Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paard in de weide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paard in de weide

    Nieuwe lens maar eens uitproberen; Zuiko 70-300mm f4-5.6 ;D




    EXIF:

    ISO: 400
    Fwaarde: 8
    Belichtingstijd: 1/180
    Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
    Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

  • #2
    Re: paard in de weide

    Een onscherp paard in de weide
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

    Comment


    • #3
      Re: paard in de weide

      Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
      Een onscherp paard in de weide
      Vooral onscherp ;-)

      Opletten hiermee, wat nog?
      - Post steeds uw foto's op de max. toegelaten afmeting om zo de beste tips te krijgen. (900 pixels langste breedte)
      - Waarom flitsen?
      - Misschien een hogere sluitertijd? 1/180 met brandpunt 300 mm. is minimum zonder statief als ik me niet vergis? (ooit las ik: 1/1 per 1mm. Dus 300 mm = 1/300. Klopt dit?)

      Groetjes
      Wyffels

      Comment


      • #4
        Re: paard in de weide

        Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
        Vooral onscherp ;-)

        Opletten hiermee, wat nog?
        - Post steeds uw foto's op de max. toegelaten afmeting om zo de beste tips te krijgen. (900 pixels langste breedte)
        - Waarom flitsen?
        - Misschien een hogere sluitertijd? 1/180 met brandpunt 300 mm. is minimum zonder statief als ik me niet vergis? (ooit las ik: 1/1 per 1mm. Dus 300 mm = 1/300. Klopt dit?)

        Groetjes
        Wyffels
        Voor lenzen met beeldstabilisatie niet meer, daar zou je volgens de fabrikant 2 tot 4 stops mee winnen (al vind ik dit wel veel). Voor lenzen zonder beeldstabilisatie kan dit wel nog kloppen
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: paard in de weide

          Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
          - Misschien een hogere sluitertijd? 1/180 met brandpunt 300 mm. is minimum zonder statief als ik me niet vergis? (ooit las ik: 1/1 per 1mm. Dus 300 mm = 1/300. Klopt dit?)
          ga daar maar vanuit.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: paard in de weide

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Voor lenzen met beeldstabilisatie niet meer, daar zou je volgens de fabrikant 2 tot 4 stops mee winnen (al vind ik dit wel veel). Voor lenzen zonder beeldstabilisatie kan dit wel nog kloppen
            In casu... een camera met beeldstabilisatie, maar die moet dan wel aanstaan, en een sensor met een cropfactor van 1/2, dus worden 300mm... 600mm. In principe, met de beeldstabilisator aan, zou dit moeten lukken, op F8. Natuurlijk als hij uit staat...
            Ik zie de 300mm trouwens "nergens" staan ?

            Aan TS... onscherpte kan je zelf ook zien. Probeer op dat punt zeker kritisch te zijn op je eigen foto's, en smijt wat niet kan dienen sowieso in de vuilbak. Het kan natuurlijk dat je hem hier postte, om te weten waarom hij onscherp is, maar schrijf het er dan even bij ipv "nieuwe lens maar eens uitproberen".

            Mvg
            Chris

            Comment

            Working...
            X