Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

    Voor de zoveelste keer heeft Photoshop opnieuw een eerder drastische (vervelende) wijziging doorgevoerd.
    Als je foto's hebt bewerkt en je wilt die opslaan in jpg dan kan dat niet meer rechtstreeks, jpg staat niet meer in de optionele extensies
    Enkel Tiff, PSD, jpg 2000 (jpg 2000 heeft dan misschien een betere compressie maar niet alle browser ondersteunen dit formaat)(nog niet)
    Vraag is waarom jpg er meteen uitgooien.
    Kopie opslaan in jpg kan wel , maar dan staat er bij uw foto"kopie"
    Wil je toch in jpg , dan moet je eerst de modus omzetten naar 8bit
    Hetzelfde als je meerdere lagen hebt open staan, moet je eerst 1 laag maken.
    Wel vervelend, zijn een heleboel handelingen bij , vooraleer je een foto kan opslaan.
    Ga je via "snel exporteren als jpg" dan hangt er geen kleurprofiel aan de foto, wat ook heel vervelend is .
    Vroeger werden de lagen aut. verenigd, en opslaan in jpg was geen probleem.
    Ik heb ondertussen een handeling gemaakt die hetzelfde doet, maar ik begrijp niet wat het voordeel is om dit nu te wijzigen, alleen meer werk
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

    Bedijk deze film in verband met jpeg.


    De mei update van Photoshop was eigenlijk beter in april uitgekomen. Op 1 april, meer bepaald… Want… er zit een nieuwe feature in die heel wat gebruikers van het eerste uur niet zullen weten… tot ze hem nodig hebben… en dan dreig je er heel lang naar te moeten zoeken. Om dat te vermijden, toon ik he
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

    Comment


    • #3
      Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

      Heb daarstraks een soortgelijke link gepost op FB, maar dan van MattK


      Zelf heb ik niks meer met Adobe te maken, maar voor diegenen die naar CC zijn overgestapt...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

        Vind dit persoonlijke een goede verbetering
        Op deze manier kan je nooit meer per ongeluk uw PSD kwijt raken door op te slaan als Jpeg
        Maar het is inderdaad even zoeken al geeft PS zelf al als tip "opslaan als kopie"

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

          Persoonlijk heb ik al lang geleden een Action aangemaakt. Het bestand wordt als JPEG 8bits en sRGB opgeslagen. Ik heb deze Action op een toetsencombinatie toegewezen (Ctrl+F2).

          Comment


          • #6
            Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

            Eerst de verschillende lagen samenvoegen, en dan lukt dadelijk opslaan als jpg wel ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

              Idd.
              Net even bekeken.
              Je moet nu via de weg "export as..."
              Kan je alle mogelijkheden in aanvinken zoals je wil. Kan prima vanuit een werkstuk met lagen. 16 bit als bron is geen probleem. Profiel kan je imbedden ook.
              Maar sowieso volg ik deze weg nooit.
              Ik werk altijd onderliggend met een post productie raw manager zoals Lightroom of Corel Aftershot.
              Die laatste programmas zijn beter in batch exporteren.

              Comment


              • #8
                Re: Kan niet in Jpg opslaan met nwe versie Photoshop CC 2021

                D'er is weer een PS update met daarin: de triomfantelijke terugkeer van Save As...
                Voor diegenen die nog met Adobe werken: https://mattk.com/adobe-listened-the...ve-as-is-back/
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X