Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard luchten importeren in Photoshop 2021

Ik heb net de nieuwe photoshop 2021 geïnstalleerd.
    Een nieuwigheid is het vervangen van de lucht.
    Hoe kan je nu zelf luchten importeren van bvb wolkenmassa's die je zelf hebt gefotografeerd?

Standaard Re: luchten importeren in Photoshop 2021

Kan je daar niet zoals bij Luminar foto's vanuit een andere map (waarin je "luchtfoto"s" bewaart) importeren?
    Daar zal zeker wel een simpele oplossing voor zijn, maar ik werk zelf niet met Photoshop (wel met Elements, maar daar gebruik ik dan Luminar als plugin) en daarom kan ik niet uitleggen hoe je dat in Photoshop kan doen.
    Maar er zullen hier wel een paar Photoshop experten zijn die dat wel weten.

Hallo,

Gewoon op het +'je klikken onderaan bij de luchten ...
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Ik heb daar voorbeelden van gezien en ik moet zeggen dat de resultaten indrukwekkend zijn. En je moet er niet veel voor doen.

Op het + icoon klikken maar je kan maar 1 foto per keer toevoegen, dus niet een ganse map.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Het is inderdaad een nieuw 'filter' of hoe moet je het noemen....en het werkt heel goed. Ook eigen luchten, geen probleem !!! Plus de mogelijkheden om die lucht nog te bewerken nadien...dit zal gebruikt worden !
    Hopelijk gaan Photoshop en Luminar mekaar naar de kroon steken, we kunnen er als fotoliefhebber alleen maar goed mee zijn, toch ?

Waarschijnlijk "domme vraag", maar ik heb net m’n Photoshop nog een update gegeven, en ik blijf de oude versie houden, niet de 2021 ... graag een tip.
    André

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
    Waarschijnlijk "domme vraag", maar ik heb net m’n Photoshop nog een update gegeven, en ik blijf de oude versie houden, niet de 2021 ... graag een tip.
    André
    Al eens gehoord, die ervaring. Vraag: welk platform (Mac of PC/Windows), welke versie van OS? Bij de andere persoon waar ik aan denk, kan -omwille van de leeftijd van de computer- het OS niet verder geüpdatet worden. Klik

Je blijft wel betalen, met zo'n abo-systeem.
    Laatst gewijzigd door LesC; 20 november 2020 om 23:40
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.2)

PC i7 oudere versie, redelijk recente videocard, kan het daar aan liggen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
    PC i7 oudere versie, redelijk recente videocard, kan het daar aan liggen ?
    Les vraagt welk Operating System (OS) er op je Pc draait, Windows 10 of een Mac OS?
    Omdat je spreekt van een Pc denk ik eerder aan Windows want iemand die een Mac heeft spreekt nooit over een Pc.
    Het kan niet aan uw processor noch aan uw OS liggen als Windows 10 draait.
    Wat je eventueel wel kunt nagaan of uw VGA kaart (video kaart dus) de laatste drivers heeft.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Tijdens update is er waarschijnlijk de vraag geweest om de oudere versie te verwijderen.
    Indien hier nee op geantwoord is blijft de oude versie actief. De nieuwe versie is wel geïnstalleerd en je kunt deze starten
    via het Windows Icoon (links onder) te drukken en dan naar beneden scrollen tot je Photoshop2021 vindt.
    Als je hier op drukt zal de nieuwe versie starten.
    Je kunt vandaaruit het 2021 icoon verslepen naar je werkblad.

Intussen opgelost, bedankt allemaal voor het meedenken 👍

En mogen die "meedenkers" ook weten hoe je dat hebt opgelost?
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Wel ... euh ... als je't écht wil weten ... ik was ervan uitgegaan dat het om een gewone update zou gaan. De snelkoppeling op m’n bureaublad bleef me dus telkens naar de "oude" PS 2020 sturen ... kwam ik er later achter dat er daarnaast ook een gans nieuwe PS 2021 op m’n PC staat. Voor zover ik me kan herinneren heeft Adobe me bij de installatie van de nieuwe versie nooit voorgesteld om de oude te verwijderen ...
    Maar "Polartha" had dus wel gelijk.
    Nu mag iedereen me hééél efkes uitlachen 😏😏
    Laatst gewijzigd door Andaluz; 22 november 2020 om 10:02

