Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac of pc??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imac of pc??

    Mijn pc is aan vervanging toe. Nu ben ik aan het twijfelen tss een nieuwe pc of een imac. Kan iemand mij vertellen welke de beste is om foto's te bewerken, want dat is toch de hoofdoorzaak.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Imac of pc??

    koop een mac voor grafische toepassingen
    en een pc voor games...
    en gooi die pc na een tijd buiten...

    Nee, hangt ervanaf wat je ervoor over hebt en wat je wil.
    Nu werk ik ook op een oude pc, en zo gauw ik genoeg gespaard heb komt er weer een powerbook oid.
    Heb hier nog een oude iMac (macOS 9.2) staan, doet nog steeds goed wat die toen deed, nooit problemen mee gehad.
    Nu gaat internet op de oude iMac supertraag, dus daarom werk ik op de oude pc.
    Maar problemen dat er hier al zijn voor bij gekomen met die pc!
    Mijn besluit staat vast, de volgende is weer Mac.
    Last edited by a stan; 4 juli 2008, 15:57.
    vriendelijke groeten Stan.

    Comment


    • #3
      Re: Imac of pc??

      Ik heb er ondertussen twee op het bedrijf. De derde wordt volgende week besteld. Voor ons geen pc's meer.
      BD0808BE

      Comment


      • #4
        Re: Imac of pc??

        de tijd dat mac alleen goed is voor grafische "toestanden" is al lang voorbij..

        Mac scoort op alles 1000x beter dan eender welke pc.. behalve games uiteraard. Voor elke pc programma is er minstens 1 beter alternatief. En mac zal alleen maar toenemen in populariteit, zeker met de enorme toename van iPod/iPhone...

        Een macbook pro bv. is niet eens te vergelijken met eender welke pclaptop..

        Dan is er natuurlijk de discussie dat mac veel duurder is... Dat is inderdaad zo als je puur naar de aankoopprijs kijkt. Maar kijk eens wat er bij een mac standaard bijzit...

        Vergelijk bv. eens de standaard iMac, kost iets rond een 1000euro.. vergelijk dat eens met een pc van dezelfde prijs.. zal bijlange niet evenwaardig zijn..

        Anyways.. mac is stukken beter, sneller en daarbovenop het design is ook veel leuker.

        once you go mac, you never go back.
        poof

        Comment


        • #5
          Re: Imac of pc??

          Voor mijn part, gaan voor MAC. Heb zelf MacBook Pro, nooit problemen mee, en wat ook belengrijk is, geen last van virussen (één op 10 jaar, zonder extra virusscanner)

          Comment


          • #6
            Re: Imac of pc??

            Om foto's te bewerken, maakt het geen donder uit PC of Mac. Laat dit duidelijk zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Imac of pc??

              Volgens mij is er nog altijd tonnen meer software voor PC dan Mac, dus meer keuze.
              Iedereen is vrij in zijn keuze natuurlijk, en de één beter dan de ander daar is geen zinnige uitspraak over te doen.

              Comment


              • #8
                Re: Imac of pc??

                Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
                Mijn pc is aan vervanging toe. Nu ben ik aan het twijfelen tss een nieuwe pc of een imac. Kan iemand mij vertellen welke de beste is om foto's te bewerken, want dat is toch de hoofdoorzaak.

                Alvast bedankt.
                Een tip: koop nu met de solden een gewoon pc-tje, en gooi er linux op !
                Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                Comment


                • #9
                  Re: Imac of pc??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                  Volgens mij is er nog altijd tonnen meer software voor PC dan Mac, dus meer keuze.
                  Iedereen is vrij in zijn keuze natuurlijk, en de één beter dan de ander daar is geen zinnige uitspraak over te doen.

                  Wat is goed ,wat is niet goed.....
                  Ieder zijn ding,ik heb liever een Mac,en heb geen TONNEN software nodig.
                  Enkele programmas voor je MAc en je kan bijna alles!
                  Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                  schitterende maltwhisky op de kast

                  Comment


                  • #10
                    Re: Imac of pc??

                    wa een feit is, is dat een PC rommel is waar je niks als problemen mee hebt.

