Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom classic ellende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom classic ellende

    Ik heb sinds kort een abonnement op adobe LR en PS genomen nadat ik jaren LR 6 gebruikt heb, ondervind ik niets dan problemen met d nieuwe LRclassic

    - Na enkele uren zoet geweest te zijn met een nieuwe catalogus aan te maken van mijn archief werkte het bestand niet meer, " bestand is beschadigd, herstel" dat herstellen lukte dus niet, volgende dag zelfde fout, tot 3x toe !! opgezocht op Adobe help, installeer een vorige versie,
    -heb ik dus gedaan maar nu !
    Als ik foto's importeer ontbreken er telkens enkele foto's ( geen andere indeling van de foto ) ik kan ook achteraf ze niet meer bijvoegen want LR vindt ze niet meer, ze zijn nochtans op dezelfde plek nog aanwezig !

    Mijn computer is gloednieuw,

    Intel i7 10700F
    16 Gb ddr4 geheugen
    1 Tb SSD
    MSI Geforce GTX 1050 4 Gb
    Windows 10 Home

    Mijn bestanden staan op een SSD externe schijf

  • #2
    Re: Lightroom classic ellende

    GPU uit of aan in LR?

    zijn alle drivers up-to-date? - Geforce GTX 1050 4 Gb en ook die van Inetel -

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom classic ellende

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      GPU uit of aan in LR?

      zijn alle drivers up-to-date? - Geforce GTX 1050 4 Gb en ook die van Inetel -
      Waar vind ik GPU in LR wat moet aan of uit ?

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom classic ellende

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        GPU uit of aan in LR?

        zijn alle drivers up-to-date? - Geforce GTX 1050 4 Gb en ook die van Inetel -
        PC is een maand oud, zou toch denken dat de drivers up-to-date zijn

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom classic ellende

          Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
          PC is een maand oud, zou toch denken dat de drivers up-to-date zijn
          Kan het probleem bij de externe harde schijf liggen ?
          Is een LaCie USB-C 4gig

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom classic ellende

            PC is een maand oud, zou toch denken dat de drivers up-to-date zijn
            Er zijn tijden dat er wat dat betreft heel wat over de schutting komt...

            LR:
            GPU zit onder menu Bewerken -> Voorkeuren (CTRL+,) en dat tab prestaties

            Ik heb deze op aangepast gezet en beide vinkjes aan, dat selecteert dan bij mij de geforce, maar kijk eerst het gedrag van LR als je hier dus Uit kiest

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom classic ellende

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              PC is een maand oud, zou toch denken dat de drivers up-to-date zijn
              Er zijn tijden dat er wat dat betreft heel wat over de schutting komt...

              LR:
              GPU zit onder menu Bewerken -> Voorkeuren (CTRL+,) en dat tab prestaties

              Ik heb deze op aangepast gezet en beide vinkjes aan, dat selecteert dan bij mij de geforce, maar kijk eerst het gedrag van LR als je hier dus Uit kiest
              zo staat het nu ingesteld

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom classic ellende

                Tja, het is nu de vraag wat LR er van vind als je deze uit zet... als dat goed gaat dan weet je dat het in de drivers van de video-kaart zit.

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom classic ellende

                  Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  Tja, het is nu de vraag wat LR er van vind als je deze uit zet... als dat goed gaat dan weet je dat het in de drivers van de video-kaart zit.
                  Ik denk dat de oorzaak bij mijn externe harde schijf ligt, als ik een nieuwe catalogus maak en foto's vanaf mijn interne harde schijf importeer dan ondervind ik geen problemen ! Zou ik dat kunnen oplossen ? Ik de harde schijf van 4 gig speciaal gekocht om mijn foto's te bewaren, het is een SSD, mij interne SSD schijf is slechts 1 gig. Of laat ik beter een harde schijf intern bij plaatsen ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom classic ellende

                    intern bij plaatsen
                    vraag me af of dat wel kan...

                    Ik snap dan even niet waarop het hapert met die externe SSD.... heb je toevallig wat gedaan met de bijgeleverde software van de LaCie?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom classic ellende

                      Heb niets anders gedaan dan aangesloten, geen software gebruikt, maar ook niet terug geformatteerd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lightroom classic ellende

                        Werkte je LR6 op de nieuwe PC en de externe schijf of heb je meteen Classic erop gezet ?

                        Als er foto's niet teruggevonden worden ligt dat gewoonlijk aan de plaats op de schijf.
                        Als je die verplaatst en dus de drive path verandert moet je dat vanuit LR aanpassen. Dat is nogal een gedoe per directory, ik heb nooit gevonden hoe je een hele drive letter ineens aanpast.
                        Het is plausibel dat bij een upgrade van de catalog er foto's verloren gaan als ondertussen de plaats veranderd is.
                        Misschien wordt er daarom gesuggereerd van terug te gaan naar je oude versie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lightroom classic ellende

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Werkte je LR6 op de nieuwe PC en de externe schijf of heb je meteen Classic erop gezet ?

                          Als er foto's niet teruggevonden worden ligt dat gewoonlijk aan de plaats op de schijf.
                          Als je die verplaatst en dus de drive path verandert moet je dat vanuit LR aanpassen. Dat is nogal een gedoe per directory, ik heb nooit gevonden hoe je een hele drive letter ineens aanpast.
                          Het is plausibel dat bij een upgrade van de catalog er foto's verloren gaan als ondertussen de plaats veranderd is.
                          Misschien wordt er daarom gesuggereerd van terug te gaan naar je oude versie.
                          Geen foto's verplaatst

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lightroom classic ellende

                            Probleem doet zich nu ook voor bij catalogus vanop de harde schijf, DUS TOCH GEEN FOUT BIJ DE EXTERNE HARDE SCHIJF

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lightroom classic ellende

                              denk dat ik het gevonden heb, sommige bestanden zijn groter dan 5 GB !
                              Wat stel ik best in ?

                              Comment

                              Working...
                              X