Wel, dit is ook mij overkomen.
    Je bent blijkbaar niet de enige die hier over gekeken heeft.
    Ook op mijn iMac bleef de oude snelkoppeling gewoon staan en verwees naar de vorige versie.
    Lachen mag..... het maakte je vrolijk en dat is meegenomen in deze corona-tijden.
    Fuji X100V

Nu, ik heb sinds Catalina (MacOS 10.15.7) m’n laatste pre-abo versie van Photoshop, CS6, van m’n Mac moeten verwijderen, wegens niet meer compatibel, maar daarvoor had ik CS4, CS5 en CS6 ‘broederlijk’ naast elkaar staan. Een nieuwe upgrade heeft nooit een oude overschreven. Zo was dat bij Adobe (ook bij Lightroom trouwens), maar evengoed bij ON1, DxO of Luminar (Skylum). Wat je in je Dock plaatst, komt inderdaad overeen met wat bij Windows een snelkoppeling heet, maar kun je aanpassen naar believen.
    Maar het verdient aanbeveling om in je Programma’s folder te gaan snuisteren, en daar op te kuisen, indien nodig. Daarvoor kun je bij Mac het Go menu van de Finder gebruiken, maar ik werk liever met harde schijven die zichtbaar zijn, en met vensters die me via harde schijf naar de programma’s folder brengen, waar ik dan een en ander kan terugvinden. Ik heb niet graag dat alles, om het voor de gebruiker makkelijker te maken, weggestopt wordt, zoals dat bv bij iOS (het operating system van iPhone en iPad) het geval is.
    Ik werk dan ook al met Macintosh sinds 1987, en wil dat ook zo houden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.2)

Ik heb al Windows sinds de oerversie 1.0, als opvolger van mijne goeie ouwe Commodore 64 😄, en nooit spijt van gehad.
    Ik gun beide systemen alle succes !
    Maar, om het af te ronden, ja, je kan dus wel degelijk zelf luchten importeren in PS 2021 ... anders zou binnenkort iedereen dezelfde luchten achter z'n foto's hebben zitten hé 😉.

Bij het melden van een bepaald probleem is het belangrijk de nodige achtergrondinformatie mee te geven. Precies die gegevens ontbraken bij jouw eerste vraag; en eigenlijk was jouw vraag een 'inpikken op' een vraag van iemand anders (topic starter = lucvr).
    Maar eind goed is al goed, zeker?

Hier eentje bewerkt/toegevoegd/vullen met een bijgeleverde lucht.

Kan men in luminar eigen "luchtfoto's" importeren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertone Bekijk bericht
    Kan men in luminar eigen "luchtfoto's" importeren?
    Ja, want het gaat uiteindelijk om jpg-bestanden. Ik heb het zelf even geprobeerd met eentje te kiezen uit een folder. Het is wat omslachtig, maar het gaat in Luminar 4:

Bedankt voor de uitleg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertone Bekijk bericht
    Bedankt voor de uitleg.
    Graag gedaan. Bovenaan staat er nog een 'knop', nl. Show Custom Skies. Die leidt bij mij op Mac naar:
    HardeSchijfNaam/Gebruikers/MijnGebruikersNaam/Library/Group Containers/FolderMetCodeNaam/Skies/Custom (die bij mij leeg is).
    Als ik de luchten die ik elders bewaar daar zou steken, zou ik ze wellicht sneller kunnen laden als ik de eerstgenoemde knop (Load Custom Sky Image...) zou gebruiken. Preferences laat helaas niet toe naar een andere folder te linken.

Soortgelijke discussies

1. Photoshop 2021 & Neat Image
    Door Sieg in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 24 oktober 2020, 08:27
  2. [ Canon ] Canon EF 24-70mm f/4L IS USM [in garantie tot 20 jan 2021]
    Door mrdc in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21 december 2019, 20:12
  3. [ Canon ] CANON EF 24-70 2,8L MKII (garantie t/m 11/04/2021)
    Door Phote4you in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 december 2019, 21:30
  4. [ Canon ] Eos 80D - 4000 clicks - garantie 12/2021-VERKOCHT
    Door Charlie86 in forum Aangeboden
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 6 oktober 2017, 19:10
  5. luchten ....
    Door spikkesenior in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 31 augustus 2010, 07:34

Regels voor berichten