                    En eender welke windows versie is zo lek als een zeef en heb je steeds problemen mee.

                    Dat zijn feiten.. daar valt niet rond te draaien..

                    Wil je doorgaan met die miserie van PC.. go ahead.. wil je verandering en vooral verbetering.. ga naar mac..

                    meer valt er niet te zeggen.
                    poof

                    Comment


                    • #11
                      Re: Imac of pc??

                      Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                      En eender welke windows versie is zo lek als een zeef en heb je steeds problemen mee.
                      Opgepast met zo'n uitspraken, die zouden meer over jou kunnen zeggen dan je wel wil.
                      En voor alle duidleijkheid, Canon Nikon Sony Mac Pc Linux, allemaal goed voor mij, ik sta daar open voor, als jij dat niet bent dan is dat jouw keuze.
                      En laat ons niet vergeten dat we hier op een fotografieforum zitten.
                      Als de TS vraagt of Mac of Pc het beste is om foto's te bewerken dan is daar geen beter antwoord op te geven dan alletwee.
                      Er zouden meer mensen eerst moeten denken over "met welke software bereik ik best wat ik wil bereiken" en er dan de computer voor kopen waar dat best op draait, want het gaat om de resultaten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Imac of pc??

                        Hier draait sedert twee weken terug een iMac een kleine €900,00 . Ik draai hier alle software op.

                        Een eMac staat hier ook en een iBook waar ook alles op draait.
                        geen anti-virus nodig - defragmenteren ook niet doet hij allemaal automatisch. Goed hé.

                        Ieder zijn zin maar ik ben blij dat ik met Mac werk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Imac of pc??

                          Waarom denk je dat ze in de grafische wereld met Mac werken?
                          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Imac of pc??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                            Waarom denk je dat ze in de grafische wereld met Mac werken?
                            Omdat ze geen kaas gegeten hebben van computers ?
                            Dat was enkele jaren geleden zo, maar dat is momenteel al heel anders, velen hebben een gemengd pc-mac netwerk, de laatste tijd is Apple door iPhone wel wat populairder.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Imac of pc??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                              Omdat ze geen kaas gegeten hebben van computers ?
                              Dat was enkele jaren geleden zo, maar dat is momenteel al heel anders, velen hebben een gemengd pc-mac netwerk, de laatste tijd is Apple door iPhone wel wat populairder.
                              Omdat veel grote bedrijven werken met bedrijven die ondersteuning bieden (eds telindus, siemens, ..) en deze apen kopen alles in het groot aan en bieden daarna support. Vandaar dat eds bv. in vele grote bedrijven zit.. Zij bieden de goedkoopste rommel aan aan deze bedrijven + ondersteuning.

                              Uiteraard boycotten ze het mac gebruik wat tot grote problemen zorgt in bv. de drukwereld binnen deze bedrijven die al jaren met mac werkte.

                              om een voorbeeld te geven:

                              Ik werk in de fotografie wereld voor een dergelijk groot bedrijf. En wij zijn daarmee ook verplicht om met **** pc's te werken aangeboden door een bulk IT bedrijf.. om een lang verhaal kort te maken...

                              Ik breng de helft van de tijd mijn macbook pro mee om dingen mee te doen omdat die crap pc's gewoon niet degelijk functioneren.

                              Dit heeft ook niks met persoonlijke smaak te maken.. maar elke mac gebruiker of recente switcher weet gewoon wat een miserie pc is. Na meer dan 10 jaar pc gebruiker te zijn en ongeveer 5 jaar mac gebruiker... heb ik het dan ook niet over 1 of 2 gevalletjes...

                              disclaimer: ik spreek uit persoonlijke ervaringen.. ge moet bij mij uw pcke niet komen verdedigen.. I don't care. Dus nogmaals.. dit is mijn persoonlijke mening. no offence intended.
                              poof

                              Comment

                              Working...
                              X