Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed scherm en deze twee staan nu in promotie bij Eizowinkel.nl.
    Maar ik vraag me af of die goed zijn en welke nu prijs/kwaliteit het beste is.
    Mijn voorkeur gaat toch wat meer uit naar die SX2462w aangezien die een groter scherm heeft, wat toch wel veel aangenamer werken is.
    Ook lijkt die op papier toch beter en nieuwer te zijn dan die ColorEdge.
    Maar is ze dat ook? Want een ColorEdge is toch wel voornamelijk bedoeld voor fotobewerking en grafisch werk, terwijl een FlexScan een meer "gewoon" scherm is, toch

  • #2
    Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

    Niet twijfelen en voor de SX2462w gaan, 1920x1200px en een IPS paneel ... veel beter wordt het niet hé
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Niet twijfelen en voor de SX2462w gaan, 1920x1200px en een IPS paneel ... veel beter wordt het niet hé
      Aangezien er al 62 mensen deze topic bekeken hebben en niet hebben gereageerd, zal ik er van uitgaan dat ze u gelijk geven. Zwijgen is toestemmen.

      Mijn voorkeur gaat toch ook uit naar de SX2462w.

      Op de site van Eizowinkel.nl, kan je het scherm ook samen kopen met een calibrator: De eye one Display 2. Ik heb er momenteel al veel goede reacties over gelezen. Werkt dit goed samen met een Eizo of is een Spyder beter?

      Comment


      • #4
        Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

        Oorspronkelijk geplaatst door JasperVDH Bekijk bericht
        Aangezien er al 62 mensen deze topic bekeken hebben en niet hebben gereageerd, zal ik er van uitgaan dat ze u gelijk geven. ...
        Kan ook zijn dat ze Eizo niet kennen e

        Dat specifiek model heb ik niet, dus kkan er niet over uitspreken. IPS is allesins wat je zoekt voor de betere kleurweergave.

        Heb ander type van Eizo hier en het is allesins geen rommel hoor, mag wel voor de prijs ook heh

        Comment


        • #5
          Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

          Bij de coloredge serie kunt u het scherm zelf (hardwarematig) calibreren
          bij de flexscan-reeks niet. Zelf heb ik eentje uit de Flexscan-serie en ben er heel tevreden over.

          Comment


          • #6
            Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

            Mijn keuze is toch gegaan naar de SX2462w.
            Die 24" is toch wel aangenamer werken.
            Maar bij wat opzoekingswerk over die SX2462w, ben ik de Nec PA241w tegen gekomen.
            Volgens sommige sites zou die beter zijn. (P-Ips paneel, hardwarematige kalibratie)
            Maar is dit ook zo?

            Comment


            • #7
              Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

              Ik zou ook voor een 24 inch monitor willen gaan en ben ook bij Eizo uitgekomen.
              Eigenlijk had ik het S2433W model gezien voor een mooie prijs maar ben nu ook gestoten op deze SX2462W. De CG reeks is wellicht nog beter maar te duur.

              De SX2462W is de duurste en is ook een IPS panel. De S2433W is een PVA panel. Er is wel een prijsverschil van ongeveer 300 euro. Is de SX2462W de betere keus ondanks de hogere prijs?
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

              Comment


              • #8
                Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

                Ik ben dan uiteindelijk voor de SX2462w gegaan en heb daar absoluut geen spijt van.
                De verkoper had mij als calibratiesoftware Eizo Easypix 2 aangeraden, omdat je de Eizo SX-reeksen met Easypix 2 hardwarematig kan calibreren. Wat normaal gezien enkel de dure CG reeksen kunnen.

                MVG

                JasperVDH

                Comment


                • #9
                  Re: Eizo FlexScan SX2462w of Eizo ColorEdge CG223w

                  Hoi,

                  heb zelf ook al enkele jaren een S2411W van Eizo, nog nooit spijt van gehad. Ook qua levensduur prima materiaal, de oudste Eizo die ik heb moet zowat 12 jaar zijn, een LCD natuurlijk, maar hij doet het nog steeds goed.

                  Wordt wel voor andere doeleinden gebruikt nu, niet voor fotobewerking.

                  Succes met je aankoop.
                  BD1766BE

                  Comment

                  Working...
                  X