Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonsondergang

    Gisteren in de vroege avond gemaakt, graag commentaar, en eventueel goede raad.
    Dit is de eerste keer dat ik een zondsondergang probeer.



    1/128 sec
    iso 200
    50 mm
    f 13




    1/200 sec
    Iso 200
    f 50
    f 13

  • #2
    Re: zonsondergang

    voorgrond bij beiden wat te donker, maar indien in RAW geschoten, makkelijk op te waarderen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: zonsondergang

      Bouk,

      bedankt voor je raad. De foto's zijn inderdaad in raw genomen. Ik heb ondertussen via "highlights & shadows" de voorgrond wat helderder gemaakt, en inderdaad dat geeft al een veel beter resultaat.

      Freddy

      Comment


      • #4
        Re: zonsondergang

        Het geeft me een gevoel van "vroeg opstaan" en "berekoud" Brr...proficiat
        Zoals Bouk al zei (en jij ook) even oplichten onderaan...maar toch niet zo vroeg....
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: zonsondergang

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          voorgrond bij beiden wat te donker, maar indien in RAW geschoten, makkelijk op te waarderen.
          grt,bouk.
          Ik volg.
          Gewoon een vraag, met welk toestel is dit getrokken?
          Van Sony bijvoorbeeld weet ik dat je in DRO+ (Dynamic Range Optimize) kunt fotograferen. Dit is een eenvoudige HDR die de schaduwen en hoge lichten van dergelijke foto's een heel stuk kan verbeteren. Ik dacht dat sommige Nikon's ook zo'n functie hadden. Misschien heeft jouw fototoestel ook deze functie?

          Groetjes,

          Siegfried
          *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

          Comment


          • #6
            Re: zonsondergang

            Beide foto's genomen met Canon Eos 450d en sigma 50 mm macrolens f 2,8.
            Die lens is voor mij echt de moeite waard. Niet alleen voor macro, maar ook voor gewone opnames.

            Het was inderdaad berekoud, maar niet vroeg, het was rond 5 uur in de namiddag.

            Freddy

            Comment

            Working...
            X