Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Dadipark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex Dadipark

    Is het wat? Van kritiek leer ik!


    Shot at 2012-02-19


    Shot at 2012-02-19

    [CENTER
    Shot at 2012-02-19]

    Update
    [CENTER

    ][/CENTER]
    Last edited by Siesje; 1 maart 2012, 18:03.

  • #2
    Re: Urbex Dadipark

    zou hier graag eens een z/w versie van zien. Denk dat deze foto zich daar heel goed voor leent.

    EDIT: ik doel op de eerste
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Urbex Dadipark

      En mijn kleureke dan!!!
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: Urbex Dadipark

        ik verkies de tweede!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Urbex Dadipark

          ik vind ze alle 3
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Urbex Dadipark

            Eentje is meer dan voldoende ! Doe niet mee aan een verkiezingswedstrijd van drie verschillende onderwerpen.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Urbex Dadipark

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Eentje is meer dan voldoende ! Doe niet mee aan een verkiezingswedstrijd van drie verschillende onderwerpen.
              Ik zet er drie, niet persé om beste foto eruit te kiezen maar om tips te krijgen over 3 foto's ineens.

              Comment


              • #8
                Re: Urbex Dadipark

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Eentje is meer dan voldoende ! Doe niet mee aan een verkiezingswedstrijd van drie verschillende onderwerpen.
                ik ook niet, maar zie wel potentieel
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex Dadipark

                  Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                  Ik zet er drie, niet persé om beste foto eruit te kiezen maar om tips te krijgen over 3 foto's ineens.
                  Dat lijkt heel efficient maar in de praktijk is het contraproductief.
                  Als mensen hun aandacht moeten verdelen over 3 foto's komen ze er alle bekaaid van af.
                  Elke foto verdient zijn eigen beoordeling en zijn eigen topic.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex Dadipark

                    Je hebt ze in de verkeerde volgorde gezet...
                    de eerste is verdeeld in 3
                    de tweede heeft maar 1 doorkijk
                    de derde heeft twee doorkijken...
                    dus de juiste volgorde was... 231.

                    Op zich zeggen deze foto's me niet veel. Bij urbex verwacht ik eigenlijk meer dan enkele registrerende, frontaal genomen foto's van graffiti, met een "nagenoeg" centrale compositie. Ze in zwart/wit zetten vind ik totaal uit de boze, omdat je dan het enige wat deze foto's voor mij meer waarde geeft, het kleurenpallet, helemaal weghaalt.

                    Durf eens binnengaan, kijk hoe het licht valt, kijk hoe de rommel daar zijn schaduw in vormt, kijk gewoon door, in plaats van naar het raam en zijn kader. Kijk naar het geheel en details in het geheel, en probeer ze op een creatieve manier te brengen, door te spelen met scherptediepte, met licht, brandpuntsafstand en standpunten.

                    Ik zet er drie, niet persé om beste foto eruit te kiezen maar om tips te krijgen over 3 foto's ineens.
                    Tot daar mijn commentaar over de drie foto's tegelijk... drie keer hetzelfde onderwerp, drie keer hetzelfde gebracht. Waar zit de creativiteit ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex Dadipark

                      Bedankt voor de opbouwende kritiek. Toegegeven, ik durf niet overal binnen te gaan, zeker als ik zie dat het plafond al voor de helft naar beneden gekomen is...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex Dadipark

                        Dan hebben we dit
                        En die lamp is dan goed voor kelders te bezoeken !

                        Ik hou wel van graffitifoto's, maar vind deze ook alledrie wat te gewoon en te druk. Je weet niet waarnaar je moet kijken.
                        Zw-w hoeft voor mij hier ook niet, ook al kan het soms wel mooi zijn.
                        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex Dadipark

                          Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                          Dan hebben we dit
                          En die lamp is dan goed voor kelders te bezoeken !

                          Ik hou wel van graffitifoto's, maar vind deze ook alledrie wat te gewoon en te druk. Je weet niet waarnaar je moet kijken.
                          Zw-w hoeft voor mij hier ook niet, ook al kan het soms wel mooi zijn.


                          Vorige week naar Doel geweest en daar waren mooie graffititexemplaren te zien! Wordt mijn volgende topic.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex Dadipark

                            Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                            Bedankt voor de opbouwende kritiek. Toegegeven, ik durf niet overal binnen te gaan, zeker als ik zie dat het plafond al voor de helft naar beneden gekomen is...
                            De commentaar was alleszins opbouwend bedoeld. Vergeet uw statief niet als je urbex gaat doen, omdat je vaak bij slechtere lichtomstandigheden moet werken.
                            Een statief heeft ook nog het bijkomende voordeel, dat je dezelfde foto met verschillende belichtingen kan maken, en er later iets meer mee doen, als je HDR wil gaan toepassen, en voor het kadreren... een met statief gekadreerde foto is meestal goed gekadreerd en spaart je onnodig croppen nadien.

                            Comment

                            Working...
                            X