Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode libel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rode libel

    Het zou een vuurlibel moeten zijn, foto is genomen in zuid Tunesie aan de grens met Algerije. In een oase.

    Schuw beestje maar ik heb hem toch kunnen naderen tot anderhalve meter, en enkele malen kunnen vastleggen. allemaal aardig gelukt gezien de snelheid waarmee ik moest handelen, dit was de mooiste van de reeks.


    Rode libel by manuarmata, on Flickr


    Exposure 0.002 sec (1/500)
    Aperture f/7.1
    Focal Length 200 mm
    ISO Speed 100

    Eerste bewerking, Crop gedaan tot 1920*1200. verder ga ik niet gaan.

    hier heb ik wat uitgebrand wit aan de rots denk ik.



    Dragonfly2 by manuarmata
    , on Flickr

    Tweede bewerking, Dicht in de buurt van plaatwerker's instellingen.



    Dragonfly4 by manuarmata
    , on Flickr
    Last edited by Manuarmata; 14 september 2011, 19:13.

  • #2
    Re: Rode libel

    Ik twee dagen geleden al een download gemaakt en daarmee gewerkt.
    Nu ik terugkom merk ik dat er geen enkele reactie is geweest maar dat zal wel komen
    omdat er nog zoveel andere foto's zijn te zien.

    Wat mij opviel was de bleekheid van het rood en de veel te zachte 'kleur' van de schaduw
    van deze libel (gezien de omstandigheden en de plek).

    Bij mijn bewerking heb ik eerst de donkere hoek rechtsboven afgesneden omdat ik
    verwachtte dat deze storend zou zijn voor de verdere bewerking. Vervolgens heb ik de
    threshold/levels methode gebruikt en daarna een High pass verscherping toegepast. Dat
    leverde mij het beeld dat ik zou verwachten te zien als ik daar was geweest.



    Graag uw oordeel daarover.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Rode libel

      Bedankt, ik ga hier vanavond eens mee aan de slag. het rood van de libel is in je bewerking te donker geworden in vergelijking met wekelelijkheid. dit beestje is echt heel fel koraalrood en en licht transparant zodat het licht er als het ware intrekt, de schaduw en de rotsen daarintegen is het licht was daar enorm fel en je hebt dit goed weten temperen. er waren IDD weinig reacties, kan ook positief zijn

      Comment


      • #4
        Re: Rode libel

        Oorspronkelijk geplaatst door Manuarmata Bekijk bericht
        Bedankt, ik ga hier vanavond eens mee aan de slag. het rood van de libel is in je bewerking te donker geworden in vergelijking met wekelelijkheid. dit beestje is echt heel fel koraalrood en en licht transparant zodat het licht er als het ware intrekt, de schaduw en de rotsen daarintegen is het licht was daar enorm fel en je hebt dit goed weten temperen. er waren IDD weinig reacties, kan ook positief zijn
        Dank voor het compliment en houdt mij op de hoogte van hoe je het rood goed weet te
        krijgen alsjeblieft. Ik weet echt niet alles.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Rode libel

          we verwachten dus je verbeterde update!
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Rode libel

            Technisch kan ik niet veel opmerken wegens zelf te onervaren, maar ik zou persoonlijk liever meer libel zien. Dan bedoel ik niet een grotere foto, maar de libel groter.
            Mvg, Dirk
            Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
            Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro

            Comment


            • #7
              Re: Rode libel

              Oorspronkelijk geplaatst door Nickbink69 Bekijk bericht
              Technisch kan ik niet veel opmerken wegens zelf te onervaren, maar ik zou persoonlijk liever meer libel zien. Dan bedoel ik niet een grotere foto, maar de libel groter.
              Dit was ook mijn eerste gedacht, een libel komt voor mij het beste over als deze er zo groot mogelijk op staat.

              Comment


              • #8
                Re: Rode libel

                Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
                Dit was ook mijn eerste gedacht, een libel komt voor mij het beste over als deze er zo groot mogelijk op staat.
                Ja zoiets dacht ik ook, misschien een crop.
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

                Comment


                • #9
                  Re: Rode libel

                  Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                  Ja zoiets dacht ik ook, misschien een crop.
                  Crop zal niet lukken, dan hou je te weinig pixels over.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rode libel

                    Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
                    Crop zal niet lukken, dan hou je te weinig pixels over.
                    Ja da's een beetje jammer, want de achtergrond erboven doet er nu niet zoveel toe.
                    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                    Cybershot Photo Website!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rode libel

                      Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
                      Crop zal niet lukken, dan hou je te weinig pixels over.
                      Hoezo?

                      Bij opname in Raw of hoge kwaliteit JPG heb je wel 3888x2592 pixels.
                      De libel schat ik op 1/3 van de breedte en dan zit je op 1290x860.
                      Nog altijd te groot voor BD met de 900 over de langste zijde.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rode libel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Hoezo?

                        Bij opname in Raw of hoge kwaliteit JPG heb je wel 3888x2592 pixels.
                        De libel schat ik op 1/3 van de breedte en dan zit je op 1290x860.
                        Nog altijd te groot voor BD met de 900 over de langste zijde.
                        Dat klopt ,hier op BD kom je met 1290 toe.
                        Maar een foto van 1290px is toch iets te weinig om daar verder iets mee te doen zoals bv afprinten?

                        Comment

                        Working...
                        X