Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurtoren

    Naam: Watch out for the light
    Locatie: Gatteville Le Phare, Normandië, Frankrijk
    Datum: 8 september 2008 10:49:34
    Extra: Dit is met zijn 75 m hoog, de 2de hoogste vuurtoren van Frankrijk. De bouw ervan duurde vijf jaar (1829-1834). Het licht van de toren schijnt tot 50 km ver.





    Instellingen:
    Exposure: 1/1600 sec
    f / 5.6
    Focus Length: 38 mm (AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED II)
    ISO: 200
    Flash: Did not fire
    Model: NIkon D40

    fotobewerking:

    grijswaarde
    'old photo' via photoshop elements 7
    crop
    Last edited by venerea; 18 februari 2009, 21:53.
    For glory!

  • #2
    Re: Vuurtoren

    'old photo' via photoshop elements 7
    Ik heb nog nooit een oude foto gezien met dergelijke strepen, het doet me eerder aan een tafelkleed denken. Bewerking niet geslaagd dus.
    compositie: eenvoudig maar OK. Goede documentaire foto.

    Comment


    • #3
      Re: Vuurtoren

      voor een "oude" look moet je eens gewoon zoeken in google. ik heb ooit eens iets geprobeerd met een blad papier dat verfrommeld was en waar een tas koffie een ring had nagelaten. Dat moet je dan inscannen en in een layer aanbrengen.
      Zoiets staat ook ergens in google, probeer daar eens mee. Ik denk dat de 'look' die je wil bekomen, dan meer tot z'n recht komt (of met andere old-look bewerkingen). ook snap ik in jouw foto niet wat die band links daar doet, lijkt eerder een fout in het digitale bestand...
      You can trust anyone, just not the little devil inside them...

      Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

      Comment


      • #4
        Re: Vuurtoren

        De compositie lijkt mij goed van een "onderwerp met verhaal".
        Ik ben wel es benieuwd naar de originele versie ...

        greetz
        Cheeta
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Vuurtoren

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ik heb nog nooit een oude foto gezien met dergelijke strepen, het doet me eerder aan een tafelkleed denken. Bewerking niet geslaagd dus.
          compositie: eenvoudig maar OK. Goede documentaire foto.
          Spaart me weer wat typen..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Vuurtoren

            Bedankt voor de feedback!

            Ik heb gewoon de standaard setting 'old photo' genomen in PSE. Verder de transparantie van die layer wat verlaagd. Met die strepen en die linker band heb ik eigenlijk niets te maken. Dat was gewoon zo.

            Als je zo'n oude foto in gedachten hebt, moet de compositie dan niet plain & simple zijn?

            Het orgineel:


            Back to back
            For glory!

            Comment


            • #7
              Re: Vuurtoren

              Je origineel is veel te groot voor de regels van dit forum. Vervang hem best op 900 pixels lange zijde voor een moderator je een been uitdraait .
              Die "old photo" is NIET mooi voor dit soort foto. Ik ben blijkbaar niet de enige die dat vindt. Blijkbaar had je er zelf wat moeite mee omdat je de transparantie al veranderde.
              Misschien was een ietwat doordachte z/w omzetting je beter gezind geweest. Gewoon naar grijswaarde is wat te simpel om een goed resultaat te krijgen.
              Je hebt verstandig gecropt. Misschien rechts toch nog een halve cm meer eraf.
              Mocht je daar nog eens in de buurt komen met donderwolken in de lucht... en die dan in z/w...
              BTW: waar is dit ergens?
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

              Comment


              • #8
                Re: Vuurtoren

                ik vind hem niet mis. alleen het andere patroon links...
                heeft voor mij niks met "oud" te maken, wel met bewerken.
                Lijkt een zwart-wit transfer print op stof.
                Voor mij is hij wel goed, beter dan het origineel

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurtoren

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  BTW: waar is dit ergens?
                  Gatteville le phare, Normandië, Frankrijk
                  49°41'47.60" N
                  1°15'54.42" W

                  For glory!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurtoren

                    doe mij maar het origineel hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurtoren

                      ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb gisteren een tutorial uitgeprobeerd die gewoon met google te vinden is. via de link zie je het resultaat. werkt met greyscal, add-nois, twee layers erbij en saturatie.

                      Old picture

                      misschien trekt het op niets, maar ik wou gewoon even laten zien dat je beter zelf kunt experimenteren ipv ingebouwde "old-look" opties te gebruiken.
                      You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                      Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurtoren

                        Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                        ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb gisteren een tutorial uitgeprobeerd die gewoon met google te vinden is. via de link zie je het resultaat. werkt met greyscal, add-nois, twee layers erbij en saturatie.

                        Old picture

                        misschien trekt het op niets, maar ik wou gewoon even laten zien dat je beter zelf kunt experimenteren ipv ingebouwde "old-look" opties te gebruiken.
                        Die old picture is wel leuk. Heb je die layers zelf gemaakt of verkregen via die tutorial?
                        For glory!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurtoren

                          Ik vind het iets hebben. Het lijkt niet op een oude foto, maar op een oude film, die trokken ook zo van die strepen.
                          En niemand die iets zegt (hoewel de toren rechtstaat), het water leegloopt

                          groeten
                          http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurtoren

                            Oorspronkelijk geplaatst door venerea Bekijk bericht
                            Die old picture is wel leuk. Heb je die layers zelf gemaakt of verkregen via die tutorial?
                            ik heb uit de tutorial de aangehaalde afbeeldingen gekopieerd en dan in de foto geplakt in nieuwe layers. werkte sneller om aan te tonen wat je zoal kan doen hiermee. Wat je ook eens kan proberen is een blad te scheuren, terug tegen elkaar leggen onder de scanner en dat inscannen. Misschien kan je dan een soort scheur of fictieve plooi in je oude foto creëren. Wees creatief zou ik zeggen.
                            You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                            Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                            Comment

                            Working...
                            X