Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In Batch PSD omzetten naar JPG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In Batch PSD omzetten naar JPG

    Waar of hoe kan ik automatisch alle PSD bestanden in een map omzetten naar JPG? Ik weet dat het in Elements 2 te doen was, maar in CS kan ik het niet vinden.


    Rudi

  • #2
    Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

    awel, ge maakt een action aan die de omzetting naar uw keuze doet, maar de voorlaatste stap is "save as" en je bewaart de foto in een ANDERE folder met de gewenste compressie. De laatste stap in de action is het sluiten van de foto. Hierna kan je in batch via deze action een hele dir laten converteren naar een andere dir.

    vergeet niet dat als je de foto's op het web wilt tonen dat je de foto's moet converteren naar sRGB (indien je aRGB of iets anders zou gebruiken) en de foto's op 72dpi zetten als je de puntjes op de "i" wilt zetten. een gewone "save for web" zal je foto dus niet omzetten naar sRGB en de dpi ook niet herschalen naar 72dpi

    Comment


    • #3
      Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

      die "ACTION" aanmaken waar vind ik dat ???

      Comment


      • #4
        Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

        Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        en de foto's op 72dpi zetten als je de puntjes op de "i" wilt zetten. een gewone "save for web" zal je foto dus niet omzetten naar sRGB en de dpi ook niet herschalen naar 72dpi
        'Save for web' zet (absurd maar waar) nu juist wel om naar 72 dpi. Waarom zou je trouwens de afbeelding in 72 dpi moeten zetten? Er zouden hier boetes voor deze napraterij moeten worden uitgedeeld.
        Last edited by Leonidas; 22 februari 2006, 12:15.

        Comment


        • #5
          Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudike
          die "ACTION" aanmaken waar vind ik dat ???
          Onder 'Actions'. Kijk anders eerst eens bij 'Help'.

          Comment


          • #6
            Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
            'Waarom zou je trouwens de afbeelding in 72 dpi moeten zetten? Er zouden hier boetes voor deze napraterij moeten worden uitgedeeld.
            wel, ik weet dat de meeste browsers zich geen jota aantrekken van de dpi .. enkel van het effectief aantal pixels .. maar heel eigenaardig als ik 1000 verschillende foto's in batch omzet naar jpg, met dezelfde compressie, zelfde aantal pixels maar de eerste 500 @ 300 dpi en de tweede 500 @ 72 dpi, dan is het gezamelijk aantal MB van de eerste 500 groter dan het gezamelijk aantal MB van de tweede serie.

            per foto zal het verschil niet overdreven groot zijn, maar je spaart "gratis" uit op bandbreedte als je systematisch 72 dpi gebruikt

            Comment


            • #7
              Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudike
              die "ACTION" aanmaken waar vind ik dat ???
              in het actions palette, het symbooltje onderaan, net naast het vuilbakje rechts dient om een nieuwe action aan te maken. dan klik je op de rode record knop, je doet de bewerkingen die je op de hele folder wenst, en klikt op het vierkante stop icoontje als je gedaan hebt. peace of cake

              Comment


              • #8
                Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                Sorry, ik werk met een Nederlands tailge versie en daar is nergens spraken van ACTION, alsook niet van ACTIONPALETTE,
                doch in een van mijn paletten staat een symbool van een fototoestel
                een nieuwe opname maken

                Kan dit het gezochte zijn ?

                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  wel, ik weet dat de meeste browsers zich geen jota aantrekken van de dpi .. enkel van het effectief aantal pixels .. maar heel eigenaardig als ik 1000 verschillende foto's in batch omzet naar jpg, met dezelfde compressie, zelfde aantal pixels maar de eerste 500 @ 300 dpi en de tweede 500 @ 72 dpi, dan is het gezamelijk aantal MB van de eerste 500 groter dan het gezamelijk aantal MB van de tweede serie.
                  Sorry Visio, maar dat is, als het enige verschil tussen die batches de dpi is, erg grote onzin. Als je heel veel tijd hebt zou je de twee recente 'RAW fotograferen' threads eens moeten lezen. En tot die tijd beloven dat je het niet meer over 72 dpi zult hebben in connectie met foto's op het web.

                  Comment


                  • #10
                    Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudike
                    Kan dit het gezochte zijn ?
                    Nee. Ik zou ook niet weten hoe het in het Nederlands heet maar wat als je Alt-F9 drukt? Dat zou ook bij de Nederlandse versie moeten werken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                      Sorry Visio, maar dat is, als het enige verschil tussen die batches de dpi is, erg grote onzin. Als je heel veel tijd hebt zou je de twee recente 'RAW fotograferen' threads eens moeten lezen. En tot die tijd beloven dat je het niet meer over 72 dpi zult hebben in connectie met foto's op het web.

                      't is nochtans heel simpel het getal "72" neemt minder bytes in beslag in je imagebestand als het getal "300".

                      Probeer ze is als 1 dpi op te slaan, als het over 500 foto's gaat zou je hier nog wat mee kunnen winnen een paar bit per foto wel maar

                      Comment


                      • #12
                        Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST
                        't is nochtans heel simpel het getal "72" neemt minder bytes in beslag in je imagebestand als het getal "300".
                        Leuk geprobeerd, maar helaas. De dpi-waarde wordt opgeslagen in een veld met vaste grootte. Dus het maakt helemaal niet uit wat de waarde is: het veld blijft even groot en dus het bestand ook.
                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST
                        Probeer ze is als 1 dpi op te slaan, als het over 500 foto's gaat zou je hier nog wat mee kunnen winnen een paar bit per foto wel maar
                        Nee, dat maakt dus geen verschil. Trouwens, 'een paar bit per foto' gaat natuurlijk nooit, altijd minimaal 8.
                        Last edited by Leonidas; 22 februari 2006, 14:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                          Leuk geprobeerd, maar helaas. De dpi-waarde wordt opgeslagen in een veld met vaste grootte.
                          't was dan ook een gokje

                          Comment


                          • #14
                            Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                            @JorisFRST:

                            Comment


                            • #15
                              Re: In Batch PSD omzetten naar JPG

                              @Leonidas: Lol

                              Probeer het eens met BDSizer... als het goed is zal het je daarmee moeten lukken om alles om te zetten van PSD naar JPG. Ik heb het zelf niet geprobeerd.

                              Hert

                              Comment

                              Working...
                              X