aan denk, kan -omwille van de leeftijd van de computer- het OS niet verder geüpdatet worden. Klik

              Je blijft wel betalen, met zo'n abo-systeem.
              Last edited by LesC; 20 november 2020, 22:40.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                PC i7 oudere versie, redelijk recente videocard, kan het daar aan liggen ?
                André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                Comment


                • #9
                  Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                  Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
                  PC i7 oudere versie, redelijk recente videocard, kan het daar aan liggen ?
                  Les vraagt welk Operating System (OS) er op je Pc draait, Windows 10 of een Mac OS?
                  Omdat je spreekt van een Pc denk ik eerder aan Windows want iemand die een Mac heeft spreekt nooit over een Pc.
                  Het kan niet aan uw processor noch aan uw OS liggen als Windows 10 draait.
                  Wat je eventueel wel kunt nagaan of uw VGA kaart (video kaart dus) de laatste drivers heeft.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                    Tijdens update is er waarschijnlijk de vraag geweest om de oudere versie te verwijderen.
                    Indien hier nee op geantwoord is blijft de oude versie actief. De nieuwe versie is wel geïnstalleerd en je kunt deze starten
                    via het Windows Icoon (links onder) te drukken en dan naar beneden scrollen tot je Photoshop2021 vindt.
                    Als je hier op drukt zal de nieuwe versie starten.
                    Je kunt vandaaruit het 2021 icoon verslepen naar je werkblad.
                    www.polartha.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                      Intussen opgelost, bedankt allemaal voor het meedenken 👍
                      André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                      Comment


                      • #12
                        Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                        En mogen die "meedenkers" ook weten hoe je dat hebt opgelost?
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                          Wel ... euh ... als je't écht wil weten ... ik was ervan uitgegaan dat het om een gewone update zou gaan. De snelkoppeling op m’n bureaublad bleef me dus telkens naar de "oude" PS 2020 sturen ... kwam ik er later achter dat er daarnaast ook een gans nieuwe PS 2021 op m’n PC staat. Voor zover ik me kan herinneren heeft Adobe me bij de installatie van de nieuwe versie nooit voorgesteld om de oude te verwijderen ...
                          Maar "Polartha" had dus wel gelijk.
                          Nu mag iedereen me hééél efkes uitlachen 😏😏
                          Last edited by Andaluz; 22 november 2020, 09:02.
                          André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                          Comment


                          • #14
                            Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                            Wel, dit is ook mij overkomen.
                            Je bent blijkbaar niet de enige die hier over gekeken heeft.
                            Ook op mijn iMac bleef de oude snelkoppeling gewoon staan en verwees naar de vorige versie.
                            Lachen mag..... het maakte je vrolijk en dat is meegenomen in deze corona-tijden.
                            Straatfotograaf in Antwerpen

                            Comment


                            • #15
                              Re: luchten importeren in Photoshop 2021

                              Nu, ik heb sinds Catalina (MacOS 10.15.7) m’n laatste pre-abo versie van Photoshop, CS6, van m’n Mac moeten verwijderen, wegens niet meer compatibel, maar daarvoor had ik CS4, CS5 en CS6 ‘broederlijk’ naast elkaar staan. Een nieuwe upgrade heeft nooit een oude overschreven. Zo was dat bij Adobe (ook bij Lightroom trouwens), maar evengoed bij ON1, DxO of Luminar (Skylum). Wat je in je Dock plaatst, komt inderdaad overeen met wat bij Windows een snelkoppeling heet, maar kun je aanpassen naar believen.
                              Maar het verdient aanbeveling om in je Programma’s folder te gaan snuisteren, en daar op te kuisen, indien nodig. Daarvoor kun je bij Mac het Go menu van de Finder gebruiken, maar ik werk liever met harde schijven die zichtbaar zijn, en met vensters die me via harde schijf naar de programma’s folder brengen, waar ik dan een en ander kan terugvinden. Ik heb niet graag dat alles, om het voor de gebruiker makkelijker te maken, weggestopt wordt, zoals dat bv bij iOS (het operating system van iPhone en iPad) het geval is.
                              Ik werk dan ook al met Macintosh sinds 1987, en wil dat ook zo houden.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X